Bonavar Posted November 27, 2020 Report Share Posted November 27, 2020 (edited) Jeg er ingen fluefisker men bruker opphengerflue til mitt SØ fiske. Kommer nok til å prøve dette mer og mer til Abbor fiske også. Liker også å fikse med treblekroker som har fjær. Nå binder jeg dette selv for hånd men er ute etter en rimelig bindestikke. Er det noe spesielt jeg burde se etter synes dere eller skal jeg bare kjøpe noe som er rimelig ? Edited November 27, 2020 by Bonavar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted November 27, 2020 Report Share Posted November 27, 2020 (edited) De fleste av de rimelige fungerer helt fint med de krokstørrelsene du vil komme borti. Det de ikke takler er bittesmå kroker, og litt mer avansert rotasjon der man skal dreie flua rundt mens ymse lim eller lakk tørker. Sjekk gjerne Finn rett etter jul, da dukker det ofte opp splitter nye sett til en billig penge Edited November 27, 2020 by erik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted November 27, 2020 Report Share Posted November 27, 2020 Støtter Erik her. Til sjøørretfluer og trebler vil selv de aller billigste stikkene fungere greit. Og Finn.no er alltid stedet å lete! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonavar Posted November 27, 2020 Author Report Share Posted November 27, 2020 Takk for svar gutter ,) Jeg så på denne til 1499,- før pris 2399,- Har fått dilla på å lage bucktails på jigg hode. Planer om å fiske med dem på isen i år etter Abbor og Gjedde. Skal også fungere utmerket til HA har jeg hørt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonavar Posted November 27, 2020 Author Report Share Posted November 27, 2020 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abbor Posted November 27, 2020 Report Share Posted November 27, 2020 Jeg hadde ei lignende stikke i 30 år, fungerte greit til det meste. https://nfisk.no/fluebinding/bindestikker/hudson-colman-bindestikke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonavar Posted November 27, 2020 Author Report Share Posted November 27, 2020 Takk for tips @abbor men jeg har kjøpt den allerede. Har glassbord på stua da tror jeg den der ville gjort mer skade enn nytte ,) Jeg klarer fint å lage bucktails uten stikke men tror det blir mye enklere. Skal så klart sette meg mer inn i dette å lage fluer ette hvert også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts