Gå til innhold
Fiskersiden

Oslofjorden skal sprenges ut


erik
 Share

Recommended Posts

Grunner er jo kjent for å være bra fiskesteder, men om disse er det vet nok dere best. Tenkte på noe jeg leste om i forbindelse med at de sprengte et stort undervannsskjær i innseilingen til Gøteborg. Regner med at mesteparten av steinmassene ble liggende for da man inspiserte stedet et par år senere ble man overrasket over det yrende livet man fant der. Kunne vel med fordel brukt massene i Oslofjorden til å lage noen kunstige rev. Tildekking av farlige masser har vi jo fått demonstrert på dokumentaren Lillebror ser deg. Ikke veldig imponerende spør du meg og ikke de ansvarlige.

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det er litt pussig at "nabovarselet" kommer samme dag som anleggsstart. Nå tror jeg ikke nødvendigvis at konsekvensene av dette behøver å bli negative på litt sikt, selv om det er katastrofe akkurat når det skjer. Jeg er ikke et sekund i tvil om at dette blir en bedre løsning trafikalt, og at den er nødvendig for å håndtere økende trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter tidligere utsagn om at dette burde vært informert om før de faktisk starter.

Ser at dette også gjelder min "hjemmebane" og plasser jeg fisker på. Men i dette tilfellet synes jeg sikkerhet på sjøen er viktigere enn det marine livet.

Om noen år kan dette faktisk ha skapt nye rev som samler fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.