Gå til innhold
Fiskersiden

SOMMMERFERIE! 2010


veg
 Share

Recommended Posts

  • Svar 325
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har "alle" sett det nå... :)

Så det var derfor du spurte om bildet :) PR-kåt har han jaggu blitt også nå, he he. Men kanskje ikke så rart, det er stort å få sin første laks, særlig når den er så stooooor !

Og det morsomme er at Veg`s laks (den første) var akkurat like tung som min første storlaks fra Orkla. Glemmer det aldri ! Men jeg var 20 år gamlere når jeg fikk min første storlaks.

Alle snakker om litj-reven oppi elva nå.

-"Har du ikke med deg gutten lenger nå" ? :)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var derfor du spurte om bildet :rolleyes: PR-kåt har han jaggu blitt også nå, he he. Men kanskje ikke så rart, det er stort å få sin første laks, særlig når den er så stooooor !

Og det morsomme er at Veg`s laks (den første) var akkurat like tung som min første storlaks fra Orkla. Glemmer det aldri ! Men jeg var 20 år gamlere når jeg fikk min første storlaks.

Alle snakker om litj-reven oppi elva nå.

-"Har du ikke med deg gutten lenger nå" ? :goodjob:

nei, det var derfor jeg spurte om filmen :unsure: bilde har jo jeg også :dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden, flotte bilder da gitt :)

Likte spesielt godt det første. Får jo ei elveør til å se vakker ut ! Hadde gjort seg med laksen din ligge der også :)

ÅÅÅNNEEEEiIII der glemte jeg av et knall motiv... :notfair: Tok jo et lignende av en røye i snøen engang... Ser det ut som det er muligheter før 15.juli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅNNEEEEiIII der glemte jeg av et knall motiv... :) Tok jo et lignende av en røye i snøen engang... Ser det ut som det er muligheter før 15.juli?

Muligheter er det nå alltid, men det er nok de 3 første ukene som er de desidert beste i Gaula der vi fisker. Man får håpe elva blir helt klar og går ned en god del, så vi får fisket litt på andre plasser der det kan samles opp noen lakser Veg. Størst sannsynlighet for å få en smålaks utover nå egentlig, men det er jo fin grillmat til deg det :)

Bare si fra du !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastisk start som laksefisker, Vegar! Er både imponert, og som Irvin, også inspirert, ser morsomt ut. Cred til reven for guiding* også! :lolu:

*Håper ikke han har "ødelagt" deg helt, og at du også kommer til å fiske etter andre arter fremover... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med ny rapport her :| I dag tenkte jeg meg ut en tur med flua, som sagt så gjort ;) Det var MYE folk som badet på den normale plassen men jeg fant meg en bukt uten for mye trær hvor jeg fikk kastet med flue ;) Gidder bare skrive sammendrag så jeg hadde tre hugg og en fisk på, mest sannsynlig under to hekto... På den andre siden fikk jeg noen fine opptak til filmen jeg jobber med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg og Even A prøve en ny plass, flytebryggene ved børsa båtklubb(?) Når vi kom fram blåste det surt helt ytterst men even hadde noen napp på både karpestang og surfstang og fikk en knurr på microstanga. Vi bestemte oss for å prøve en del av bryggene som var mindre vindutsatt... Og da han sveivet opp surfstanga fant han en liten pale på enden. Jeg stoppet på veien og gjorde noen nedslipp midt i båtland og fant ut at plassens agntyv var: ikke slimål men sypike, jeg dron opp en 3-4 stykker før vi flyttet oss til ny plass og der tok jeg enda flere , sånn bare for å demonstrere...

0307201010279e5b653e0d0e4560a1.jpg?50 m

Vi ankom den nye plassen (fortsatt samme flytebryggeområde) og pælmet ut hvert vårt paternoster med reke og makrell. Microfisket (etter sypike vel å merk) var bra her også. Innimellom all sypika fikk jeg en litt forskjellig en som viste seg å være ny art ;) HVITTING! er det mulig å unngå den så lenge?

0307201010328a272e12e673450485.jpg?68

Mens jeg fisket opp microfisker la jeg merke til et lite run på karpestanga med en svær bit makrell på 2/0 owner mutu light og tenkte at jeg skulle løfte på agnet litt snart, men glemte det så det tok nok 5-10 minutter før jeg rørte karpestanga. Når jeg løftet opp stanga kjente jeg at det var blytungt og ikke antydning til liv, var nok noe søppel eller en enorm tangklase... Jeg ble ovverasket da jeg etter en stunds endeløs pumping fikk øye på dette:

030720101036bf682118e3484d5eae.jpg?14

Torskeen var syltynn, veide 1,5 kg og hadde bitemerker etter en større fisk :rolleyes::D :D, etter litt om og men ble den sluppet ut igjen og etter enda mere om og men svømte den fint avgårde... Denne plassen har potensiale for større fisk!!!'

PS: Torsken var spist på lenge før vi ankom plassen, vår teori er kveite :)

veg

Endret av veg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja Veg, du får nå gratulere med en ny art da :) Bra å se at du har mangfoldet i behold enda, og ikke har tatt helt av etter laksefisket :)

Er det noe makrell i fjorden da ?

:P Ja, ja, Silver, det er viktigt at ikkje ungdommen vert heilt fettfinnefokusert, det er jo så mykje forskjelligt å fiska etter heile året. Vegar er like ivrig, og dyktig, i dette fisket som i lakseelva. B)

Makrellen såg vi ikkje noko til, men no var sjøen brun etter alt flomvatnet dei siste vekene, og det slukfiskarane fekk var småsei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.