Gå til innhold
Fiskersiden

Ny Nrekord?, ny pers og ny art!


Joost.L
 Share

Recommended Posts

Missunnlig på guttene i Etne, og at eg ikke hadde anledning til å bli med, måtte det likevel bli en liten meitetur i dette fine været. Det skulle vise seg å bli en av det bedre. Første flate såg VELDIG stor ut: :o

SANDFLYNDRE:

010420062000HrIuOAGEpIDfxwAAdI.JPG?38

010420062004lJOAdD8SyXtMu2BDWw.JPG?95

vekten ble kontrolert på 2 vekter og det låg an til ny Nrekord:

010420062010csHjrfURtA575Girvp.JPG?72

010420062021qem6H1nx3fcEp1HLK1.JPG?20

Da var ikke mye å gå på, rekorden var ifølge mine notater 1,185 kg fra 1986, da Rune ringte og sa at dette måtte kontroll måles på godkjent salgsvekt. Så ble gjort og sluttresultat ble:

010420062031K3SVJ2rebiqSg7u5Tg.JPG?12

010420062034O9pS8LW5JTegVwDXyA.JPG?6

Og da var Ny Norskrekord?

Så ble det ikke bare med denne, neste fisk var en lomre på 406 gr., som er ny art:

0104200620259LphNyMKX3NXegmtHT.JPG?61

Heretter en sandflyndre til som var noe mindre men allikevel godkjent:

010420062027XVsku5ZRxFdJH1RZzi.JPG?90

For så å avslutte det hele med ny pers på lomre, 664 gr.:

010420062014cQ29OnIa3pvUIzRCNj.JPG?65

Då eg pakke sammen og tok opp siste stangen var det liv i enden atter en gang, tung og seig minnet om skate, men denne gangen gikk fisken av med seieren, og eg slet.

Turen var bra den og er spent om dette blir godkjen som ny norskrekord på sandflyndre. <_<:D:D

010420062139RCjuqeb4nYFwOVbdjk.JPG?76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah right!!? Man kommer ikke farende med en slik flyndre 1. april. Hvis dette er reelt ville jeg venta med å posten den til imorgen <_<

Enig. Dette er aprilsnarr inntil du fremdeles står på ditt i morgen. Da skal jeg tro deg. Ikke egentlig noen skeptiker jeg, men i dag tror jeg ikke på noe!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah right!!? Man kommer ikke farende med en slik flyndre 1. april. Hvis dette er reelt ville jeg venta med å posten den til imorgen <_<

Men så var da dette med datum på bildet, kan ikke komme meg unna her :D

Ellers takk for alle gratulasjoner, prøver imorgen igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D var den rekorden eg skulle ta i år og nå blir d som å hoppe etter wirkola. Gratulerer så mye. ( dette bør ikke være aprilsarr, mister mye nattesøvn på dette)

Beklager men er nok ikke aprilsnarr, mange tviler fortsatt men er inmeldt til konken her på Fiskersiden og hos

Avkroken nå. Om da gir noe utslag i troverdighet! :rolleyes::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk en veldig vanskelig NR å få - gratulerer.

Blir jo tatt en del bra sandflyndrer, og det å ta den største i den myriaden er en respektabel prestasjon.

To greie lomrer på kjøpet høyner selvsagt også turens status - også matmessig.

Og hva tredde du på kroken for å lure de flate denne dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å ikke tro deg egentlig. Er kun skeptisk av prinsipp, har blitt lurt endel ganger tidligere, så nå har jeg bestemt meg for å ta alt jeg ser, leser og hører med ei bøtte salt :rolleyes:

Uansett, gratulerer så masse med ny Nrek! Ei helt rå sandflyndre det der! Skikkelig rått levert, rett og slett!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.