Gå til innhold
Fiskersiden

Et av årets store mål er nådd!


westside
 Share

Recommended Posts

Skulle jeg teste ut en ny plass etter å ha studert sjøkart hjemme dagen før, fant et bra sted hvor det skrådde ned mot 50 meter dyp og tok turen dit, men etter å ha sjekket bunnen med surfen fant jeg fort ut at her var det altfor grov bunn til å kunne fiske i. Store steiner og klipper under vann ville gjort det umulig å fått opp fisken uten at den hadde tjoret seg fast, så etter et par tackel mindre så dro jeg til en plass jeg hadde vært før.

Dette var et lurt trekk av meg! Kastet ut med stengene og fisket aktivt med karpestangen med paternoster, etterhvert som jeg nærmet meg land var det hard bunn og tenkte jeg kunne dra tackelet litt rundt der for å se om det var noe liv - kanskje Lomra ville bite på..

Så ble det endelig fast fisk og spenningen stiger, hva kan det være? Når fisken nådde overflaten med utspilte brystfinner og åpent gap ble jeg utrolig happy - Steinbiten var endelig i boks! Ingen norgesrekord by far, men nok til å gjøre meg en av dagens lykkeligste sportsfisker :rolleyes:

4791_s.jpg

Min første Gråsteinbit på 670 gram, kunne gjerne vært noen kilo større men skal ikke klage.

4787_s.jpg

4786_s.jpg

Den bet på lang makrell strimmel og paternoster

4792_s.jpg

Skal innrømme jeg aldri har blitt så glad for å se en fisk før og dette var en av hovedmålene for i år :D Angrer ikke for å jeg dro tidlig ut idag nei!! Nå kan bare sommeren komme så skal Havabboren tas, som også er et viktig mål i år :D

4793_s.jpg

Deilig vær og nesten ikke vind

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye.

Skal nedover en tur til helgen. Er det bra med fisk nå?

Har vært dødt de siste turene mine nå - dvs. Sandefjordsfjorden, Larviksfjorden. Var ikke mye liv idag heller utenom denne.

Gjørs: Ja den er knallsøt med de store mørke øyene sine :rolleyes: Men forfra som du sier så ser den ikke fullt så pen ut. Har lest artikkelen ja, men har ikke tenkt så mye på den under bildene. Ble selvutløser siden det var bare meg der ute.

Trym: Da er det bare å gutse litt etter den, er tiden nå vet du :D

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis grattis grattis! Blir litt grønn av misunnelse her :rolleyes:

Drar på en 2 timers "gutsing" etter steinbit i kveld tenker jeg. Men blir vel bare skrubbe....

EDIT: Ble ikke steinbit denne gangen heller. Fikk en rødspette og en torsk. Lennart knuste meg med 4-5 torsker mer... (torskene var alle en liten halvkilo...)

Endret av Plønix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk når mål for tiden gett. Først Hunter med sandflyndre, nå Westside med steinbit. Grattis mann, artig art jeg godt kunne tenke meg å få jeg og. Når det er ny art teller ikke størrelsen noe særlig, den kan du pynte på senere.

Knall!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, ja det var deilig å få den krysset av den på lista - it made my day :) Som du sier Oz, ny art er ny art størrelsen kan man pynte på senere ja.

Neste må vel bli å oppheve Skrubbe forbannelsen som henger over meg lik Sandflyndre forbannelsen som Hunter hadde - grattis med den forresten Hunter :unsure:

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis !! :ninja:

Jeg synes Steinbit er en av de vakreste fiskene vi har, med et nesten menneskelig utseende. Når man har dykket sammen med de så forsvinner også lysten til å drepe denne artige skapningen med et greit lynne før man plager den med kniver o.l. ...men sånn er vi nok alle.

Om noen mangler Steinbit på lista så bør dere prøve på denne hvis dere er i Ålesund. Sist vår fikk jeg og barna Steinbit på alle de 5 første turene vi hadde på Skansekaia her i fjor. Og vi fisker på enkelt vis på bunnen med makrell. Største vi ha fått veide såvidt over 10 kg :wub: selv om snittet er langt lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, er veldig fornøyd selv om den kunne vært større som sagt :wub:

Flemms: Ja den var utrolig aggresiv og bet etter alt som beveget seg, dvs. hånden min som nesten kom i klemma på den et par ganger. Og bli tatt bilde av var noe den heller ikke satt pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.