Gå til innhold
Fiskersiden

Stangholder til isfiske


Thomas94
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det mange gjør er jo å lage en isfiskedunk av en 25l kanne, så dette er jo noe du kan lage. Med montert stangholder. Er vel relativt enkelt. Finn en kanne, skjær av toppen og lag en treramme innvendig(gjerne halvannen"2 lekter eller litt mindre. Så lager du et lokk av kryssfiner, og gjerne isopor oppå=) Finnes mange varianter, bruk fantasien!

Endret av Sjarkarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Liker å bruke tripod med buzzer bar. Her er noe eksempler http://www.leirudfiske.no/shop/ Velg Tripoder,buzzer bars

Ellers kan man bare skru inn en nappvarsler i en fakkel. Det fungerer utmerket.

Hei!

Tenkte å lage stangholdere til isfiske :)

Har sett noen varianter, men har noen bilde av noen slik at jeg kan få inspirasjon :wub:

mvh. Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Utennavn.jpg

På bildene merket med 1 så ser du den flotte, Y-kvisten..

Disse er og finne nesten over alt, stort sett i nærhet av skog :)

Virker veldig bra ved overis, har du ikke det kan du bare borre noen hull litt ned i snøen stikke de ned og tette med snø..

Bruker da denne selv og er veldig fornøyd.

mest pga att jeg har en hjemme laget meite stang og vis jeg ikke bruker dette stativet så havner snella i snøen..

Så har du bildene merket med #2

Her har vi da 2 stk pinner som er satt i X og bindes med litt sene på midten.

Virker best med lite snø, og helst ikke noe overvann på isen..

Har tenk på og ta Y-kvisten litt lenger:

Finner en litt tykk skrue og en lang stang og sveiser alt sammer slik så det blir som Y-kvisten.

Bare med dem tykke skruen nederst, dette vil gi meg muligheten til og skru eventuelt bare banke den i isen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me too!! skal hogge opp to kasser når jeg kommer hjem fra ferie...

Prøvde de på den første ismeiteturen. Kulda gjorde at limet ble alt for sprøtt, så de ble ødelagt ganske fort. dessuten frøys de fast i isen B) Funker sikkert bedre hvis det ikke er så kaldt.. (men nå har jeg kjøpt meg tripodder, så slipper jeg bryet ;) ) Jeg brukte forresten aralditt til å lime sammen delene. Mulig det funker bedre med en mer fleksibel epoxy (evt. mindre herder) bruke, eller kanskje tec-7.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde de på den første ismeiteturen. Kulda gjorde at limet ble alt for sprøtt, så de ble ødelagt ganske fort. dessuten frøys de fast i isen :D Funker sikkert bedre hvis det ikke er så kaldt.. (men nå har jeg kjøpt meg tripodder, så slipper jeg bryet :o ) Jeg brukte forresten aralditt til å lime sammen delene. Mulig det funker bedre med en mer fleksibel epoxy (evt. mindre herder) bruke, eller kanskje tec-7.. :D

Vi har tilgang på no marine sika og tec-7 om ikke det går får jeg sveise de sammen. hvor kjøpte du tripods???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://cgi.ebay.com/...s%3DI%26otn%3D2

så jo interessant ut....

Ikke bare interessant Pero- Dritt smart og enkelt også. Man slipper blandt annet å lage eller bore noe som helst på isen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.