Gå til innhold
Fiskersiden

Noen raske ord og en offisiell begrunnelse til hvorfor jeg må trekke meg tilbake en uviss stund


Remy
 Share

Recommended Posts

Noen raske ord og en offisiell begrunnelse til hvorfor jeg må trekke meg tilbake en uviss stund

Å drifte fiskersiden.no har blitt et veldig stort ansvar. Jeg tror få som ikke har noe med siden å gjøre forstår hvor mye arbeid det er og hvor mye tid som går til å drifte dette. Når man til syvende og sist ikke føler man får noe igjen for arbeidet lenger, ser man heller ingen grunn til å fortsette å gi av seg selv. Dette er ikke noe plutselig, dette har bygget seg opp i lang tid og pågått for lenge. Tidvis får man en gnist av inspirasjon, men de er blitt mer sporadiske og kortvarige. Og for at alle kanskje skal klare å forstå, dette er non profit. Dette er noe vi ikke tar ut lønn på, vi har ikke tjent en krone på dette enda. Vi har vært heldige å fått noen goder, men regner man dette over en periode på 10år så havner vi på kanskje 0.0000001øre i uka.

I gjennomsnitt brukes rundt 3 timer på forumet hver dag, noen ganger kan vi sitte hele natten og programmere, implementere, rydde og fikse. Og hadde vi ikke hatt de flotte moderatorene vi har, hadde faktisk ikke dette gått i det hele tatt, så all takk og ære til de. Og vi har jo ikke bare forumet, vi har en hovedside og som er mitt hovedansvar. Jeg føler også at denne blir satt litt i skyggen av forumarbeidet, og fortjener å bli arbeidet mer med slik at den fremstår som mye mer dynamisk og levende. Her snakker vi ofte oppdateringer og spennende innhold. Dette er også en av grunnene til å legge fra seg forumansvar.

Krangling, sure brukere, problemer og spørsmål. Det er dagligdags. En ting som virkelig tærer på lysten til å gjøre noe er den ustanselige pågangen av folk som kommer med opplysninger om at de skal slutte. Dette er ikke ett nytt fenomen, men allikevel. Hvorfor må jeg vite om folk som skal slutte å bruke forumet? Hvorfor er det nødvendig å melde dette? Ingen som tvinger deg til å bruke forumet i første om gang, og om en bruker har uoverensstemmelse med en annen bruker, trenger virkelig vi å få vite det? Kan man ikke bare slutte uten å sende sms, mail, pm etc nå slutter jeg å bruke fs.

Det å gjøre alle til lags; det er ingen enkel ting. Det er vel i sannheten en uendelig vanskelig oppgave. Klart, vi får mye ros, men negativiteten er brorparten av feedbacken man mottar. Man kan ikke dra på en fisketur, stå i en butikk eller logge på msn uten at man får noe sladder; Har du hørt, han ditt og datt, for en tulling, dust, hvorfor er det slik, når skal dere fikse det++. Noen ganger er det faktisk deilig å kunne fiske uten å møte noen som må snakke om slikt. Dette er også en ting som faller i vurderingen.

Sist men ikke minst er det tid. De siste månedene har jeg har godt med tid, før har jeg bare prioritert tid. Men nå kan jeg ikke det lengre, nå må jeg prioritere andre ting enn forumet. Men som nevnt tidligere, alt dette er på ubestemt tid. Vi får se hvordan det går, hvordan de andre klarer oppgavene videre og deres motivasjon, og fiskersiden.no's forums fremtid. Jeg kommer til å jobbe mer med hovedsidene fremover og fiskersiden generelt, men ikke forumet. Jeg har nok ikke mer å bidra med. Og når man samtidig blir forfulgt, baksnakket av feige mennesker og uglesett av folk som ikke kjenner meg pga en sak for en del år tilbake der jeg brukte bilde av en og samme fisk tatt med ulike mellomrom i en nmu konk, da er det ikke mye moro. Men tror meg, min psyke er langt sterkere enn dere få idioter som fortsetter med dette, dere knekker nok dere selv før meg! Og til noen av meiterne som har sagt, sier og sier det fortsatt. jeg bruker ikke fs pga remy (pga saken henvist til ovenfor) hvorfor er dere her hele tiden å leser da? Hvorfor holder dere ikke langt borte om det er så jævla ille? Dere er innlogget mangfoldige ganger om dagen. Snakk om dobbeltmoral og lite troverdighet! Tøffe nok til å snakke dritt, men ikke å utføre det dere påstår dere står for! Jeg har sjelden på meg silkehansker eller skrekk for å si det jeg mener og føler. Men allikevel holder jeg meg for god til å snakke dritt om mennesker jeg ikke kjenner og de jeg kjenner, uten at de er veldig klar over det selv først. Det er noe jeg aldri har forstått, noen som klarer å lire av seg så mye drit, sekunder etterpå møter de personen og virker som bestevenner! Jeg har vel aldri sett dette så ofte som i fiskemiljøet. Merkverdig. Men man trenger jo ofte en synderbukk å lesse av på når man er svak.

Det virker som negativiteten har økt med årene, hvor er fiskegleden blitt av? Når samtlige mennesker som savner rapporter, ikke legger ut rapporter, hva skjer da? Når samme menneskene kludrer i vei i sine blogger, men ikke en rapport andre steder, kun diskusjoner om alt mulig annet. Hvor er poenget blitt av? Hvor er den hyggelige stemningen som en gang eksisterte? Dessverre er det nå slik jeg ser det; en håndfull drittsekker har sakte men sikkert klart å besudle den positiviteten som var der, med usannheter og usakligheter. Jeg har røket i tottene på noen jeg også, men ikke fordi jeg snakker dritt bak ryggen deres, eller sprer rykter om de. Heller det at diskusjonen går for langt og blir for spiss. Eller fordi jeg er for jævla påstålig/pågående/aggresiv ang c&r. (det positive i det er at jeg sikkert har bidratt til at noen har endret sitt syn på c&r). Nei, det å drifte forumet, ha det ansvaret som det krever og samtidig ha ett ønske om å kunne bruke forumet som ett vanlig medlem, det funker ikke.

Og når man legger til i ligningen 10års så å si gratis arbeid, ser hva konsekvensene av ens private meninger/ståsted gjør, så ser man at hva man får tilbake faktisk ikke verd det!

Skitt fiske til alle, og dere jeg fisker med vet hvor dere får tak i meg!

PS:(blir det en hyffsad diskusjon, så får bare en moderator med muligheten :rolleyes: til å låse tråden gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke rukket å bli så veldig "kjent" med deg pga litt kort fartstid på FS, men jeg skjønner hvor du kommer fra som webmaster/administrator/utvikler/etc (Altmuligmann egentlig) for et community med online spillere.

En pause er deg vel fortjent etter 10 år!! Ofte er det en pause som skal til for å få gnisten tilbake. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en tlf her nå om at du skulle slutte så da må jeg logge meg inn her . må si jeg håper at det med marc og meg ikke var det avløsende her . For da skal du vite at jeg logga meg av fordi folk jeg hadde guida fikk trusler og det synes vell ikke jeg var så givende og self trist.

ellers må jeg si at Fiskersiden mister en stor resurs om du gir deg Remy og det synes jeg er synd for du har gjort en kjempe jobb for Fiskersiden det skal du ha .Prækas Remy B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innsatsen Remy. Uansett hva enkelte måtte mene, synes jeg fiskersiden er den beste og mest allsidige internett siden for norske sportsfiskere. Som forumbruker er det vanskelig for meg å forestille hvor mye arbeid som må gjøres for å holde siden oppe. At du har ofret så mye av din fritid for å berike vår, det skal du ha en stor takk for B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alt du har gjort for fiskersiden.no og alt du har hatt baller til å stå for.

Ta deg en velfortjent pause,så får du komme tilbake med nyladede batterier.

Er bare å sende meg en sms om du skulle ta deg turen til de sydlige delene av Vestfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort en kjempejobb Remy, og jeg forstår godt at du etter hvert føler deg litt umotivert og utbrent. Slik jeg tolker det er den opphetede hval-diskusjonen og tilsvarende negativitet dråpen som har fått begeret til å flyte over for din del, men, som du selv skriver, de underliggende årsakene er mange og har bygget seg opp over tid.

