Gå til innhold
Fiskersiden

GStrike tester Harstad.


GStrike
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Har blitt lite fiske den siste måneden. En tur etter gyterøye var eneste turen før søndag i forrige uke.

Turen gikk til NATO-kaia i Bogen, og snusing etter kloskateplass var det vanlige målet.

Datteren min var med den første timen, før hun ble hentet av sin mor.

Ble ingen fisk på henne, men vi spiste en drøss med hjemmelagede lilla blåbærmuffins og spilte fotball med en stein, så hun storkoste seg likevel.

En liten stund etter at hun var dratt spottmeitet jeg en liten torsk på 2105 gram.

Ser også ut til at jeg fikk til å ta et av de dårligste bildene jeg noen gang har tatt.

052.jpg

Videre utover kvelden fikk jeg 3 hyser, noen småtorsk, en hvitting og to sei, med denne på 2195g på topp.

Ikke store saken, men grei nok.

060.jpg

Tirsdag gikk turen til Sør-Stangnes.

Fortsatt et ledd i jakten på kloskater, med et bimål å jakte på brosmepers.

Fikk selskap av Gimbo, og time forsvant relativt fort, selv om det var til dels mye vind og lite fisk.

Eneste fisk ble en liten brosme på 2-3kg. Men den hadde en kroppsform jeg aldri tidligere har sett.

064.jpg

065.jpg

070.jpg

I tillegg så innvollene heller tvilsomme ut, og de var tildels sammenvokste og innpakket i noe jeg vil kalle et type slimlag. Ekkelt nok til at fisken uten vurdering ble krabbemat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brosma ser jo ut som ein pukkel-lake! :wacko:

Eg fekk ei sypike med knekk i ryggrada ein gong, og dei lærde nevnde noko om mulig fødselsdefekt som kom av feil tempraturforhold på egga?

Ein teori. Correct me if I'm wrong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der va Nato-kaia ja. guuuud eg savne den plassen hver gang eg e ute og fisker!

Gleder meg til våren/sommeren, da er det 2 uker i Bogen igjen.

men på denne plassen er det jo veldig effektivt med sluk fiske og, det må vel være greit å forbruke tiden til mens man venter på napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der va Nato-kaia ja. guuuud eg savne den plassen hver gang eg e ute og fisker!

Gleder meg til våren/sommeren, da er det 2 uker i Bogen igjen.

men på denne plassen er det jo veldig effektivt med sluk fiske og, det må vel være greit å forbruke tiden til mens man venter på napp.

Hadde garantert fått en del sei om jeg hadde tatt frem slukstanga, men jeg er kystmeiter!

Kjenner det klør på ryggen hver gang jeg denger sluk!

Det er nok ikke en fødselsdefekt dette. Ser ut som en kraftig infeksjon eller en svulst.

Den ville neppe ha levd mye lenger .

Fikk ikke følelsen av at den var frisk, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggdeformiteter kan forekomme pga av høy temperatur under inkubasjonen av rogna. Det er helt korrekt. Men det kan forekomme av flere ting som forgiftning av bly, kadmium, vitamin A og D m.m. Mangel på vitamin C kan også føre til ryggdeformiteter. Sammenvokste innvoller kan tyde på parasitter eller infeksjon. så hva som har skjedd med denne fisken er ikke godt å si. Men sikkert veldig greit at den ble avlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt nok til at fisken uten vurdering ble krabbemat!

Som sagt så ble den krabbemat.

Angrer på at jeg ikke filiterte den, slik at jeg fikk kikket på ryggraden. Men det var så surt og kaldt at jeg fant ut at sååå nysgjerrig var jeg ikke. Men som sagt, nå angrer jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Igår gikk turen til Kvæfjord, og testing av ny potensiell skateplass. Har fått tips om at det er tatt kloskater i området, så spenningen var på topp.

Kort fortalt ble det 8,5 timer i 7-8 minusgrader, for lite kaffe og for god sjokolade.

Hadde en del napp, og noen av dem vil jeg karakterisere som bankers skatenapp. Men ingenting ville sitte, så blanking ble et faktum.

Men et skikkelig stort pluss er at ikke en eneste torsk eller hyse kom på land, og de pleier ikke være vanskelige å kroke.

Skal helt klart tilbake hit!

En liten fundering til slutt: Hvorfor må man pisse 3 ganger så ofte med en gang man får på seg en flytedress????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at folk faktisk kystmeiter fra Natokaia, du har ikke tatt noen andre arter her før? Blir rått å få dratt opp dit igjen til sommeren ja. =)

Har vært der en gang tidligere, påsken for halvannet år siden.

Da gikk det i forholdsvis greie mengder av torsk, sei og sandflyndre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten fundering til slutt: Hvorfor må man pisse 3 ganger så ofte med en gang man får på seg en flytedress????

Kan det vere fordi du ikkje får dressen godt nok ned slik at avrenninga vert for dårleg og det vert verande igjen rest-urin, og at du dermed eigentleg ikkje har fått pissa deg heilt ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.