Gå til innhold
Fiskersiden

Søt, ru og rød...


Jarl Fr.
 Share

Recommended Posts

I går kveld tok jeg meg sammen og kom meg ut på tur selv om det var både mørkt og surt.... Jeg var ikke hjemme fra jobb før nærmere 20.00, så noe langtur kunne det ikke bli.

Gravde litt i fryseren, og fant noen gamle sildefileter. Mens de tinet litt, pakket jeg bilen med et par karpestenger, baitrunnere, pod og masse klær :) Slang inn siste nummer av SeaAngler også, slik at jeg kunne lese litt i bilen, om det ble for kaldt, eller helt dødt... Pluss selvsagt kaffe og Jaffacookies... Og jeg var klar for et forsøk etter rødhai og skate i Sandebukta....

De første 40min var det dødt, så kom det ganske friske run med jevne mellomrom. På det tredje runnet var det fast fisk, det ble ingen stor fight, men det sprellet godt, og jeg hadde en mistanke om at det var en meget ettertraktet krabat som hadde bitt på....

haigutt1.jpg?t=1195554641

Yeess! Det var nok en småflekka rødhai og turen var allerede en suksess. ;)

haigutt2.jpg?t=1195556396

haigutt3.jpg?t=1195556440

Så veldig stor var den ikke, 510gram, men det gjør ikke så mye... Alltid moro likevel.

haigutt4.jpg?t=1195556508

Det går jo ikke an og mislike en fisk med sånne "dådyr øyne".... :)

Det ble kun denne ene haien i går, men klager ikke av den grunn. Fisket kun et par timer, og hadde flere run. Det skjedde såpass mye at man glemmer at det var ganske surt i været. Skate ble det ikke denne gangen, men den kommer nok.....

Det ble i hvertfall en mye bedre kveld enn å slukne på sofaen.... :)

...SeaAngler rakk jeg ikke lese....

Jarl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt på den gode gamle plassen?

Hadde en del turer der tidlig i januar iår, uten å se snurten av hverken hai eller skate. Håper på is i Sandebukta i vinter for å kunne teste mer etter skata.

Grattis med nok en fin en btw :P

Det var på godplassen ja, det har blitt mange som har fått krysset av arten der etter hvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å sete opp telt på godplassen i jula, så det er bare å komme innom å hilse på :)

Kult, da kan vi ha et lite "rødhai-treff" i jula.

Du får henge deg på du også Jørgen, men det hadde vært hyggelig med en tur før jula også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.