Gå til innhold
Fiskersiden

Jakten på storgjedda


Trond
 Share

Recommended Posts

  • Svar 545
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til dere som er aktive i dette vannet. Er det mulig å dorge seg en tur med spinner / sluk / oter uten å bli "plaget" av gjedden. Dvs at det er øretten som biter.

Nei, du må regne med å få gjedde ja.

Hvis du KUN er interressert i å fiske ørret vil jeg heller anbefale Granavatnet på Inderøy.

Endret av Trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 3 gjedder ikveld, snittvekta har gått nedover ei stund nå, så dette ble en av årets siste turer.

Må ikke gi deg nå! Beste tida er jo seinhøsten. Jeg skal satse hardt på gjeddefiske, men venter til slutten av september! Oktober og november er høysesong <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Bare se bort fra mitt forrige innlegg i tråden, jeg var lettere frustrert når jeg skrev det.

Dobbel rapport denne gang.

Eilert og jeg var en tur på Fossemvatnet på søndag i et forrykende godvær (hvis det er noe som heter det), godt og varmt og vannet lå som et speil.

DSCF03701600x1200.jpg

Jeg fikk ikke fisk da men hadde en etter baitet som så ut som den hadde vært ny årsbeste hvis jeg hadde fått den, Eilert fikk to stk som veide rett under 5 kg. Den første var relativt tam og kom villig til båten, den andre tok baitet utrolig brutalt og fortsatte i et like brutalt utras. Før vi så fisken trodde vi at denne måtte være svær. Men neida, grunnen til det brutale hogget var at fisken hadde tatt baitet forfra så det satte seg på tvers i kjeften på den.

DSCF03841600x1200.jpg

Begge fiskene ble selvfølgelig satt ut igjen.

DSCF03801600x1200.jpg

Idag har jeg vært utpå i 7 timer, hadde selskap av Vilhelm i 2 av dem.

Før jeg plukka opp Vilhelm så var jeg i kontakt med en liten fisk som slo seg av baitet etter noen sekunder, nada fisk når vi var utpå sammen. Etter at jeg hadde satt ham i land igjen så fikk jeg fisk ganske umiddelbart. En feit og sprek fisk som jeg tok på en kinakopi-bulldawg.

Selvutløserposeringsbildene resulterte i følgende blinkskudd...

DSCF0391800x600.jpg

DSCF0389800x600.jpg

DSCF0388800x600.jpg

Dette er første og siste gang jeg drar på fisketur alene uten å ha med speilreflekskameraet og fjernkontrollen.

Så da ble det heller et liggende-i-båten-med-støvel-bilde.

6940 gram og nesten èn meter lang, ny årsbeste!

DSCF03961600x1200.jpg

Et Myspace/Facebook-bilde fikk jeg derimot til.

DSCF03991600x1200.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.