Når det er sagt, jeg vet ikke om forumet generelt er blitt mer negativt enn tidligere. Ja, det er stadig saker som engasjerer, ernten det er ulv, hval, villaks, C&R eller økonomisk politikk. Som jeg skriver annet sted; man er enig i noe og uenig i andre ting, men det er alltid viktig å forsøke å skille sak og person, og det er heller ikke om å gjøre å snakke i størst mulig bokstaver. Og i så henseende synes jeg kanskje du har gjort det litt vanskelig for deg selv noen ganger Remy. Men det forandrer ikke det faktum at du har gjort en uvurderlig innsats for siden, som blir veldig vanskelig å erstatte, både når det gjelder tidsbruk og teknisk kompetanse.

Takk for innsatsen så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta er bare trist :) har ikke vært her lenge jeg,men syns du har gjort en god jobb og svart på spm.Takk for god jobb og hjelp! Å "takk" te de som fikk te detta,mista en ildsjel pga dere.Kan dere kose dere med i 2010!

Kan henge meg litt på her, denne hval disk ble litt mye personlig drit slenging synes jeg, litt internt virket det også som, gamle sloss kjemper som braket sammen.....

lykke til videre remy, slapp av i kulda og fisk med måte :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at det vart slik, den jobben du har gjort for at oss andre kan nyta den ressursen FS er, er gigantisk. Tusen takk for det du har gjort, Remy, eg voner du kjem att etter ein velfortjent ferie. Thight lines! :lol:

Endret av Even A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det veldig gravølfeel her så føler kanskje det er greit med en kjapp oppklaring :lol:

FS består av 2 deler- Hovedsidene og forumet. Hovedsidene inneholder artikler, reportasjer, tester, omtaler, nyheter, konkurranser osv osv- mens forumet - ja inneholder forumet :)

Hovedsidene driftes av FS redaksjonen som er Remy, Espen og KIS

Forumet driftes av 2 forumadministratorer (tidligere 3 da altså) Espen og KIS og et team med uvurderlige moderatorer.

Forumet prioriteres når tiden er knapp, derfor står det i perioder litt for stille på hovedsidene våre.

At Remy har mistet motivasjonen til å fortsette å jobbe med forumet betyr at vi/Dere kan se frem til mer stoff på hovedsidene, og jeg overrasker vel ingen når jeg sier at JERKFISKE er noe vi vil få enda mer av som en følge av dette ;)

Ellers kan jeg berolige alle som har uttrykkt bekymring i det siste- FS er fremdeles Norges største nettside for Sportsfiske på nettet, og det har vi tenkt å fortsette med :o Trafikkutviklingen er god og de fleste piler går igrunn i riktig retning, utenom den som viser ledig fisketid :o

Stay tuyned for nyheter og konkurranseoppdateringer fremover, Januar er en travel tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan få nok en gang i blandt Remy , saken er at motivasjonen tynnes med årene.

Vet ikke hvordan det er for resten av dere , men for meg er FS nettop selve forum. Hovedsidene husker jeg ikke når jeg besøkte sist, selvfølgelig grunnet lite få nye saker og som holder med å ta en titt en gang iblandt. Så det kan være fornuftig å utvikle hovedsiden videre.

Når det gjelder å ikke få lønn for strevet, er dette noe alle kan gå med på en stund og av idealistiske grunner. Dessverre fyller ikke idealismen kjøleskapet og her finnes det en grense også.

Det kan hende at det er på tide å tenke litt mer på en skare av kvalitets og engasjerte medlemmer en på store mengder.

Jeg hadde personlig betalt en liten sum i mnd. for å være medlem av FS- Mange av dere betaler slik abbonnemet for blader og jeg mener med hånden på hjertet at FS forumet gir mer valuta for pengene, samt nyheter og fiskerelaterte temaer som er så ferske at de nettop lukter fersk fisk

Lykke til Remy

EDIT: For å være helt ærlig har jeg ventet på at HM ( Alt om Fiske - Villmarksliv)kom med tilbud om overtagelse av sidene. Rart egentlig.....

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.