Gå til innhold
Fiskersiden

SOMMMERFERIE! 2010


veg
 Share

Recommended Posts

Legg bare merke til hvordan laksen eksploderer etter plasket, og hvordan line skjærer skrått oppstrøms. Og derettter går laksen i hundre mot den andre siden, skrått nedstrøms

He he, en skikkelig "fuling" den laksen der, herlig med litt fete plask selv om den som holder i stanga vanligvis har hjertet i halsen akkurat da :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 325
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har jo en til helt lik bare i sølvfarge, den skal IKKE brukes, om jeg mister den i kobber må jeg finne en måte å få støpt noen kopier på :)

Er det Madshus sluken eller noe annet?

Jeg skal se om jeg kan fikse ett par til til deg. Vet at det ligger noen i Gudbrandsdalen som ikke blir brukt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo en til helt lik bare i sølvfarge, den skal IKKE brukes, om jeg mister den i kobber må jeg finne en måte å få støpt noen kopier på :)

Er det Madshus sluken eller noe annet?

Jeg skal se om jeg kan fikse ett par til til deg. Vet at det ligger noen i Gudbrandsdalen som ikke blir brukt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Madshus sluken du snakker om?

Jeg har aldri sett denne sluken, den har samme fasong som Trønderskeia eller Pirat. Og er vel i størrelse midt i mellom disse 2 slukene vil jeg tro. Skjelignende. I kobber med svarte prikker malt på ytterside. Men Veg trenger nå absolutt ikke denne egentlig, det holder lenge med den ordinære Trønderskeia, eller Koster i kobber på litt tyngre strøm og litt farget elv :) Og de er lett tilgjengelig i butikken.

Når elva er helt klar og fin og går litt mere ned er jo også blanke sluker svært så bra. Spesielt Buch`en og Pirat`en :) Da kakker laksen oftere på Trønderskeia, den blir litt for "voldsom".

Tar ikke laksen Buch`en er det ikke laks uti elva, he he.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man trua på noe så fisker man best med det... Buch i sølv og buch i kobber kom i hus i går btw :D (sikkert en god ide i nidelva det...Grunn og klar ^_^ )

MMMMMMMMMMMMM :) Grillen er tent nå og snart skal en deilig smålaks fra gaula fortæres :)

:bbq: :bbq: :bbq:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett denne sluken, den har samme fasong som Trønderskeia eller Pirat. Og er vel i størrelse midt i mellom disse 2 slukene vil jeg tro. Skjelignende. I kobber med svarte prikker malt på ytterside. Men Veg trenger nå absolutt ikke denne egentlig, det holder lenge med den ordinære Trønderskeia, eller Koster i kobber på litt tyngre strø........

OK - det er nok Madshus sluken, tenkte kanskje jeg skulle prøve å skaffe noen flere til han, hvis han likte de (de jeg har sendt har vært gratis og det ville disse vært også, ettersom jeg regner med at han ikke har de store inntektene) men ettersom han ikke trenger de så......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Veg !

Jeg fikset litt på lyden jeg :thumbsup:

Når lyden på kameraet svikter, så er det bare å ta opptaket på nytt, he he. Så Silver gikk til verket, simulerte laks med run fra garasjen og bort til ett par naboer. Som forøvrig lurte på om jeg var klar for innleggelse ! Og med lyden på samme haspelsnella som jeg bruker. Litt juks, men det er nå slik det høres ut når den illsinte haspelen nesten går av skaftet. Skal bli moro å redigere litt i høst ja :thumbsup: Skru opp volumet, and get ready for the rock`n roll, babe !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Man skal ikke sveive mens den raser ut! :thumbsup:

Ok, takk for rådet. Er en uvane jeg har lagt meg til :thumbsup:

Fikk jo kjeft for det når jeg tok min første storlaks (7 kilo) i Orkla i 1987.

-"Du må itj sveiv inn når laksen går ut, du tvinne jo snøret gut" ! Sa gammelkaillan oppi gapahuken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for rådet. Er en uvane jeg har lagt meg til :thumbsup:

Fikk jo kjeft for det når jeg tok min første storlaks (7 kilo) i Orkla i 1987.

-"Du må itj sveiv inn når laksen går ut, du tvinne jo snøret gut" ! Sa gammelkaillan oppi gapahuken.

ambis er best, ingen protest....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå en viktig melding til dere som venter på livstegn fra min nylig skrevne tråd, veg jakter på nye jaktmarker. (altså kystmeite) Det blir nok en eller annen gang iløpet av sommeren men jeg har et lite trøstedikt... :thumbsup:

Laksoman er jeg blitt

Basillen har meg bitt

Men meiterne kan jeg trøste med at

Det var iallefall ny art

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ambis er best, ingen protest....

Utvilsomt bedre å kjøre laks på. For de som behersker å kaste langt med slukvekter ned mot 20 gram med dette. Og der er du flinkere enn meg. Eller har det rette utstyret. Gnålat jeg sjø, har bare 7000, og det går ikke.

Du så jo hvor viktig det kan være å kaste langt enkelte plasser :thumbsup: Elva er jo 80 meter bred på det meste der vi fisker og ofte står det meste av laksen midt uti elva på normal vannstand. :thumbsup:

Og helst kaste lenger for å få redskapen til å gå i riktig bue 40 meter uti elva.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvilsomt. For de som behersker å kaste langt med slukvekter ned mot 20 gram med dette. Og der er du flinkere enn meg. Eller har det rette utstyret. Gnålat jeg sjø, har bare 7000, og det går ikke.

Du så jo hvor viktig det kan være å kaste langt enkelte plasser :thumbsup: Elva er jo 80 meter bred på det meste der vi fisker og ofte står det meste av laksen midt uti elva på normal vannstand. :thumbsup:

Og helst kaste lenger for å få redskapen til å gå i riktig bue 40 meter uti elva.

går jo ikke med sånn kort stiv stang som du bruke .... Lang og myk for å aksellerere rolig i kastebevegelsen :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går jo ikke med sånn kort stiv stang som du bruke .... Lang og myk for å aksellerere rolig i kastebevegelsen :thumbsup:

Frekk å, gutdjævel ! Ska du fesk i Gaula noe mere eller skal du ikke ?! Så behandle revefar pent, eller blir det artsfiske i mange år fremover, til du har råd til å fiske laks :thumbsup:

Jaggu begynt å småmobbe gutvotten også nå ! Litt karavoli for at han har fått seg en laksefant eller to. Tør ikke ha med deg mere oppi Gaula æ no, du kan jo knuse reven fullstendig :thumbsup:

Forresten, bare kast inn i buskene bak deg du. Veldig gøy det :thumbsup:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på tilfredshet idag for å veie opp for den avlyste kveldsturen i går. Vannstanden var veldig høy så jeg fisket nedre deler av valdet. Null hugg og ikke engang tegn på at det fantes fisk i elva i det hele tatt, jeg brukte både mark og diverse sluker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.