Jarl Fr. Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 I går kveld tok jeg meg sammen og kom meg ut på tur selv om det var både mørkt og surt.... Jeg var ikke hjemme fra jobb før nærmere 20.00, så noe langtur kunne det ikke bli. Gravde litt i fryseren, og fant noen gamle sildefileter. Mens de tinet litt, pakket jeg bilen med et par karpestenger, baitrunnere, pod og masse klær Slang inn siste nummer av SeaAngler også, slik at jeg kunne lese litt i bilen, om det ble for kaldt, eller helt dødt... Pluss selvsagt kaffe og Jaffacookies... Og jeg var klar for et forsøk etter rødhai og skate i Sandebukta.... De første 40min var det dødt, så kom det ganske friske run med jevne mellomrom. På det tredje runnet var det fast fisk, det ble ingen stor fight, men det sprellet godt, og jeg hadde en mistanke om at det var en meget ettertraktet krabat som hadde bitt på.... Yeess! Det var nok en småflekka rødhai og turen var allerede en suksess. Så veldig stor var den ikke, 510gram, men det gjør ikke så mye... Alltid moro likevel. Det går jo ikke an og mislike en fisk med sånne "dådyr øyne".... Det ble kun denne ene haien i går, men klager ikke av den grunn. Fisket kun et par timer, og hadde flere run. Det skjedde såpass mye at man glemmer at det var ganske surt i været. Skate ble det ikke denne gangen, men den kommer nok..... Det ble i hvertfall en mye bedre kveld enn å slukne på sofaen.... ...SeaAngler rakk jeg ikke lese.... Jarl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pikewallis Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 en grym flott fisk uansett vekt. Grattis killen............. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brutus Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Tatt på den gode gamle plassen? Hadde en del turer der tidlig i januar iår, uten å se snurten av hverken hai eller skate. Håper på is i Sandebukta i vinter for å kunne teste mer etter skata. Grattis med nok en fin en btw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Grattis med pen fisk! Uten tvil en av de vakreste vi har her i landet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stein Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Lekkert. Grattis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chironomus Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Grattis med den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
truttakiller Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Nydelig fisk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Fr. Posted November 20, 2007 Author Report Share Posted November 20, 2007 Tatt på den gode gamle plassen? Hadde en del turer der tidlig i januar iår, uten å se snurten av hverken hai eller skate. Håper på is i Sandebukta i vinter for å kunne teste mer etter skata. Grattis med nok en fin en btw Det var på godplassen ja, det har blitt mange som har fått krysset av arten der etter hvert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bullfrog Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Utrolig vakker fisk! Gratulere så mye! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StåleG Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Fin fisk. Og litt ekstra stas med så fine bilder! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tryta Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Gratulerer med nok en vakker fisk Vi treffes nok på isen til vinteren. Skate og småflekket henger høyt på ønskelista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest StadJon Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Vakker fisk, gratulerer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabrielsen Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Gratulerer!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audun Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Oi oi oi...sikle! Fantastisk vakker hai, jeg kunne tenkt meg en sånn en Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorn Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 utrolig tøff fisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milo Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Søt, liten en det der.... Grattis... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Triturus Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 De har ikke gått i dvale enda nei, for en vakker fisk! Grattis med nok en rødhai Jarl Fr! Kan vel snart kalle deg rødhaikongen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Grattis med nok en smaaflekket Jarl Fr! Håper vi treffes ved Holmestrandsfjorden igjen snart, har blitt en fiskepause med flytting, salg av leilighet osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Triturus Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Jeg tenkte å sete opp telt på godplassen i jula, så det er bare å komme innom å hilse på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChristerGj Posted November 21, 2007 Report Share Posted November 21, 2007 Nok en gang; grattis med norges desidert vakreste fisk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidsen Posted November 21, 2007 Report Share Posted November 21, 2007 Vakkert! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mao Posted November 21, 2007 Report Share Posted November 21, 2007 gratulerer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PRH Posted November 21, 2007 Report Share Posted November 21, 2007 Grattis med nok en hai, Jarl Fr. Flotte fisker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Fr. Posted November 21, 2007 Author Report Share Posted November 21, 2007 Jeg tenkte å sete opp telt på godplassen i jula, så det er bare å komme innom å hilse på Kult, da kan vi ha et lite "rødhai-treff" i jula. Du får henge deg på du også Jørgen, men det hadde vært hyggelig med en tur før jula også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest los Posted November 21, 2007 Report Share Posted November 21, 2007 Fin rapport med kul fisk i hovedrollen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts