Gå til innhold
Fiskersiden

Remy's Karpegutsing - Fangstrapport - Fisk


Remy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fra Remy:

Trøtt fiske, mye folk ute etter kreps, bra forstyrrende. Party folk i dårlig vær og. Måtte havne på reserveplassen. Mistet en fisk ti tiden. Satte seg fast etter en 7 min fight. Venter på kvelden igjen. Humøret på topp. Håper mentoren min kommer innom snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å innom for å sjekke forholdene mellom 18:00 og 00:00 i natt. Gutten var i gått mot[ :D ]

En stk. innpåsliten krepser var innom med lommelykta si et par ganger.

For å si det mildt, så pratet han høyere, trampet hardere, og vadet mer voldsomt en Caddis etter en halvflaske Gin[} :) ]

SMS fra Remy:

Heftig regn har i det minste skremt krepsefolket hjem. Har klokketrua nå når de er borte. Er litt vanskelig å sove med 1000 trommer over hodet, men det går nok. Håper dette blir siste natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Remy

remy4.jpg

Hmmmm... Har angnet feil lukt og feil farge? Eller avskyr fisken fiskeværet? Det har ihvertfall skjedd lite. Kanskje synonymt med mitt karpe fiske etter de større? Blir statisk, merker det tærer allerede. Det begynner å stramme seg rundt hode, akkurat som om huden blitt for liten for skallen. Noen som har dynamitt? En annen teori er at karpefiske er for utvalgte, og jeg er ikke blant de. Skal jeg gidde en natt til? Fisken jeg mista var sikkert bare en dessorientert gjedde og ingen karpe. Nei, disse karpene tilhører OP, Bendik Ø, Thomas H og Hvaæden sjæl. I feel that I walk the walley of death.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å stramme seg rundt hode, akkurat som om huden blitt for liten for skallen.

Sånn kan det gå når man har litt stort hode...

hehehe

En natt til bør du holde ut Remy, sånn at karpene kanskje rekker å bli sultene igjen etter din heavy fôring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Det er klart at foringsmengden, i sammenheng med været og fiskens lyst til å spise, er avgjørende for fangst. Min antakelse er at Remy har foret for hardt, og at været ikke har bidratt til å øke spiselysten hos fisken. Men som de sier, tolmodighet er en tyd, så hold ut litt til, kanskje det løsner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

Det er klart at foringsmengden, i sammenheng med været og fiskens lyst til å spise, er avgjørende for fangst. Min antakelse er at Remy har foret for hardt, og at været ikke har bidratt til å øke spiselysten hos fisken. Men som de sier, tolmodighet er en tyd, så hold ut litt til, kanskje det løsner.

Som sakt til deg på SMS så hadde Remy til rådighet 10 kg boilies og 5 kg tigernøtter til å for med. Foringen foregikk hver ettermiddag i 1 1/2 uke på 6 plasser fordelt på to svimmer (fiskepklasser)

Hver plass ble foret med en neve (150 gr) pr. dag noen som anses å være riktig. . final

Har det bra er glad i dere alle !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av caddis

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

Det er klart at foringsmengden, i sammenheng med været og fiskens lyst til å spise, er avgjørende for fangst. Min antakelse er at Remy har foret for hardt, og at været ikke har bidratt til å øke spiselysten hos fisken. Men som de sier, tolmodighet er en tyd, så hold ut litt til, kanskje det løsner.

Som sakt til deg på SMS så hadde Remy til rådighet 10 kg boilies og 5 kg tigernøtter til å for med. Foringen foregikk hver ettermiddag i 1 1/2 uke på 6 plasser fordelt på to svimmer (fiskepklasser)

Hver plass ble foret med en neve (150 gr) pr. dag noen som anses å være riktig. . final

Har det bra er glad i dere alle !

15 kilo er nok i overkant mye på denne tiden, men det har mye med spisehumøret til fisken å gjøre også. For å ta et eksempel, på 7 døgn i Frankrike i et vann med ca 400-600 karper mellom 6 og 30 kilo, så brukte man på en uke ca 5-8 kilo med boilies per 3 stenger. Fisket var da sånn midt på treet. Ulsrud på sin side har kanskje 20-40 fisk over 5-6 kilo. En ting som kan funke, er å fore opp en swim du har oversikten over (f.eks fra et tre), og så se om maten blir borte fra gang til gang. Et aber med å fore mye uten å fiske, er at man rett og slett ikke har kontroll på hvor mye fisken spiser før den evt tar krokagnet. Når dette er sagt, så er det selvsagt ingen umulighet å få karper for det, men jeg tror du har vært maks uheldig med været, kombinert med litt mye for. Heldigvis så er bunnen på Ulsrud også svært myk, så meste parten av foret graver seg nok ned i mudderet etter en kortere tid. Jeg har fremdeles trua, men fort gjort er det aldri. Spesiellt ikke når man har prestasjonsangst[ :) ]. Gutsa på Remy! Hold ut et par dager til, så sitter`n[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Remy

Siste: Fredrik kom innom og solen steiker. Tok en tur bort i blekke bukta og så et par karper, Fredrik så flere tidligere og. Håper godværet holder seg og at kreps gutta holder seg borte i natt. Eller så blir det å jage de. Nå får jeg snart øl av kjære Walmann :) Håper han kommer snart. Har forresten akkurat spist oksegryte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

sitat:Opprinnelig postet av caddis

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

Det er klart at foringsmengden, i sammenheng med været og fiskens lyst til å spise, er avgjørende for fangst. Min antakelse er at Remy har foret for hardt, og at været ikke har bidratt til å øke spiselysten hos fisken. Men som de sier, tolmodighet er en tyd, så hold ut litt til, kanskje det løsner.

