Gå til innhold
Fiskersiden

Fluering.


robertar
 Share

Recommended Posts

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fikk fluene fra namsenlaks,tommy vik og mp mange takk. ser at når det gjelder fluebinding er vi svært ulike. vingen til flua til mp likte jeg godt. interessant farge tommy vik kom med.

ikke for å være skeptisk men den lille flua til namsenlaks vil nok bli brukt under helt andre forhold enn flom, en pen flue var det uansett.

for å komme med en bemerkning til dere som sender dobbelkrok i posten. den ene av fluene var ikke kroken beskyttet på og hang på utsiden av konvolutten. legg den heller i en liten eske etc.

så får jeg se å fingeren ut og få tak i disse materialene jeg mangler og sende dere fluer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ErikR

fikk fluene fra namsenlaks,tommy vik og mp mange takk. ser at når det gjelder fluebinding er vi svært ulike.

så får jeg se å fingeren ut og få tak i disse materialene jeg mangler og sende dere fluer:)

Har en liten mistanke at vi har samme type fluer i flueboksen ErikR.

Svaret kommer vel i postkassen din i morgen forhåpentligvis.

Ja flua var grønn og gul og poststemplet Oslo så den kommer nok ifra deg ja MP. Fin var den også!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ErikR

fikk fluene fra namsenlaks,tommy vik og mp mange takk. ser at når det gjelder fluebinding er vi svært ulike. vingen til flua til mp likte jeg godt. interessant farge tommy vik kom med.

ikke for å være skeptisk men den lille flua til namsenlaks vil nok bli brukt under helt andre forhold enn flom, en pen flue var det uansett.

for å komme med en bemerkning til dere som sender dobbelkrok i posten. den ene av fluene var ikke kroken beskyttet på og hang på utsiden av konvolutten. legg den heller i en liten eske etc.

så får jeg se å fingeren ut og få tak i disse materialene jeg mangler og sende dere fluer:)

Nå sandt skal sies så er ikke jeg en dreven fluefisker eller fluebinder, det er wobblere som er min spesialitet, men hvilke forhold tror du min flue kunne fungert da ?

man lærer så lenge man lever[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sandt skal sies så er ikke jeg en dreven fluefisker eller fluebinder, det er wobblere som er min spesialitet, men hvilke forhold tror du min flue kunne fungert da ?

man lærer så lenge man lever[ ;) ]

Tror faktisk flua fisker best på liten sommerelv, men dersom flua fisker bra for deg på flom så er det bare å kullkaste alle teorier om at stort og oransjt fisker best..jeg mener at slike ''regler'' mest er veiledende og at enhver må finne ut hva som fisker best!! prøving og feiling er det som er så sjarmerende med det vi bedriver tiden med[ :D ][ :D ] synes denne flua så veldig spennende ut og den kommer nok i bruk i juli/august skifte på varm liten elv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tommy Vik

Nå sandt skal sies så er ikke jeg en dreven fluefisker eller fluebinder, det er wobblere som er min spesialitet, men hvilke forhold tror du min flue kunne fungert da ?

man lærer så lenge man lever[ :D ]

Tror faktisk flua fisker best på liten sommerelv, men dersom flua fisker bra for deg på flom så er det bare å kullkaste alle teorier om at stort og oransjt fisker best..jeg mener at slike ''regler'' mest er veiledende og at enhver må finne ut hva som fisker best!! prøving og feiling er det som er så sjarmerende med det vi bedriver tiden med[ :D ][ :D ] synes denne flua så veldig spennende ut og den kommer nok i bruk i juli/august skifte på varm liten elv

det er jo en liten sideelv til namsen jeg har fisket med denne i og der går små og mellomlaks opp når vannstanden stiger etter kraftig regn og da har den fungert bra der iallefall,er også enig med deg i at man må prøve forskjellige ting, variere litt og ikke henge seg opp i standarer...

jeg skal prøve den i namsen i år og se om det blir noe..

håper den vil fiske bra for deg da[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TABBE!!, jeg fikk vist flua til Espen Ørud i retur, fikk ikke PM med adressa hans før jeg sendte til dere så jeg brukte www.telefonkatalogen.no. Det viste seg at den adressa ikke stemte. Det samme kommer vel sikkert til å skje med dere andre som har sendt fluer til han, jeg må bare unskylde meg. Håper ikke dere synes det blir for stress å sende de til riktig adresse når de dukker opp.

Sender dere ny pm med adressen til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller har jeg fått 2 fine fluer i posten, en hvit og blå, og en gul og grønn, fine fluer begge to, Kommer helt sikkert til å teste begge.. har meget tro på den hvite og blå til mitt bruk, kommer nok til å lage en kopi eller 2 av den. den andre var det en green highlander, så bra ut den og, jeg må bare innrømme at jeg aldri har greid å få fisk på en green Highlander før, sikker noe med de jeg har laget fordi jeg vet jo at andre får fisk på den.

fine fluer begge to, gleder meg til resten kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

jeg snakket med min kone i dag og hun fortalte at det var kommet 3 fluer i posten idag,men hva hjelper det når jeg sitter ute på Gullfaks A [} :) ]

men det skal bli gøy og komme hjem og sjekke de ut da[ :) ]

må bare tillføye at den ene flua var på vei ut av brevet ja,krokene stakk ut, men det var sikker for de den fikk teften av namsen når postbilen kjørte over namsenbrua[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe[ :) ][ :) ] det var nok en heller lite gjennomtenkt posting fra min side[:I] men da er jeg en erfaring rikere og vet dermed at ubeskyttede fluer har en lei tendens til å ville ut fra konvolutten..så dersom dere ser at postmannen komme opp mot huset, forbannet og med en konvolutt hengende i fingertuppene så vet dere at fluene mine er ankommet[ :D ][ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.