Gå til innhold
Fiskersiden

Tullinger i Tullemark


ThorEH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var godt at du endelig fekk Asmund ut på tur att, men var det Peugoeten som frakta karpegutta over fjellet? rolleyes.gif

Takk for flott rapport,Thor, det var lenge siden sist fiskerapport frå deg, seint, men godt. thumbsu.gif

Det var godt å få seg ein tur etter gamalt, men trur faktisk eg har fleire fiskedagar enn Thor iårwithstupid.gif

Og bonuspoenga for bilmerke stakk du av med..thumbsup.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullemark? :)

Kult å se at noen kjører over hele fjellet for å fiske Suter :) Grattis med flotte fisker fra den flotte plassen i Telemark.

Har noen timer på den plassen der selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis (igjen) med kanonfiske! Og at ei kvalitetsøkt etter suteren kommer høyt, høyt der oppe på lista over deilige fiskeopplevelser er det overhodet ingen tvil om!

Mark/mais ,rigget 3-4 maiskorn på håret på en standard hairig, og hengte innpå et par mark på kroken. Fisket var det heftigste ferskvannsfisket jeg har hatt i Norge! På morgenen var det helt texas, styrkemessig kilo for kilo tror jeg INGEN ferskvansfisker kan måle seg med suter.. jeg retta ut en 6,er krok, for så å brekke matchstanga på midten under kjøring på en fisk, samt en 15lbs "Stripteaeze" fortom røyk under fighten. (hovedsnøre på karpestengene var 0,38 mono) Var engstelig for at 0,38 sena skulle ryke på de verste utrasene, SYKT!

Jeg har faktisk landa sutere på den plassen med 2-10g-stanga, .15 braid og .25 mono som fortom. Og ALDRI mista/ryki med det utstyret! Men det har vært inne-i-vegetasjonen-fiske der suteren ofte har sliti seg ut på å flytte planter og ikke har kunnet dra på skikkelig i de frie vannmasser, som faktisk er en vesensforskjell. Himla gøy uansett!

Edith: faktafeil

Endret av havtryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis (igjen) med kanonfiske! Og at ei kvalitetsøkt etter suteren kommer høyt, høyt der oppe på lista over deilige fiskeopplevelser er det overhodet ingen tvil om!

Jeg har faktisk landa sutere på den plassen med 2-10g-stanga, .15 braid og .25 mono som fortom. Og ALDRI mista/ryki med det utstyret! Men det har vært inne-i-vegetasjonen-fiske der suteren ofte har sliti seg ut på å flytte planter og ikke har kunnet dra på skikkelig i de frie vannmasser, som faktisk er en vesensforskjell. Himla gøy uansett!

Edith: faktafeil

Fisket med 0.20 mono på match stanga, og det var aldri noen problemmer, sena røyk aldri på noen fisk (men stanga knakk!)

det var også stor forskjell på hvordan fiskene fightet også.smile.gif

Det er også bare de mest ekstreme fiskene/utrasene jeg henviser til i min beskrivelse..cool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket med 0.20 mono på match stanga, og det var aldri noen problemmer, sena røyk aldri på noen fisk (men stanga knakk!)

det var også stor forskjell på hvordan fiskene fightet også.smile.gif

Det er også bare de mest ekstreme fiskene/utrasene jeg henviser til i min beskrivelse..cool.gif

Er kjempestor forskjell ja, og den noe mer hissige herren kan virkelig overgå langt større kvinner. Samt variasjon innad blant kjønnene selvfølgelig.

Men det er jo opplevelsen av nettopp disse ekstreme utrasa vi jakter etter vi som tross alt kaller oss sportsfiskere, og da er suteren virkelig midt i blinken!

Pokker heller at studietida i Bø er over, jeg blir mer og mer sutergal jo mer jeg innvolverer meg i denna rapporten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempestor forskjell ja, og den noe mer hissige herren kan virkelig overgå langt større kvinner. Samt variasjon innad blant kjønnene selvfølgelig.

Men det er jo opplevelsen av nettopp disse ekstreme utrasa vi jakter etter vi som tross alt kaller oss sportsfiskere, og da er suteren virkelig midt i blinken!

Pokker heller at studietida i Bø er over, jeg blir mer og mer sutergal jo mer jeg innvolverer meg i denna rapporten!!!

Da har vi et stevnemøte i sommer Larsdribble.gif ..... Longum?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke fighting maskiner dere tuktet!

Rå snitt størrelse også.

Gratulerer så mye.

Artig med noen bilder fra kverrulanten. :bbq: Må være sommer å sol som gjør det.

Passerte en karuss lokalitet søndag like utenfor Haugesund,så 2stk som satt i enden av vannet-Dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte fisker og bilder - men neste gang må listen høyere, skal se om ikke jeg kan grave opp noe mer kurant info om lokasjonen med suter opp mot 5-kilos-streken... ;-)

Håvard kan ikke fiske Suter :bbq:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke fighting maskiner dere tuktet!

Rå snitt størrelse også.

Gratulerer så mye.

Artig med noen bilder fra kverrulanten. bbq.gif Må være sommer å sol som gjør det.

Passerte en karuss lokalitet søndag like utenfor Haugesund,så 2stk som satt i enden av vannet-Dere?

Var nok ikke oss du så, vi satt i Tullemark på søndagskveldensmile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med pene suter! Er nok noe i overkant lange de riggene. Men dere fikk da godt med fisk alikevel. Men kortere rigger hadde nok skaffet flere på land. Satt de dere kroket langt ute i munnen?

Ellers så er det jo bare å si ifra, så tar vi en tur i Stokkevannet. Når dere først var i Telemark, skulle dere tatt en tur nedenom smile.gif

Suterfiske er vel noe av det kuleste meitefiske man kan bedrive i Norge!!

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med pene suter! Er nok noe i overkant lange de riggene. Men dere fikk da godt med fisk alikevel. Men kortere rigger hadde nok skaffet flere på land. Satt de dere kroket langt ute i munnen?

Ellers så er det jo bare å si ifra, så tar vi en tur i Stokkevannet. Når dere først var i Telemark, skulle dere tatt en tur nedenom smile.gif

Suterfiske er vel noe av det kuleste meitefiske man kan bedrive i Norge!!

De satt i leppa alle sammen, lengden på riggene ble bestemt utifra at de var de korteste karperiggene som lå i mappa :thumbsup:...gadd ikke knyte nye.Stokkevannet bør prøves iløpet av sommeren kanskje?... hvor store er det mulig å få der?Bedre snitt enn det vi hadde?Iversen! vidvinkel er laget for å brukes haha :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe dere vil lande på omtrent det samme snittet som dere hadde i Stokkevannet, men kanskje ikke like mange fisk. Dog er det mindre sjanse for fisk under to kilo der...

Hmmm...

men 3 under 2kg på 21 fisk er jo ike å noe å tenke på.. (ikke var de mange grammene under hellersmile.gif )

Hvor store er realistisk å kunne regne med i Stokkevannet?

det er jo de 3kg som er det magiske målet...getdown.gifsmile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

men 3 under 2kg på 21 fisk er jo ike å noe å tenke på.. (ikke var de mange grammene under hellersmile.gif )

Hvor store er realistisk å kunne regne med i Stokkevannet?

det er jo de 3kg som er det magiske målet...getdown.gifsmile.gif

Det er nok som så mange andre steder, trekilos er mulig, men temmelig vanskelig. Det er nok realistisk å håpe på 2,7 - 2,8 på en skikkelig økt litt før gyting, med brukbare muligheter for større fisker. Jeg har hatt temmelig mange turer dit de siste åra, og ennå tilgode å se en suter på under to kilo derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla med utrolig flotte og mange fisker.

Har dere noen formening om hvordan sikten var i vannet der dere fisket?

ca en meter vil jeg tro, eller hva tror du Thor?

Utifra erfaring på plassen ville jeg sagt at utenom flommer er det ca 1 meter sikt, noen ganger også endel mer. Ved flom kan det fort være brunt og lite sikt.

Dog er det veldig grunt over de fleste områdene, så man trenger ikke nødvendigvis allverdens sikt for å ha oversikten under vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.