Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er det rareste du har fått på kroken??


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest StadJon

"Onnskjold mei " sa han som fikk meg på kroken :D

Sluken traff meg ihvertfall i hodet .Vet ikke hvem som hadde det verst ,

vietnameseren som var uheldig med kastet eller meg ? :(

Kameratene mine lo ihvertfall godt og jeg jamret meg ...!

Hehehe! :P

Jeg har fått en stor teine av det hjemmelagdte slaget på kroken (Den henger forøvrig til pynt i en kjeller nå) utenfor Kragerø. Ellers så har jeg fått et tau med dregg i enden, samt en fin Svenskepilk hengende fast i tauet til dreggen. Også det i sjøen utenfor Kragerø. Var tuuuuungt å dra opp men pga ingen motstand så skjønte jeg at det var noe "dødt".

Ikke så stort mer som jeg kommer på i farten. Skjønt, fattern traff meg i ryggen tre ganger på rad(!) da han hadde mildt sagt problemer med å kaste sluken fra båten vi satt i. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har fåt MASSE rart på kroken. Topplisten er vel i farta:

1) Skilpadde - Tok på levende "Minnows" (Ørekyte?) i USA. Et helvete å få ut kroken. De som tror dette er rolige dyr kan tro om igjen ! Det smalt når den bet sammen kjeften..

2) Ganske fin dame - Feilkroket i nesen i en baksleng med en Black Gnat no 12. Måtte kutte sesen. Videre kurtisering viste seg fånyttes..

3) Hummer - 2 kg på Skansekaien i Ålesund. Bunnmeite med Makrell. Grei bifangst.. :lol:

4) Måse - Flere eksemplar

5) Flaggermus - Flere eksemplar. De stakkarne er ganske hjelpeløse og sløve på bakken.

6) Et juletre - Ga fin fight i flomstor elv i juni (...!!?!)

7) Hyse - Kanskje ikke så spesielt i utgangspunktet. Men når jeg dorger i 4,5 knop i overflaten og det er 300m dypt så stusset jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sø-jakt i dagmorges. Da fikk jeg TANG(!) på sluken.

Min kjære broder er veldig god på tang.

Thoretang.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Ja, lista er jo lang. I sarpesvingen fikk vi jo mye tvilsomt på kroken, ellers har det vel blitt både juletrær, bildekk, tomme blikkbokser og annet skrot. Av andre levende skapninger enn fisk har det jo blitt kreps, og ikke minst ulike fuglearter; særlig stokkender, men det er også blitt et par sothøner. En av de presterte til og med å kakke meg i nesen da jeg forsøkte å avkroke den...

Fiskekamerat Rolf hadde for øvrig en av de mest usannsynlige fiskeopplevelsene ever i et dansk karpevann. Han fikk et vanlig hyleløp og kroket en god fisk, som etter en bra fight viste seg å være en 8-kiloskarpe. So far so good, men poenget var at karpen slepte rundt på en fortom med virvel, og øyet på virvelen hektet seg tilfeldigvis fast i kroken på Rolf sitt tackel. Hvor stor er sannsynligheten for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ola opplevde det samme i Gaula. En laks hadde ryki et tackle, men det er jo langt større sjanse for å oppleve det i en laksehøl da. Har opplevd det samme i Akerselva faktisk, men da med en sjøørret. Ellers har det blitt greit med fugl etterhvert. Er vel opp i fem arter hittil. Lomvi, stokkand, hettemåke, fiskemåke og gråmåke. Av andre ting kan nevnes flere krepseteiner med kreps inni, juletre, (nyrappa) håndveske fra Akerselva (et eldorado for merkelige bifangster btw) bok (uleselig tittel) +++

I Østersjøen så vi ellers mye flytende rask som båtene bare lempet overbord. Kunne fort ha blitt potensielle fangster under overflatefiske det. Husker best en flytende Europall tett fulgt av ei uåpna pakke grillpølser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haisann, vanskeligste bifangst å få av kroken var 80kg trønder. Fikk et dobbelhugg (gjedde), gjellegrep på begge samtidig etterfulgt av den noe kompliserte komboen: 2x gjedde + 6x treble+ 2x pekefinger...

Heldigvis var d noen kamerater i båten som bisto med latter og mobbing. Ferrbainna sjiitstøvvla :)

Ellers en skarv, noen måker, en røyskatt og en oter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt på svartbak et par ganger. Begge tok sluken i lufta. Ganske heftig med lett utstyr. :lol:

Gikk forøvrig bra med dem begge, C&R: :)

Ellers har jeg kjørt på en bever som rota seg inn i sena mi under duppmeite etter ørret, men den teller vel ikke for den røk sena etter en liten stund.

Det særeste var etter en fisketur på Elvåga i Oslomarka. En drittsekk på sykkel nappa fra meg fiskeveska. Hadde fiska etter gjedde så jeg hadde på en ganske grov sluk. Jeg slo over bøylen og kasta alt jeg kunne etter han. Sluken festa seg i ryggen på dritten og jeg ga tilslag. Dritten havna på ryggen i vegen. Heldigvis slo han seg ganske bra så det var bare å sveive meg inn.

Når vi gikk fra han tror jeg ikke han hadde spes lyst å prøve en gang til. :D

Var vel egentlig C&R det oxo, men jeg var ikke spes forsiktig når han ble avkroka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.