Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er ditt Favoritt øl?


Blydonkern
 Share

Recommended Posts

Det klart beste ølet er nok Borg.... Har ikke klart å oppdrive det her i Stavanger, klarer meg med Rogalands pilsen nå... Smaker ikke så værst den heller.... :lol:

Jo det har jeg nå sett. Skal gi beskjed Hermy, hvis jeg ser det på en av butikkene jeg handler!

Er det INGEN her som drikker ordentlig øl her?

Miller og Corona er de to beste... Corona har best smak, men Miller scorer bra pga skrukorken.. :)

Only from/a United....sier ikke mer (pinglehøner!). :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Favorittøl?

Guinness. Ingen over, ingen ved siden (da selvfølgelig tappet på koksholmen (les: Irland/UK).

Har hatt den glede av å tilbringe en formiddag på bryggeriet i Dublin, med dertil hørende smaksprøver ad mas. :blink:

En god nr 2 er Svyturys Extra.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte man finner sine to store hobbyer i ett og samme forum! Må hive meg på her...

Staropramen 12 grader, tappet fra fat slik bare en tsjekker kan gjøre det, med fem cm skummende hode som gir en deilig smak og aroma til barten. Blir ikke bedre enn det!

Rignes på fat er det eneste (masseproduserte) norske ølet som smaker deilig bitter humle, men drikker gjerne det meste annet, bortsett fra Arendals..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Tyskland er det Warsteiner som er sjefen, med Bitburger som en fin øl til middagen:)

Ellers henger jeg meg på kommentaren om amerikansk øl:p

Skal teste ut Belgisk øl i kveld, Jupiter. Dersom bedømmelsen ikke kommer her i morgen så har den sannsynligvis falt i smak:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min strupe oppnår den ultimate øl opplevelsen med en ISKALD RINGNES PILS.

Har smakt sinnsykt mye Øl gjennom årene, men har faktisk ikke funnet øl som er bedre, men gammle Ringnes export var også godt, den gikk desverre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amerikansk øl er verdens dårligste. det smaker som tiss en har prompa i...

Det finnes faktisk unntak, har oppholdt meg en del i Texas og har fått smaken for Shiner Bock, et litt mørkt og gyldent pilsnerøl.

Bock.gif

En tidligere kollega av meg som var bosatt i Texas i mange år hadde følgende utsagn om ølet: Tviler på at noe amerikansk bryggeri har like god kvalitetskontroll som Shiner, nesten alle ansatte samles i bryggeripuben etter arbeidstid for "kvalitetskontroll" av dagens produsksjon.

Her er hva en amerikaner bosatt i München skriver om ølet:

YES!! Finally found a decent beer

I'm an american that's been living nur Munich, Germany for the last 20 years and as you all well know the "bier" over there is excellent - they consider it the "fifth" food group Anyway, ever since all them "micro-breweries" started sproutin' up every about ten years ago I've had to try a lot of nasty beer Seems all that all my friends would try and impress me with some so-called "Honey-Weizen" or one "Bock" or the other. Cheap imitations at best and I never found one I could drink On a recent trip to Dallas I told my Sister to ask her husband NOT to run out and buy some pseudo-german beer in an effort to make me feel at home....too late, when we got to her place after she grabbed me at the airport there was already a six-pack of Shiner Bock on ice. I'll be honest, I groaned inwardly but opened one anyway (wanted to be a gracious guest )... and WOW!! Hat's off to you guys for making an excellent beer I loved it & have been drinking it ever since (glad we can get it here in AZ, even if all we can get is the Bock)I'll be returning to Germany in January for 18 months and can finally tell all my friends that the "Ami's" actually do have a drinkable beer

"Ober, bitte noch ein Shiner Bock!"

mfg,

Tim aus Augsburg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.