Gå til innhold
Fiskersiden

Meite i mørket


don don
 Share

Recommended Posts

Vinteren nærmer seg og kveldene begynner å bli rimelig mørke og triste,men det er ingen grunn til å fortvile nå er det nemlig laketid.Jeg ljuger hvis jeg sier at årets fiske har begynt bra,det har vært mange laker på land,men de fleste av den hadde vel passa

fint å ha i en gullfiskbolle :D

Lake på vei

108278_s.jpg

Ja,ja hva skal en si,du bør være ganske ivrig for å sitte to timer å fryse i stummende mørke pga sånne karer

108279_s.jpg

Oops,i did it again

108280_s.jpg

I går kveld var det endelig på tide med noe litt større på kroken.Det ble rimelig heftig ved bredden der ei stund, da omtrent alt en skal gjøre blir omtrent ti ganger så vanskelig når det er mørkt.Etterhvert kom makkern min seg i riktig posisjon nede ved vannet og klarte å lure lakan opp i håven.Vi begynte å le begge to for vi hadde ikke bare fått lake,men en liten lakegris ;)

Kamo

108281_s.jpg

Rimelig tjukk ja

108282_s.jpg

Dette var rett og slett en trivelig fisk,en liten grisunge på 2680gr. ^_^ Vel verdt en kveldstur eller ti.

108283_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fin madam du har fått der 2680 gr er en bra start :) får du de på den zizen der nå kan der bare bli bedre.var på veg ut i dag selv etter lota lota men det er grise mye vann i elva enda så båten min havner ikke på vannet før fredag og lørdag etter lake.så får jeg håpe de har begynt bli fete her oppe nå og .

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lakesatsinga fortsetter for fullt om dagen,det har vært mye lake på land dog uten de helt store.Det som er gledelig er at snittstørrelsen har økt betraktelig og siste uka har det ligget på ca 1.5 kg med en fisk på over 2kg på topp.Hvis isen holder seg unna har jeg trua på pen fisk iløpet av november :)

109206_s.jpg

109207_s.jpg

109208_s.jpg

109209_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Meitet i mørket fortsetter i år også,drømmen om den helt store lakan lever i beste velgående. :D Som vanlig, får jeg si, har det ikke vært så lett,men lake blir det og noen pene innimellom.Her om dagen fikk jeg en på snaut 3 kilo,men den får jeg komme tilbake til da bildene ikke er blitt sendt meg ennå.Nok om det, igår fikk jeg en fiskeopplevelse av de sjeldne.

Vi stilte ved vannet så fort vi rakk etter jobb og fikk slengt ut makrelltaklene ca klokka halv seks,fire stive timer senere hadde det ikke skjedd en pøkk og vi forventa blanking.

Så skjer det,cracklighten bøyer seg fremover,jeg slipper ut snøre og kroker,fighten er igang.Det sitter bom og jeg begynner å kjøre knallhardt, det verste som kan skje er jo at lakan kommer seg ned til bunnen så her er det bare å gi gass.Etterhvert kommer et utras å jeg forstår at det ikke kan være lake,da den som kjent ikke bedriver noe særlig av denslags.Gjedde, sier kompisen,det er gjedde og akkurat da går fisken i ut en stor bue,feier med seg et par andre sener og kommer innover igjen.Etter mye klabb og babb,batterisvikt på lykta,knekt bankstick og en fiskekrok i beinet kommer gjedda på land.Jeg har fått stor gjedde før,men ikke på aberdeenkrok størrelse 4,ingen fortom,og i stummende mørke.Jeg måler fisken til104cm og 9020gr og selv om jeg har fått større fisk før er dette en av de råeste fiskeopplevelsene jeg har hatt.Det var bare et slikt øyeblikk som gjør det verdt å fiske.

Frøkna er på land

006.jpg

Takk for fighten!

001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.