Gå til innhold
Fiskersiden

Sølvreven jakter på Gigalaksen


sølvreven
 Share

Recommended Posts

Det stod visst en kaill i en bil inne i tunnelen der oppe som ble berget i siste liten ! Vannet fosset gjennom tunnelen og raserte veien inni der. Så elva fikk et nytt løp gjennom tunnelen i Svølgja. Den laksen som stod i Eggafossen og hølene nedover mot Støren måtte vel ha fått sjokk. Elva nede på Lundamo er pr. nu forferdelig grumsete. Bare suppe ! Og det er nok mye mudder og dritt som enda vil komme i noen dager fremover. Sikkert mange ras oppi dalen som forurenser elva også, pluss rep.arbeide fremover. Så det spørs om sesongen er over stort sett for fluefiske i elva ? Var på befaring litt lenger ned i elva, og det var utrolig mye mudder som lå på bunnen og endel torv og land som hadde blitt visket bort og lagt seg til uti elva. Tar endel tid å få filtrert bort mudder og sand fra alt det som har lagt seg til uti elva nåja tror jeg.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mindre mudder, jord og greier lenger opp i dalen ja. Mye renere der, mere fjell og stor stein enn i åkerkantene nedenfor. Så elva klarner jo også mye raskere der oppe. Er faktisk endel forskjell på bare Lundamo og Ler/Kvål også. Elva klarner raskere på Lundamo enn nede hos oss, særlig når det regner i nærområdet og forurenser de hersens bekkene i området vårt.

Det er mye mudder langs bunnen og innmed land nå ja nedenfor. Var og tittet en tur nå, og trærne var skitten av elvevann 3 meter oppi været ! Og store trær hadde lagt seg til over veien flere plasser, kilt seg fast. Så det så ut som en liten krigssone igjen langs elva. Tok en snartitt inni skogen, og der så jeg trebenker og rester av gapahuk etc. Hadde man orket å lete i bushen der mye skrot samles nå, så tror jeg man hadde funnet mye rart. Og kanskje mye bra fiskeutstyr til neste år :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mye mindre mudder, jord og greier lenger opp i dalen ja. Mye renere der, mere fjell og stor stein enn i åkerkantene nedenfor. Så elva klarner jo også mye raskere der oppe. Er faktisk endel forskjell på bare Lundamo og Ler/Kvål også. Elva klarner raskere på Lundamo enn nede hos oss, særlig når det regner i nærområdet og forurenser de hersens bekkene i området vårt.

Det er mye mudder langs bunnen og innmed land nå ja nedenfor. Var og tittet en tur nå, og trærne var skitten av elvevann 3 meter oppi været ! Og store trær hadde lagt seg til over veien flere plasser, kilt seg fast. Så det så ut som en liten krigssone igjen langs elva. Tok en snartitt inni skogen, og der så jeg trebenker og rester av gapahuk etc. Hadde man orket å lete i bushen der mye skrot samles nå, så tror jeg man hadde funnet mye rart. Og kanskje mye bra fiskeutstyr til neste år :shifty:

Jaja, som du sa er vell sesongen over for din del.. Jeg skal prøve en tur til i Nidelva, og ring viss det skjer noe mystisk i gaula så sjansen for en fisk er der, da kommer jeg på onsdag :jig:hehe

Men hvordan vil du si at sesongen har vært for din del da? Har jo vært en litt rar sesong med så lite laks i starten og mye vann osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja Silver da er denne sesongen over, vi fikk ikke så mye fiske tid i sammen i år. Får tro at det blir bedre neste år da,

lurer litt på om det blir en knall stor en neste år på et nytt vald jeg skal prøve ut, og så tar vi en konjakk der og vi. :lolu:

får det er vi gode på.

nå kommer snart vinteren og da blir det mye pilking og kaldt i været :cold:

hipp hipp vi snakkes :mail:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Regner med det, som vanlig Sigve :shifty: Må jo leve i håpet. Men muligheten for pers på flue og spesielt 1-hånds skal jo være innen rekkevidde. Tror jeg vil satse litt på det i år. Og det blir spennende med noen nye plasser der storlaksen vil føle revens lekkerbiskener på tennene :D . Vi får se til at du får din første laks i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke, men tror det er rundt 3 kg. "bare". Har det notert iallefall. I år går jeg for Megalaks på 1-hånds. Med 0.50 fortom ! Men da må man andre steder enn Borten B) .

Hei.

Hvilket utstyr kjører du på enhhåndsiden når du går etter så stor fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du si .

Oppfyller kriteriene på mega og gigalaks tatt på annet redskap .

Litt problemer ift at noen av laksene er tatt en tid tilbake og bare har papirbilder.

Skal prøve å scanne dem men ikke videre kompetent på dette . :shifty:

Er også et alternativ å ta bilde av papirbildet med digitalkamera. Med godt lys blir det et helt ok resultat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.