Gå til innhold
Fiskersiden

Hvorfor ikke lage en ........................


pikewallis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 597
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HAHAHAHAHHAHA... har gjort mye dumt i fylla, men å legge min halvfeitebygdekropp på nettet, er en av tingene jeg ikke har gjort :D Hysterisk moromt. Noen som kan sende meg link til den homsesida som bildene ble lagt ut på? Er vel ikke lenge før bildene ligger som linker på ThePiratBay e.l ;)

Noen er mer pr.kåte enn andre skjønner jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har link til den siden så send meg den på PM. Er ikke begeistret for at folk legger ut bilder uten å spørre-det er fotograf som bestemmer hvor bildene hans skal brukes.

Ja, kopieringsrettet gjelder også på internett. Det er lov å linke til andre internettsider, men det er ulovlig å kopiere bilder fra en annen side uten tillatelse fra den som har kopiretten til bildene. Når vi legger ut et bilde her har vi egentlig gitt kopiretten til det konkrete bildet til FS (det er "eier" av siden som også har kopiretten til det som ligger på siden). Husk på det... Samtidig har ingen andre lov til å misbruke bildet i en annen sammenheng (på en annen internettside) uten FS sitt samtykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kopieringsrettet gjelder også på internett. Det er lov å linke til andre internettsider, men det er ulovlig å kopiere bilder fra en annen side uten tillatelse fra den som har kopiretten til bildene. Når vi legger ut et bilde her har vi egentlig gitt kopiretten til det konkrete bildet til FS (det er "eier" av siden som også har kopiretten til det som ligger på siden). Husk på det... Samtidig har ingen andre lov til å misbruke bildet i en annen sammenheng (på en annen internettside) uten FS sitt samtykke.

Der ser du Asmund! Du må spørre KIS om lov først :D

Lamson snella fikk problemer med bremsen etter turen til Skyggenes Dal ;) så den er allerede i bosset...

Hvis jeg sletter bildet fra FS, har de da fortsatt rett på bildet?

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiga ikke ut jeg...

Men når jeg får en epost med beskjed om at samtlige bilder her av FS folket ligger nå på en gaysite under kontakter søkes med ThorEH i spissen....da har jeg fått nok

;)

Noen MÅ bare kødde med sånt

:D

Pffff.... dette tror vi ikke på før du kommer med en link.

Du feiga ut og bruker homfobien din som unnskyldning etterpå.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg sletter bildet fra FS, har de da fortsatt rett på bildet?

Tja, det er kanskje en juridisk nøtt. Til syvende og sist er det jo eier som har kopiretten på bildet, men som "låner" bort denne til en site dersom han legger bildet ut på internett. Men heller ikke den siden man legger bildet ut på kan bruke bildet akkurat som de vil (som å selge det videre, bruke bildet i nye sammenhenger uten eiers sammtykke osv). Men her er vi inne på juridiske gråsoner der jeg ikke kjenner alle detaljene. Jeg vet ikke engang om loven i dag dekker alle tenkelige muligheter på en tilstrekkelig god måte. Siden dette er et relativt nytt område juridisk, så er loven her inne i en utviklingsfase. Derfor er det jo også vanskelig å dømme folk som gjør overtramp på internett, det er ikke sikkert loven har klart å ta høyde for slike. Uansett bidrar slike hendelser til å utvikle loven videre, fordi samfunnet oppdager at det er et nytt juridisk smutthull som må tettes...

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel bare skyte inn at bilder i forumet er ikke FS sin rettighet, ei heller ansvar. Brukerene står 100% med ansvar for innhold i tekst, bilder, filmer og annet medium de linker/legger ut. FS kan heller ikke forfølges i saker som er støtende, diskriminerende, rasistiske eller lignende. Innholdet på hovedsiden er derimot beskyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med hedersbetegnelser som og medlemsskap i "Ulven ut av Norge" og tonnevis med homofobi, er vel det en naturlig utgang... :blink: 98% bygdetullinger der inne vil jeg tro:)

Alle fronter vel sine egne innteresser,ville jeg tro.At folket her inne er livredde for at den farlige maneten ;) ,eller folket på sluttstykket er redd for at ulven skal ta kontrollen i skogen,er vel omtrendt det samme.

Begge parter er vel tjent med en forsvarlig forvaltning,men det er sikkert lettere å forvalte ulvebestanden,enn manetbestanden :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne tråden skal IKKE brukes til å slenge dritt til brukere på andre forum!

Forøvrig synes jeg det er trist at jegere og fiskere som har så mange felles interesser og kampsaker skal la enkeltsaker ødelegge et samarbeid. Mange av jegerne er fiskere, mange av fiskerne er jegere.

Det er nesten skummelt å si det-men hold dere til saken..... (herrejemini...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne tråden skal IKKE brukes til å slenge dritt til brukere på andre forum!

Forøvrig synes jeg det er trist at jegere og fiskere som har så mange felles interesser og kampsaker skal la enkeltsaker ødelegge et samarbeid. Mange av jegerne er fiskere, mange av fiskerne er jegere.

Det er nesten skummelt å si det-men hold dere til saken..... (herrejemini...)

Helt enig :unsure: Det var egentlig ordrett det jeg prøvde å formidle selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme jeg blir småkvalm av ryktene om gay-sites, PirateBay osv. :D

Juuuuuuuurk. :unsure:

Tror du kan slappe helt av.Ingen kjønnsdeler var jo synlig,hva jeg fikk med meg. :blink:

Tror dette er blåst litt vel opp.Bildene er jo så uskyldige,og egentlig bare morsomt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.