Gå til innhold
Fiskersiden

Ny pers på Grønngylt.


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Planen for dagen var i grunn å teste ut et par plasser før Vilma med fler tar turen nedover.

Første plassen var skrubbespotten som pleier å levere bra med fisk men etter 2 timer og null napp så bestemte jeg meg for å teste plass nr to.

Her var målet stor blåstål med mulighet for grei rødspette. Plassen har ei grei lita flytebrygge som holder greit med gyltefisk og 20-30m ut så er det 20+m og sandbunn så mulighetene er der for litt av hvert.

Rigga opp BM-UL stanga for litt gylte moro og ei specimen 1.25lb stang i håp om et par flate.

Det gikk ikke lang tid før gyltene fant reka og 3 bergylter på ca kiloen samt ei 220g gressgylte var fasit etter 10min. Siden storfisk rekken er på 250g og jeg har fått to på 250g */-10g og 10-15 over 200 tidligere så tenkte jeg at det kunne jo vært moro å satsa litt etter en over tidligere pers. Så jeg rigga om til et enkelt paternoster med litt dims og en Owner mutu light str 2.

Riggingen ble avbrutt av ei sandflyndre på halvkiloen, som fikk svømme videre, ellers så var det dødt på flatfiskstanga.

Men det var fortsatt fart i gyltene selv om blåstålene uteblei. 10-15 berggylter fra 500 - 1200g og 5 gressgylt fra 150-210 ble fangsten før denne kom opp:

67736_s.jpg

Klar ny pers men hvor mye?

Fisken måtte bøte med livet for å bli skikkelig veid og dokumentert, men bestanden virker ikke akkurat truet hverken når det gjelder antall eller størrelse.

Pakket sammen 2 timer og x antall gylter seinere og tusla bort på sand/mudder stranda like ved for å plukke litt agn til en seinere tur.

67739_s.jpg

Vell verdt strevet når det er bikkjekaldt ute, men fryktelig kjedelig arbeid....

Hjemme på kjøkkenet så viste vekta 272.0g og med en lengde på 24.8cm så var det både pers og ny N. rek.

67737_s.jpg

Obligatorisk kjøkken bilde nr1

67738_s.jpg

Obligatorisk kjøkken bilde nr2

Artig :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.