Som sakt til deg på SMS så hadde Remy til rådighet 10 kg boilies og 5 kg tigernøtter til å for med. Foringen foregikk hver ettermiddag i 1 1/2 uke på 6 plasser fordelt på to svimmer (fiskepklasser)

Hver plass ble foret med en neve (150 gr) pr. dag noen som anses å være riktig. . final

Har det bra er glad i dere alle !

15 kilo er nok i overkant mye på denne tiden, men det har mye med spisehumøret til fisken å gjøre også. For å ta et eksempel, på 7 døgn i Frankrike i et vann med ca 400-600 karper mellom 6 og 30 kilo, så brukte man på en uke ca 5-8 kilo med boilies per 3 stenger. Fisket var da sånn midt på treet. Ulsrud på sin side har kanskje 20-40 fisk over 5-6 kilo. En ting som kan funke, er å fore opp en swim du har oversikten over (f.eks fra et tre), og så se om maten blir borte fra gang til gang. Et aber med å fore mye uten å fiske, er at man rett og slett ikke har kontroll på hvor mye fisken spiser før den evt tar krokagnet. Når dette er sagt, så er det selvsagt ingen umulighet å få karper for det, men jeg tror du har vært maks uheldig med været, kombinert med litt mye for. Heldigvis så er bunnen på Ulsrud også svært myk, så meste parten av foret graver seg nok ned i mudderet etter en kortere tid. Jeg har fremdeles trua, men fort gjort er det aldri. Spesiellt ikke når man har prestasjonsangst[ :) ]. Gutsa på Remy! Hold ut et par dager til, så sitter`n[ :D ]

Kjære Frisch, med de håndfullene jeg har foret så har det gått med ca 4-5 kg max fordelt på to svimmer og med tanke på 3 stenger pr. plass.[ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg stiller et dumt spørsmål nå... Disse fòrgreiene dere driver med, blir ikke det også spist opp av krepsen? Jeg har inntrykk av at krepsen spiser "alt", og som jeg skjønner så er det kreps i vannet hvor dere fisker etter karpe. Og om min teori stemmer med at krepsen spiser dette foret så skulle vel ikke overforing være det største problemet..? Eller har jeg bomma totalt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Perca

Mulig jeg stiller et dumt spørsmål nå... Disse fòrgreiene dere driver med, blir ikke det også spist opp av krepsen? Jeg har inntrykk av at krepsen spiser "alt", og som jeg skjønner så er det kreps i vannet hvor dere fisker etter karpe. Og om min teori stemmer med at krepsen spiser dette foret så skulle vel ikke overforing være det største problemet..? Eller har jeg bomma totalt..?

Tror dom förb***de änderna är ett större "hot" mot foringskampanjerna än kreps. En flock med and som glider in på swimmen din kan äta remt på noll och nix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av caddis

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

sitat:Opprinnelig postet av caddis

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

Det er klart at foringsmengden, i sammenheng med været og fiskens lyst til å spise, er avgjørende for fangst. Min antakelse er at Remy har foret for hardt, og at været ikke har bidratt til å øke spiselysten hos fisken. Men som de sier, tolmodighet er en tyd, så hold ut litt til, kanskje det løsner.

Som sakt til deg på SMS så hadde Remy til rådighet 10 kg boilies og 5 kg tigernøtter til å for med. Foringen foregikk hver ettermiddag i 1 1/2 uke på 6 plasser fordelt på to svimmer (fiskepklasser)

Hver plass ble foret med en neve (150 gr) pr. dag noen som anses å være riktig. . final

Har det bra er glad i dere alle !

15 kilo er nok i overkant mye på denne tiden, men det har mye med spisehumøret til fisken å gjøre også. For å ta et eksempel, på 7 døgn i Frankrike i et vann med ca 400-600 karper mellom 6 og 30 kilo, så brukte man på en uke ca 5-8 kilo med boilies per 3 stenger. Fisket var da sånn midt på treet. Ulsrud på sin side har kanskje 20-40 fisk over 5-6 kilo. En ting som kan funke, er å fore opp en swim du har oversikten over (f.eks fra et tre), og så se om maten blir borte fra gang til gang. Et aber med å fore mye uten å fiske, er at man rett og slett ikke har kontroll på hvor mye fisken spiser før den evt tar krokagnet. Når dette er sagt, så er det selvsagt ingen umulighet å få karper for det, men jeg tror du har vært maks uheldig med været, kombinert med litt mye for. Heldigvis så er bunnen på Ulsrud også svært myk, så meste parten av foret graver seg nok ned i mudderet etter en kortere tid. Jeg har fremdeles trua, men fort gjort er det aldri. Spesiellt ikke når man har prestasjonsangst[ :) ]. Gutsa på Remy! Hold ut et par dager til, så sitter`n[ :D ]

Kjære Frisch, med de håndfullene jeg har foret så har det gått med ca 4-5 kg max fordelt på to svimmer og med tanke på 3 stenger pr. plass.[ :D ][ :D ]

Ok, da kan du bare ikke fiske da[ :) ][ ;) ]

Krysser fingrene i natt da[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur innom Remy i går kveld for å se hvordan det stod til. Fikk lufta både bikkja og dama og sett hvilken swim Remy lå på. [ :) ]

Humøret var på topp og troen på fisk var stor, selvom det har vært perioder med HEAVY regnvær. (fikk se en liten filmsnutt fra da det var værst...)

Om været holder seg så stabilt som det det er nå tror jeg mulighetene for fisk helt klart kan være til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.