Gå til innhold
Fiskersiden

Stang og snelle til kystmeite


fredsjo
 Share

Recommended Posts

,Kjøpte nytt på campelen i høst! Har aldri følt meg mer ivaretatt:)

De vet hva du trenger!!!

Kor på askøy dere har flyttet?

Ja skal ture innom dem en dag. :)

Kjerrgarden. :) Om du har fisketips, så bare hyl ut ;)

Sjekket ut disse Penn-snellene og, litt dyrere men ser bra ut de! Har du personlig erfaring med dem cesar?

Er forøvrig litt usikker på hvilken størrelse jeg bør gå for på snella?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok å bruke min 6000 baitrunner med metallspole (kjøpt i 2011, tror jeg) til kystmeite og det lille som blir av lyrfiske også i år. Eneste som har tatt kvelden på den er sveiva, som plutselig datt av, men den var bare å bytte.

can: Til jiggfiske etter lyr bruker jeg en prologic c2 2,75lbs med en 6000 baitrunner på. Personlig synes jeg den duger helt fint til poppere på 20g og sandeels på 42. Kaster 150g bly under kystmeite med samme stanga om jeg føler for det.. Karpestenger er også gode å kjøre fisk på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal ture innom dem en dag. :)

Kjerrgarden. :) Om du har fisketips, så bare hyl ut ;)

Sjekket ut disse Penn-snellene og, litt dyrere men ser bra ut de! Har du personlig erfaring med dem cesar?

Er forøvrig litt usikker på hvilken størrelse jeg bør gå for på snella?

Har meget god erfaring med dem, de virker uslitelig,Har forresten 560 liveliner og 460.

Har brukt dem til laksefiske,Men ser at de er brukt til kveitefiske også.

Dyre er de ikke,Sportsbutikken selger dem for 799,-kr

http://www.sportsbutikken.no/default.pl?showProduct=33372&pageId=23

Exage er gode sneller det. Men i likhet med Penn Slammer, så har ikke disse baitrunner funksjon. Dette er ikke et must å ha. Men det er definitivt greit å ha.

Jeg ville absolutt gått for en snelle med baitrunnerfunksjon.

Penn Slammer Liveliner har baitrunner funksjon .

Endret av cesar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesar. og hvem fører Penn Slammer Liveliner da? Kan ikke huske å ha sett disse i vårt langstrakte land.

Jeg kjøpte mine hos Komplettfritid for noen år siden.

Nå er det Pure Fishing som distribuerer Penn i norge ,så det er bare å ringe eller skrive en mail så kan de sikkert svare deg på det spørsmålet. http://www.gulesider.no/f/pure-fishing-norway-as:84321779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør du gå for ca 0.25. Men husk at dette er grafittspole. Så hakk i spolekanten vil skje. Når disse kommer MÅ du gjøre noe med det. Om ikke risikerer du at snøret ryker.

Men hvorfor gikk du for ST6000 til 1200,- når du får DL6000 til 1100,-?? Den bestillingen hadde jeg endret :)

Her har du noen multisnører som ikke tømmer lommeboka.

http://stores.ebay.com/Agepochfishing-Deals-Australia/100M-1000M-Braided-Line-/_i.html?_fsub=9215545010&_sid=886980710&_trksid=p4634.c0.m322

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bestilling på 0.26 300meter fra han jeg også :)

Monosene kjøper kjøper jeg bestandig i Norge. bruker mye berkley triline xl. Denne kjøper jeg på obs sport for 50kr for 270 meter. Men den er kun opptil 0.42 tykkelse. Tykkere sene så er Berkley big game fin. koster 150kr for en rull, fra 250 meter til 600 meter. Alt etter tykkelse. Selv bruker jeg jeg nå en 0.60 sene til takle stammer og sjokkfortom. Pluss 0.35 til krok fortom. Denne forsterker jeg med en stiv tykk slangebit som tres over krokøye for å beskytte sena for fisketenner. Da er jeg sikret å ikke miste hele takle riggen om man skal være uheldig å sette fast kroken i bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.