Gå til innhold
Fiskersiden

Søvik sine messingswivels m/hempe


fredsjo
 Share

Recommended Posts

Hepp

Jeg vet at slike hurtigkoblinger er "fy-fy" å bruke ved havfiske hvor man kan risikere å få på en kveite eller annet stort. Men de største fra Søvik, man skulle jo tro at de tåler godt med juling?

Jeg kunne bare tenkt meg å hatt noen slike hurtigkoblinger som jeg faktisk kan tildels stole på.

Bare så det er sagt: når jeg faktisk fisker etter spesifikt etter kveite så er det kun splittringer og tønnesvivler av høy kvalitet som gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker denne typen: http://www.defontemare.com/shop/product.php?id_product=380&id_lang=1

XXL har hatt denne typen før i hvertfall.

Har aldri hatt problemer med at hemp/hurtigkobling har sviktet. (i hvertfall ikke dem av litt kvalitet)

Er ikke noe fan av disse messing svivlene, svikter fort.

Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at f.eks Owner sine interlock swivel vil være bedre, med tanke på metall tretthet etter stadig utstyrs bytte. De er mere runde. Søvik hempene har ganske skarp knekk,. Noe som vil gjøre de svakere over tid. Spesielt på store tykke hemper.


Jeg bruker denne typen: http://www.defontemare.com/shop/product.php?id_product=380&id_lang=1

XXL har hatt denne typen før i hvertfall.

Har aldri hatt problemer med at hemp/hurtigkobling har sviktet. (i hvertfall ikke dem av litt kvalitet)

Er ikke noe fan av disse messing svivlene, svikter fort.

Tor Arne

Tror de kuttet ut disse på XXL. jeg var å tømte hylla dems her oppe for noen uker siden. betalte da 10kr paret :lolu:

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri røket noe ved bruk av store Søvik svivler/hempe, det inkluderer bunnapp med 50-60 lb snøre som har virkelig fått brynt seg.

Har etter hvert alikevel gått over til Owner sine Cork screw, de er supre men noe trange som det nevnes ja.

Tror det er viktigst å sjekke utstyret å kaste gamle svivler før de svekkes.

Allt sånt smådims er egentlig ikke så dyrt, så det svarer seg å bytte litt ofte om man fisker hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere søvik messing svivler som har røket.

Men disse har stortsett vært noen år.

Har gått over til andre en messing.

Men som BINN LADDEN sier, dersom du bytter det "ofte" er det ikke noe problem.

Har hatt en svivel som har "snurret seg ut" mens jeg dorget/trollet. (trodde først det var fisk, men fikk filmet hele tingen )

Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.