Gå til innhold
Fiskersiden

I kveld blev det!


ChristerGj
 Share

Recommended Posts

Utpå ettermiddag i dag tok fiskelysten overhånd og jeg stua fiskeutstyret i bila og tøffa ned til den mest artsrike plassen her i området, om ikke i hele Norge. Tankene om ny art for plassen blir bare mindre og mindre for hver gang, og jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke akkurat hadde forventa ny art i kveld. Jeg starta som vanlig med noen sypiker og bergnebb, før kveldens første padde bet på.

57503_s.jpg

Helt greit, trodde dog den var tyngre. Utrolig feit var den også... Jeg trodde først det skyldtes rogn eller noe, helt til den kasta opp en hel liten kreps på 4-5-6cm!

Dro etterhvert også denne...

57502_s.jpg

Min syvende om jeg ikke tar helt feil, og desidert minste.

Etterhvert troppa det opp tre menn i en renault med kjennemerker merka med "PL", ikke veldig overraska egentlig... Utrolig irriterende hvordan enkelte tar seg til rette på ei relativt stor brygge. Alle tre bestemte seg nemlig for å stå å kaste med heklene sine over den lille plassen på brygga jeg fiska på, og fikk fisk på... Ble nesten litt skremt av han ene stolpen også, som brukte de første 10 minuttene på å glane meg midt inni øyeeplene. Jaja, mulig det er en skikk der de kommer fra.

Nappinga roa seg og jeg sleit de obligatoriske taklene... Plutselig fikk jeg på noe som runna godt - og jeg ble vel ikke veldig overraska når det viste seg å være en liten sei. Det ble på nytt stille over en lengre periode før stangtuppen rista litt skikkelig, før stanga på nytt lå urørlig. Kjente det var tyngde, og dro opp. Det er noen meter ned til vannoverflata, så i det jeg så fisken til å begynne med stussa jeg fælt... Var vel innom stor og tynn svartkutling, merkelig ålekvabbe og bitteliten steinbit før jeg hadde den i hånda og fikk meg litt av et sjokk!!

57501_s.jpg

Et skikkelig mandig "FNIIIIS" lød utover fjorden, med forfjamsede polakker som publikum. "FNIIIIIIS-KNIIIIIS" ble det også noen av etterhvert. Hihihi, jeg hadde fått hornkvabbe, og den var stor!

Polakkene var elendige med kamera, noe som resulterte i noen skikkelig crappy bilder. Så jeg prøvde selvutløseren med noen mer eller mindre vellykkede resultat. Jaja.

57498_s.jpg

57499_s.jpg

22cm....

57497_s.jpg

81,60g! Ifølge dokumentet på mobilen min med norges rekorder, er gjeldene nrek på 0,004kg - 4g :hailfs:

Tenker jeg sover godt i natt :D

57500_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Utdrag fra kveldsbønn:

"..og så er det viktig at du passer på så jeg ikke blir tatt av artskjøret, selv om det virker veldig spennende. Jeg har mer enn nok med de ca.100 dagene pr. år jeg bruker på ordinært fritidsfiske og laksefiske.."

Jeg krysser fingrene for deg H1rik. Følte selv at jeg var litt ute å kjøre her:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=32364

Men noen sjøørreter senere, og alt var glemt.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Christer, utrolig kult! Syns dette er kjempemorsomt siden Irvin og jeg var ganske sikre på at det burde finnes hornkvabbe i akkurat det området jeg tipper du dro denne...men det blir ikke fisk av teori alene.

...også på samme brygga hvor Simon dro hårvar, hvor det er tatt ørten paddetorsk, fløyfisk, hvitting på 2.75 og kveite på 40 kg...og samme brygga hvor alle lokale utenom AKP-ML'ere* fisker med sluk i overflata for ikke å sette seg fast i bånn...

*aka NKML'ere

:hailfs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.