Noeinstein Posted July 30, 2021 Report Share Posted July 30, 2021 (edited) Hei folkens, er det noen av dere som har erfaringer med fiskestenger fra Berkly? Er ofte inne på forumet og forsøker å lese meg opp på innlandsfiske siden jeg kun har (mye) erfaring med sjøfiske fra land. Nå følte jeg at jeg måtte registrere meg og spørre dere om en ting. Jeg er opprinnelig fra nord-norge og har både solgt og brukt masse stenger (sjøfiske fra land etter torsk, sei osv.) for +25 år siden og har aldri knekt eller ødelagt en eneste stang. Bor nå i innlandet sørpå og tenkte å ta opp en gammel hobby siden sønnene mine er i passende alder til å 'bli hekta' og her er masse fine vann i nærområdet. Var innom på XXL og investerte i ABU Ike Dude Combo til barna og et ABU 'best i test' sett 3-15 gram med Abu STX 20 snelle og Berkly Twilight 964L 3-15 gram stang. Jeg var kjempefornøyd med denne komboen da den fungerte supert i hele registeret fra 3-15 gram. Fjerde turen jeg skulle på fisketur med guttene så knakk tuppen på stangen når jeg skulle kaste en 12 grams spinner, øverste delen 'fliset seg opp'. Dro innom XXL og fikk byttet denne men fikk 8-32 gram tilbake siden de ikke hadde 3-15 igjen, topp service fra XXL - det blir nok mange turer innom der når jeg trenger utstyr. Synes ikke at denne stangen var like god når det gjelder de letteste slukene (3gr) så jeg bestilte meg en Berkley Cherrywood Original fra skitt fiske og denne fikk jeg brukt 2 ganger før den knakk under et kast (se bildet) med en 3 grams spinner. Jeg har ikke hatt tid til å kontakte skitt fiske ennå pga jobb men kommer til å gjøre det over helga og høre hva de sier. Er det bare jeg som er maks uheldig eller er kvaliteten på Berkly virkelig så dårlig? Er usikker på om jeg tør dra på fisketur med guttene med den 8-32 stangen fra Berkley da det ikke virker som de tåler å bli brukt. Er det noen her som har synspunkter erfaringer med Berkly stenger? Mvh Noeinstein Edited July 30, 2021 by Noeinstein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HotShot Posted July 30, 2021 Report Share Posted July 30, 2021 En kamerat opplevde akkurat det samme med en 3-15g Berkley, usikker på modell. Hørt om flere tilfeller, kanskje et merke jeg ville vært skeptisk til.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Posted July 30, 2021 Report Share Posted July 30, 2021 Uavhengig av stang, ikke forvent allverden fra skitt fiske. En shimano 20-30 pund stang mistet innmaten i en ring etter tredje nedslipp. SF var velvillige helt til de ikke klarte å dytte inn ny innmat i ringen, da ble jeg beskyld for å ha mishandlet stangen som var uten et merke, så reklamasjon kunne jeg se langt etter. Heretter kjører jeg heller en halvtime og handler hos trolling.no som er et meget hyggelig sted å legge igjen penger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noeinstein Posted July 31, 2021 Author Report Share Posted July 31, 2021 Takk for svar :-). Det er ikke meningen at en fiskestang som koster rundt tusen kroner ikke skal kunne brukes til fisking. Leste beskrivelsen på skitt fiske og trodde den Cherrywood stangen skulle vare i mange år : 'Cherrywood-stangserien er en av de mest kjente og mest populære i verden. Årsaken: allerede i mange år, er dette stangen som setter målestokken for rimelige spinne- / støpestenger, ettersom kvaliteten er utrolig for prisen. Stengene er lette, sterk, har en vakker handling og er vakkert ferdig med den typiske dyprøde Cherrywood-fargen. Simpelthen den beste!' Handlet på SF da jeg har sett flere poster her inne som linker til gode kjøp hos denne butikken så regnet med at de er safe. Har sendt en henvendelse i dag og så får vi se hva de svarer. Ha en fortsatt fin dag folkens :-) Mvh Noeinstein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted July 31, 2021 Report Share Posted July 31, 2021 (edited) Jeg har fire stenger med Berkley-logo på, en rundt tusenlappen og tre dyrere. Ingen problemer med noen av de. Berkley, ABU, Fenwick, Shakespear med flere er under samme «paraply». Edited July 31, 2021 by erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HotShot Posted August 1, 2021 Report Share Posted August 1, 2021 Skitt fiske er greie å ha med å gjøre er min erfaring. De ordner helt sikkert opp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noeinstein Posted August 17, 2021 Author Report Share Posted August 17, 2021 Må si jeg er imponert over skittfiske som har ordnet opp forbilledlig. Anbefaler ikke Berkley sine fiskestenger men anbefaler Skitt Fiske og XXL på det varmeste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAN Posted August 18, 2021 Report Share Posted August 18, 2021 Eneste Berkleystangen jeg har knekt ble tatt av en bildør da den var knappe 25 år. Stenger som knekker under kast av lette sluker har i 99% av tilfellene skader fra før. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noeinstein Posted October 5, 2021 Author Report Share Posted October 5, 2021 Hei igjen, nå har jeg vært på en del turer med stengen jeg sikk som erstatning og jeg er kjempefornøyd med de. De jeg kjøpte var nok skadet fra før. Godt gjort at det skjedde med 2 stenger av samme merke men er nok uflaks inne i bildet her. Takk alle sammen Noeinstein 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts