Gå til innhold
Fiskersiden

SOMMMERFERIE! 2010


veg
 Share

Recommended Posts

  • Svar 325
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Aften, Grattis med STOR torsk veg, ga sikert en god fight.

Ikke for og spolere en sikkert aldeles utmerket middag, men en skal være forsiktig med og stape i seg alt for mye "bunnfisk" og fet fisk fra storsand,vikhamer området. Mye drit i bunnsedimentet der ute, og det er vist målt høye mengder miljøgifter og tungmetaller i fisk fra dette området, da spes hyse,flatfisk og torsk. Anbefalt max et måltid pr måned med fisk fra dette området. Styr i alle fall bort lever fra slik fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rullatoreven og rullator reven ;)

Faren er vel at både jeg og rullatoren hadde blitt pælmet på elva. Så hadde de blitt kvitt meg for en stund :) Det hadde nok jeg gjort ja, på 60-tallet engang. Men så var vi ganske så halvtam også da på den tiden.

Jeg ender vel opp med el. rullestol en dag tenker jeg, og kan jo alltids kjøre litt i området og samle litt tomflasker. Og pantsette på nærbutikken. Så kan jeg kjøpe vaffelrøre og syltetøy, og servere ungdommen langs elva mens de fisker. Er jo en tidligere laksefisker fra eldrehjemmet på Ler som har funnet seg en nisje i dette. Så ham for noen dager siden, han holder på enda. (Han leter visst etter Mao enda) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Så kan jeg kjøpe vaffelrøre og syltetøy, og servere ungdommen langs elva mens de fisker. Er jo en tidligere laksefisker fra eldrehjemmet på Ler som har funnet seg en nisje i dette. Så ham for noen dager siden, han holder på enda. (Han leter visst etter Mao enda) :D

Jaså han er til bake nå, utrolig gode vafler han serverte og at han fikk alle tom flasker er bare hyggelig :bow:

p/s

Takk Silver FÅR AT DU BRUKER ORDET ungdommen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ender vel opp med el. rullestol en dag tenker jeg, og kan jo alltids kjøre litt i området og samle litt tomflasker. Og pantsette på nærbutikken. Så kan jeg kjøpe vaffelrøre og syltetøy, og servere ungdommen langs elva mens de fisker.

Har fundert på dette mang en time mens jeg står i elva.....Eldre som er så skrøpelige til beins må da være ypperlig egnet til å krype på plener på jakt etter feitmarken på nattes tid :D Så kan de jo møte opp på morrasøkta oppi elva og selge nattens fangst av ormer til ungdommen, 2-3 kroner per feitmark må da være langt mer innbringende enn noen skarve tomflasker....eller hur, Silver ?? :bow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fundert på dette mang en time mens jeg står i elva.....Eldre som er så skrøpelige til beins må da være ypperlig egnet til å krype på plener på jakt etter feitmarken på nattes tid :D Så kan de jo møte opp på morrasøkta oppi elva og selge nattens fangst av ormer til ungdommen, 2-3 kroner per feitmark må da være langt mer innbringende enn noen skarve tomflasker....eller hur, Silver ?? :bow:

He he, tror ikke jeg skal ødelegge ryggen enda mere med å stå krokbøyd i striregn midt på natta og plukke mark når jeg engang blir gammel (eldgammel). :D

Sikkert noe penger i dette, men for en hobby da gitt. Da åpner jeg heller pølsebod på valdet. For der ligger det mye penger ja. Kaffe, pølser, hamburger, kylling, drikke, vafler med jordbær og rømme etc.

Bra kundemasse på B/L også i juni, som ikke tar seg tid til å lage middag selv. Får de det servert like ved elvebredden er dette en suksess ! :lolu: Tenk bare på buljong eller kaffe servert når neglspretten tar overhånd i juni. 50 kroner koppen (med sigarett), no problem !

Ja så kan jeg jo kjøpe inn stort med diverse utsøkte sluker, mark og ta en pen fortjeneste på dette. Alle tror jo på absolutt alt jeg sier, så jeg har nok blitt en god selger der, en slu djævel vil jeg si :jig: Men er ikke gode selgere noen slue f..n da ?!

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gørrblanking i dag, kun en miniminipale

Ingenting å bry seg med, de dagene kommer det flere av.

Sikkert full klaff i mårra :) eller i kveld..... eller i natt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.