LMA Posted September 21, 2020 Report Share Posted September 21, 2020 Hei! Jeg er en finsk artsjeger, og vil til tromsø tirsdagskveld, blir i tromsø til søndag. jeg håper å fange en kloskate fra land, og trenger lite hjælp med den. hvor skulle jeg fiske, hvilken tid, og hvilken rigg skulle jeg brukes? alle tipps er velkommen! Tusen takk på forhånd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAN Posted September 23, 2020 Report Share Posted September 23, 2020 Lest igjennom denne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 23, 2020 Author Report Share Posted September 23, 2020 Jeg var ut idag. på dagstid 2 fiske spist agnet mitt og dro ut noen meter line fra baitrunnersnellen min, men jeg tror jeg feilt med modhugg, jeg tapt både fisk. prøvd å gå igen nå på natt, men vind er så jævli høy. hvis jeg hadde fanget en skate nå, først måtte jeg dra den opp ifra havet og rett etter ned fra himmelet, skulle ha vært unik drage det. imorra kveld går jeg på remakaia igjen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 24, 2020 Author Report Share Posted September 24, 2020 igjen ingen skate. en fisk tog agnet og løp, men igjen tapt den. det var to store skip på kaia, jeg fisket rett på den metallgjerde høyre fra kaia. imorra igen, kanskje en eller både skip går bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 25, 2020 Author Report Share Posted September 25, 2020 (edited) ser ut som det er ikke tillatt å fiske på trebrygga venstre fra rema, en gammel mann begynte å rope til oss å gå vekk herfra. de to skip er fremdeles her, må prøve på sørsjeteen eller kræmerkaia. Edited September 25, 2020 by LMA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 25, 2020 Author Report Share Posted September 25, 2020 her igen, på høyre fra rema. fish me luck! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted September 25, 2020 Report Share Posted September 25, 2020 28 minutter siden, LMA skrev: her igen, på høyre fra rema. fish me luck! Good luck fra Oslo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted September 25, 2020 Report Share Posted September 25, 2020 Fishluck fra Bergen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 25, 2020 Author Report Share Posted September 25, 2020 Hurra! de går bort! snart till kaia! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 25, 2020 Author Report Share Posted September 25, 2020 her er vi, endelig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 25, 2020 Author Report Share Posted September 25, 2020 (edited) ingen skate, men fått dobbel-dobbelhugg sjøstjerna, to på både stanga samtidigt - og en som hadde bare tre arm. fått også en torsk på 1 kilo, men tatt ingen bild, mens 3 jente fra Oslo som var på nordlysjakt tok nok bilder fra fisk og meg. også fått en skalldyr men vet ikke hva kalles det på norsk. Imorra kveld igen, må kjøpe 2 glidebomtakkel fra xxl, min agn snurrer seg på hovedlinen min. Edited September 25, 2020 by LMA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 26, 2020 Author Report Share Posted September 26, 2020 (edited) ut igen. kom og si hei hvis du er i nærheten! Edited September 26, 2020 by LMA 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 26, 2020 Author Report Share Posted September 26, 2020 (edited) Havet var død, det tok halvannen time å få en småsei som agnfisk, men nordlyset var otroligt fint! Edited September 26, 2020 by LMA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 27, 2020 Author Report Share Posted September 27, 2020 snart til kai igen. vennen min ville å klatre på topp av den berg som har fjellheis, tror eg har 5-8 timer å fiske før han er tilbake. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 27, 2020 Author Report Share Posted September 27, 2020 jeg er ferdig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 27, 2020 Author Report Share Posted September 27, 2020 de er jo ikke skate, men god matfisk allikevel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 27, 2020 Author Report Share Posted September 27, 2020 (edited) annen havsnegle, og en havtestikkelen (ingen aning hva i hælvette er den). ingen skate idag også. imorra er den siste sjans å få en på denne tur, på tirsdag må jeg tilbake til finland. Edited September 27, 2020 by LMA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted September 27, 2020 Report Share Posted September 27, 2020 Fisker du etter skate med sluk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 27, 2020 Author Report Share Posted September 27, 2020 nei. med glidebomrigg, 1/0-2/0 krok og sei som agn. sluk brukes jeg å få småsei som agn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 28, 2020 Author Report Share Posted September 28, 2020 (edited) jeg har fisket bare 15 minutter og fått to torsk og hadde kveite på, den var kanskje 15 kilo, men den tapt. Edited September 28, 2020 by LMA 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 28, 2020 Author Report Share Posted September 28, 2020 agntyve! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 28, 2020 Author Report Share Posted September 28, 2020 Argh, kom igen! skatene slipper meg unna, men alle disse andre tingene klarer å kroke seg! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 28, 2020 Author Report Share Posted September 28, 2020 det var det. ingen skate denne gang, neste år må prøves igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted September 29, 2020 Report Share Posted September 29, 2020 Synd det ikke ble skate, men det ble en kul tråd å følge. God tur til Finland, og lykke til neste år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LMA Posted September 29, 2020 Author Report Share Posted September 29, 2020 Tusen takk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts