Engan Posted April 20, 2021 Report Share Posted April 20, 2021 Hei, jeg fisker mest med haspel og fisker meg utover på strender med vadere. Jeg syns det er en super metode på å finne frem til fisken, MEN ... hvor skal jeg gjøre av stanga når jeg har fisken i håven? Jeg har prøvd å balansere på nakke og skuldre som med fluestanga, men finner aldri en smart løsning på hvor å gjøre av den uten å miste den ned i saltvannet .. Hjælp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted April 20, 2021 Report Share Posted April 20, 2021 (edited) Har du forsøkt rett og slett å stikke den oppi vaderne? Edited April 20, 2021 by TT 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engan Posted April 20, 2021 Author Report Share Posted April 20, 2021 55 minutter siden, TT skrev: Har du forsøkt rett og slett å stikke den oppi vaderne? Hm ... Ikke dumt. Får gi det et forsøk neste gang jeg går ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted April 20, 2021 Report Share Posted April 20, 2021 Nå er min tid i vadere stort sett forbi (båt...), men da jeg drev med det stakk jeg stangen (uansett om det var flue- eller haspelstang) på tvers i vesten jeg hadde på meg så snella kom midt på brystet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted April 20, 2021 Report Share Posted April 20, 2021 Jeg har brukt vadere mest sammen med enhånds fluestang. Da sitter jo snella som kjent i bunn, og det er ikke så mye man trenger å stikke ned i vaderne før det sitter greit. I de siste årene har jeg fisket mest fra packraft, og vading har vært forbeholdt to-håndsstang. Når jeg (en sjelden gang) får fisk på tohånds, går jeg alltid på land. Haspel og vadere har jeg brukt lite, og det kommer nok an på stanga hva som funker best, men jeg vil tro at det lar seg gjøre å stikke stanga ned i vaderne eller innenfor vadebeltet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abbor Posted April 20, 2021 Report Share Posted April 20, 2021 Noen vadejakker har ei hempe nederst på ene siden og en klaff med borrelås nesten oppe på skulderen på andre siden for å kunne holde stanga. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engan Posted April 21, 2021 Author Report Share Posted April 21, 2021 Den 20.4.2021 at 16.32, abbor skrev: Noen vadejakker har ei hempe nederst på ene siden og en klaff med borrelås nesten oppe på skulderen på andre siden for å kunne holde stanga. Skulle ønske min hadde det ... Har en rapala original rap jacket. Har du navn på noen med en slik hempe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abbor Posted April 21, 2021 Report Share Posted April 21, 2021 Jeg har ei 28 år gammel vadejakke med dette, husker ikke hva den heter. Hvis du søker på wading jacket rod holder eller wading jacket rod strap så vil du få noen treff Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts