Gå til innhold
Fiskersiden

Absurd rekordørret


 Share

Recommended Posts

Er neimen ikke sikker. For meg ser det ut som en sjøørret. Synes både kjeveparti og munn ligner på sjøørret. Har selv vært så heldig å få lande sjøørret på 8,8 kg for 5 år tilbake, ikke ulikt denne men et hav mindre. Uansett laks hybrid sjøørret, dette må vel være den ultimate fiskeopplevelsen. Er det sjøørret er det verdensrekord.Tenker han venter spent på resultatet. Det gjør jeg også.

Herman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så nettopp innslaget på TV2 - for meg så det ut som om det ER en sjø-ørret.

Det eneste som skulle tyde på det motsatte, er størrelsen - det er jo en ganske utenkelig størrelse, da. Men kvem kveit..?

Sist jeg var i snakk med Ken Gøran dro han i land en laks på 14,5 i Alta-elva - så det er ikke noen førstereis-gutt vi snakker om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror med 75% at det er sjøørret. Evt en hybrid.

Oppdrettslaks tør jeg nesten påstå at det ikke er, da lengden på fisken taler i mot dette, samt at pigmenteringen på hodet er vel drøyt til selv kj.moden o-laks å være.

Og....både lakselva, børselva og stabburselva har levert godt voksne sjøørreter før!

Venter spent på analysene. Kjempeprestasjon uansett[ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dere som smeller ut at dette er laks. Den bærer alle kjennetegnene til en sjøørret, så hvorfor i huleste heite skal dere hyle laks? Hybrid, mulig, men når selv forskerne sier at de nesten er sikre på at det ikke er det, hvorfor skal noen være bedre vitere undres jeg ihvertfall. Spennende er det åkke som, og en rå fangst om det er hybrid eller laks, men om det er sjørret, noe som det ser ut til å være, fy **** fy **** fy **** fy **** fy ****... alle andre fangster de siste ti årene er null niks mot dette. Tror for min egen del, at dette hadde stoppet min fiskekarriere for godt, et lite nirvana som jeg aldri hadde blitt lei av. Jeg HÅPER det er sjøørret. Uansett rå prestasjon å lande den fisken på så lett utstyr og så tynn fortom!!! AMAZING!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott fisk, og jeg synes det ligner en SØ. Det var også noen på linken som er lei farget laks som de tror er SØ, men denne har vel ikke mye farget. Når det gjelder hoppet i Norgesrekord fra 13 og noe til 19,8 så er det tatt ihvertfall en større SØ enn 13 som ikke er meldt inn.... sier sikre rykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at det er umulig å være sikker med mindre skjellprøvene blir analysert. Jeg synes også dette ligner på en SØ, men samtidig så ligner det også litt på en laks. Såvidt jeg vet så har vel tidligere salmonide rekorder blitt slettet pga hybridisering e.l. Kanskje greit å være helt sikker denne gangen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.