Gå til innhold
Fiskersiden

Konkurransen 2007


 Share

Recommended Posts

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg rå? :) Jeg baserer meg på flaks, og nei jeg lider ikke av dette syndromet.

Har derimot sett på at noen fine fangster har blitt tatt i år ja, blant annet årets fisk i Norge og norden slik jeg ser det.

Karpe på flue var morsomt, men temmelig enkelt. Det var dels konkurransetaktisk, og dels for moro skyld, for moro var det. Grunnvekten på karpe burde vært Rolf Bs norgesrekord, som han dessverre trakk. Flueklasse eller ikke flueklasse, den diskusjonen har vi hatt før. Sålenge vi har en offisiell fluerekordliste vil jeg ha flueklasse også i FS-konken, men forstår selvsagt kritikken mot dette. Imidlertid så er det sjelden denne kritikken kommer fra folk som faktisk fisker med flue. :) Det står alle og enhver fritt å fiske taktisk med flue, en god røys med arter i saltvann hvor det er forholdvis enkelt å dra mange poeng. Man kan jo også dra i Dynovika og hente en flire på over 300 g på flue og dermed dra 150 poeng på det. Horngjelen min på flue var bifangst under HA-blanking med pisken. Ser forøvrig på egne innmeldte fisk at det kun er karpa hvor jeg hadde FS-konken litt i bakhodet. Har nok gjenutsatt torsk og sei på Røst i år som hadde gitt over 50 poeng på hver art, uten at jeg angrer det minste på det!

Forøvrig er jeg bare virtuell leder. Den endelige vinneren bor nok også i Trondheim, men er opprinnelig fra Østlandet. En uslåelig kombinasjon! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Eg er en stor motstander av att det skal være en egen liste for fluefanget fisk, og har ingen som helst ønske om å stå på den. Eg er også en stor motstander av att fluefanget fisk skal premieres i denne konkurransen.

Nå skal det også sies att eg ikke er så veldig opptatt av norgesrekorder, og har vel heller ikke meldt inn fisk som tidligere var potensielle norgesrekorder. :P

Eg liker å konkurrere, og sålenge reglene er sånn som dei er nå, velger eg å melde inn fluefanget fisk til konkurransen. Må jo nesten det får å kunne hevde seg også :)

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner Rolf Bs karpe som den reelle fluerekorden, og vil derfor ikke melde inn min.

Som tidligere nevnt er jeg positiv til at fluefanget fisk måles mot fluerekordlistene, men vil ikke protestere voldsomt om man gjør om reglene neste år. Morsom konkurranseform er det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Skal få det i orden og sørge for hyppige oppdateringer utover mot slutten bare jeg får stablet kjerringer og unger på plass igjen...

Dette gjelder vel ikke rovfiskekonkurransen ?

Ja det blir sikker oppfattet som mas, men det er vel en grunn for at man ønsker å opptatere denne konken hyppig nå mot slutten.

Espen fyr løs :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder vel ikke rovfiskekonkurransen ?

Ja det blir sikker oppfattet som mas, men det er vel en grunn for at man ønsker å opptatere denne konken hyppig nå mot slutten.

Espen fyr løs :)

Avsporing - feil tråd - denne tråden er om en annen konkurranse og svar på ditt spm blir derfor ikke avgitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nok hatt en smule flaks sålangt da 7 av min innmeldte fisker er nye perser for året :blush: Eg ser vel ikke så mange muligheter for min del til å plukke noe særlig flere poeng i år, så eg ligger nokså midlertidig på toppen av lista. Tror fortsatt den som vil vinne må ha over 700 poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, tror jeg skal være veldig fornøyd om jeg havner blant topp 5 nå... Mitt tips er at Irvin klinker til med hvitting på 2,5+ i desember, et eller annet ufint sjeldent i Sandebukta i romjula, og vinner til slutt. Blir med neste år også, men med vesentlig lavere ambisjoner enn i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.