TrondJohansen Posted July 29, 2017 Report Share Posted July 29, 2017 Hei PÅ 70-tallet var far min salgssjef på Brødrene Tjøstheim og reiste verden rundt og solgte fiskestenger og antenner. Vi hadde kjelleren full av stenger og fiskeutstyr. Jeg har hatt en samling stående i min kjeller og dro dem nettopp frem. Er 15 stenger, hvor 13 av de er ubrukte. (Jeg fisker ikke :-) Dvs, har orginalt trekk, noen av dem med garantilappen hengende på, og de ser helt strøkne ut. Ingen av dem har produksjonsår, men farem min jobba der fra 1970-1979, så tipper de er fra den perioden. Er en variasjon av fluefiske, og andre typer. Jeg kan ikke alle typene her. Bl. a. en teleskopstang som vel blir 4-5 meter, og noen større stenger som vel er til havfiske? Har dette noe som helst verdi? Som sagt, jeg fisker ikke... Men jeg er heller ikke interessert i å selge dem for en 50-lapp eller to. Trond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted July 29, 2017 Report Share Posted July 29, 2017 Vet ikke noe særlig om hva disse kan være verdt, men det var en utrolig flott samling! Tjøstheimstenger i den forfatningen der er ikke dagligdags. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Potemkin Posted July 29, 2017 Report Share Posted July 29, 2017 Tar man utgangspunkt på 1k for den billigste stangen, så snakker vi om endel penger. Strøkne ubrukte stenger fra Tjøstheim fra denne perioden dukker sjelden opp for salg ettersom det er samlere som kjøper dem. Selges dette samlet bør prisen ligge rundt 10 k. Selges det over tid kan man tjene rundt 15k eller mer. Kommer litt an på hvor mye kjøpere er villig til å strekke seg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manfred Muller Posted August 29, 2017 Report Share Posted August 29, 2017 Artig og se fine flotte bilder av din samling. Har ikke Tjøstheim fiskestenger, men flere Tjøstheim antenner som ble brukt på større båter / skip. Den lengste er 15,4 meter lang, de andre mellom 6 og 10 meter. Bruker antennene som radioamatør og det er ikke tvil om at Tjøstheim leverte kvalitet fra øverste hylle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
omb Posted November 26, 2017 Report Share Posted November 26, 2017 Hvor lang eksakt er teleskopstangen på det første bildet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moe Posted January 16, 2019 Report Share Posted January 16, 2019 Den 29.7.2017 at 17.18, TrondJohansen skrev: Hei PÅ 70-tallet var far min salgssjef på Brødrene Tjøstheim og reiste verden rundt og solgte fiskestenger og antenner. Vi hadde kjelleren full av stenger og fiskeutstyr. Jeg har hatt en samling stående i min kjeller og dro dem nettopp frem. Er 15 stenger, hvor 13 av de er ubrukte. (Jeg fisker ikke :-) Dvs, har orginalt trekk, noen av dem med garantilappen hengende på, og de ser helt strøkne ut. Ingen av dem har produksjonsår, men farem min jobba der fra 1970-1979, så tipper de er fra den perioden. Er en variasjon av fluefiske, og andre typer. Jeg kan ikke alle typene her. Bl. a. en teleskopstang som vel blir 4-5 meter, og noen større stenger som vel er til havfiske? Har dette noe som helst verdi? Som sagt, jeg fisker ikke... Men jeg er heller ikke interessert i å selge dem for en 50-lapp eller to. Trond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moe Posted January 16, 2019 Report Share Posted January 16, 2019 Hej Trond. Finns det flugspön kvar? Jag är ev intresserad av ett Tjöstheim #9 ev. #8 Mvh Arild Moe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
degu Posted January 16, 2019 Report Share Posted January 16, 2019 Kjempefine! Hva står på stange som er på andre bildet? (3 delers hvit-grønn) Lengde? Gramm? merke? takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cesar Posted January 16, 2019 Report Share Posted January 16, 2019 Tror ikke dere kan forvente noe svar her med det første da Trond Johansen ikke har vært aktiv her siden 29 juli i 2017. July 29, 2017 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubjo Posted January 17, 2019 Report Share Posted January 17, 2019 Herregud for en skatt! Min siste strøk med i sommer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laffileinen Posted January 17, 2019 Report Share Posted January 17, 2019 (edited) Jeg har en brukt Wonderrod #8, den kan selges for kr. 300 hvis noen er interessert. Samme som er avbildet nr 11 fra toppen. Edited January 17, 2019 by laffileinen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laffileinen Posted January 20, 2019 Report Share Posted January 20, 2019 Ingen som vil ha?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny. Andreassen Posted July 19, 2021 Report Share Posted July 19, 2021 Hei. Jeg er interessert i å kjøpe ei stang av deg. Er på jakt etter ei kasteslukstang som er tilpasset sluktyngde fra 15 gram Kan du ta kontakt snarest? Treffes på mobil 915 43 616 Mvh Johnny Andreassen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cannonbang Posted July 21, 2021 Report Share Posted July 21, 2021 Hei Tråden er fra 2017, og trådstarter har ikke vært innlogga siden han starta tråden. Ikke vent deg så mye her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odden Posted August 2, 2023 Report Share Posted August 2, 2023 Den 29.7.2017 at 17.18, TrondJohansen skrev: Hei PÅ 70-tallet var far min salgssjef på Brødrene Tjøstheim og reiste verden rundt og solgte fiskestenger og antenner. Vi hadde kjelleren full av stenger og fiskeutstyr. Jeg har hatt en samling stående i min kjeller og dro dem nettopp frem. Er 15 stenger, hvor 13 av de er ubrukte. (Jeg fisker ikke :-) Dvs, har orginalt trekk, noen av dem med garantilappen hengende på, og de ser helt strøkne ut. Ingen av dem har produksjonsår, men farem min jobba der fra 1970-1979, så tipper de er fra den perioden. Er en variasjon av fluefiske, og andre typer. Jeg kan ikke alle typene her. Bl. a. en teleskopstang som vel blir 4-5 meter, og noen større stenger som vel er til havfiske? Har dette noe som helst verdi? Som sagt, jeg fisker ikke... Men jeg er heller ikke interessert i å selge dem for en 50-lapp eller to. Trond Hei jeg vil gjerne kjøpe, jeg bor i Strand. Noen måte jeg kan kontakte deg privat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts