Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret på sørlandet


Wiggy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veggeland: Da ble det en bra tur for deg i Flekkefjord. Skal selv hjem til helga for å fiske litt :)

Mossmann: Hvordan er det å fiske på Rosfjordstranden nå for tiden? Mulig jeg tar en tur der på lørdag, på jakt etter sjøørreten.

Fisket er mer enn brukbart, en del fisk langs strekninga og mye byttedyr. Du kommer veeeeeeldig langt med Tobisimitasjoner!

Har blitt tatt fisk oppmot 2 kg de siste to ukene, har selv landet flere rundt kiloen og mistet noen større. Veldig klart vann for tia,husk polariserende briller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde årets første tur på fredag med fluestanga. Resulterte i 2 små sjøørret, pluss en meget meget grov fisk som slapp. Tipper den til å være mellom 2 og 4 kg et sted.

Det sier alle. Når jeg mister stor fisk, har jeg i hvertfall folk med som kan bekrefte det :lolu:

Jeg har fri fra jobb og barn i morgen. Fint vær og jeg kan føle på meg at det skal være fangst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flue eller haspel på deg Wiggy?

Er selv i området og tenkte me en tur ut etter sjøørret i morgen ettermiddag/kveldingen.

Det er nesten alltid flue. Sluk når jeg har lyst eller det blåser for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det blir sluk på meg i morgen. Har fisket for lite med flue til at jeg føler meg helt komfortabel med det når det blir litt vind.

Sluk og fluefiske samtidig går nok ikke så greit. Hvis du tar haspelstanga fatt i morgen og ønsker selskap så send meg en PM. Er alltid koselig med tips fra andre fiskere. Har enda ikke bestemt nøyaktig sted for fiske enda, men blir nok enten i flekkefjord eller Åpta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid hyggelig med selskap. Jeg har sendt deg PM.

Jeg må si at det er utrolig gøy å se så mange aktive fiskere her på sørlandet. Vi er jo en del nå. Så hva med en SØ treff i fremtida. April f.eks. Prøvde for en del år tilbake men ble lite/ingen intresse, så jeg prøver igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en litt merkelig dag. Morgen begynte med knall sol og nydelige temperaturer. Jeg fikk to etter fra en av mine 'gode plasser'. Og deretter dødt. Begge fisk ble tatt på en superflua/tobis imitasjon. Rekefluer, børstemark imitasjoner, jiggy ga ingen resultat.

Jeg brukte litt tid rundt sniksfjorden uten napp eller tegn etter fisk tross flere fluebytte.

Så før jenta måtte hentes fra barnehagen måtte jeg ta et par kast i skogsfjorden. Her var det heller ikke lett men klarte to stk til en hvit marabou/frtiz greie. Ingen store men gøy med fisk på en vanskelig dag. Hvit var tydeligvis fargen i går.

Jeg begynner et nytt tråd til treffet.

Endret av Wiggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye børstemark jeg har sett,men mye tobis..

Ble 2 ørreter i dag,kostet mange timer i sur vestavind. En fin en rundt minstemålet, og en i underkant av 50 cm som nok kunne vært noe rundere i kantene. Begge ble satt ut. Mistet også en jeg mistenker var grov, kjørte avsted med bombardaen i 10-15 sekunders tid før flua glapp..

Endret av Mossmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute både torsdag og fredag natt for å teste litt børstemark imitasjoner på fluestanga. Fikk kun noen små og tynne sjøørret som ble satt ut igjen. Så ikke / fikk ikke noe torsk. Det var som vanlig nydelig å stå i lyset fra fullmånen og fiske. Det eneste som la en demper på fiskegleden (og bl.a gjorde at jeg droppet å fiske på Sjøsanden)var de til dels sterke vindkastene.

Den siste tiden har jeg forøvrig flere ganger sett fine stimer med små sjøørret som kruser rundt. Tror jeg talte 30 stykker i en stim ute ved Skjernøya. Morsomt å se på, men jeg droppet å fiske der :)Det lover uansett godt for kommende sesongen!

Fikk forøvrig den første over kiloen på Dvergsnes forrige torsdag - i forrykende vind. Gleder meg til vinden blir mer medgjørlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiggy: Jeg er med på et treff, så sant datoen passer. Har noen nye rekefluer som må testes...

Konge. Jeg har tenkt å binde opp noe Pattegriser. Alle skryter om de, så tenker de er verdt et kast eller ti. Jeg må prøve andre fluer enn mine to favoritter. Muligens jeg finner et nytt favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En drøy timestur inn mot mørket i dag ga årets to første sjøørret på land, 1120 og 780g. Begge tatt på svart wolly-bugger. Den minste blei med hjem og når jeg åpna'n hadde den ca. 10 børstemark i vomma. Begge hadde litt farge, men sånn er det på denna plassen!

Hadde etpar lugginger også, samt at jeg skremte etpar målsfisk som gikk klin inne på grunna og rota i tanga når jeg kom.

Største:

Sjøørret_1120.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fangst!

Som jeg sa til deg i går, så var jeg på akkuratt den samme plassen kun 4 timer tidligere og ikke fikk et napp en gang. Brukte samme flua til og med! Nå jeg skal naturligvis skylde alt dette på at du fisket om kvelden, mindre sol, jeg fisket lav vann, osv.....Eller at du er fluekongen :rock:

Min tur fra kl 11 til kl 3 var en nydelig og solfylt affære. Skikkelig medisin for sjela. Fisk ble det også men dog ikke like store som dine. Fikk åtte stykk til sammen på rekefluer og den største av 600g på en børstemark imitasjon. Den var stappet med børstemark. Alle tatt i "fjorden" siden strendene leverte ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur i dag og fikk en meget god fangst..Fikk et garn som var nedsunket på grunna der hvor det er ca 2 meter dypt...fikk halt iland garnet da det var sunket ned med stein , "skjult garn" ja. I garnet var det 2 feite SØ som jeg greide å få ut av garnet og lot de svømme videre. .Garnet ble destruert og satt å venta på om noen kom å trakk det , desverre gjorde det ikke det.

Noe kjipt er det jo at dette er plassert på favoritt plassen som alltid leverer fin fisk.. Jeg blir elektrisk av sånn.

Var og en tur i Isefjær fjorden og fikk en på 900 i flott kondis..C&R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur i dag og fikk en meget god fangst..Fikk et garn som var nedsunket på grunna der hvor det er ca 2 meter dypt...fikk halt iland garnet da det var sunket ned med stein , "skjult garn" ja. I garnet var det 2 feite SØ som jeg greide å få ut av garnet og lot de svømme videre. .Garnet ble destruert og satt å venta på om noen kom å trakk det , desverre gjorde det ikke det.

Noe kjipt er det jo at dette er plassert på favoritt plassen som alltid leverer fin fisk.. Jeg blir elektrisk av sånn.

Var og en tur i Isefjær fjorden og fikk en på 900 i flott kondis..C&R

Tommel ned for at det finnes gjøker som setter garn etter sjøørreten. Idioter!

Tommel opp for et garn mindre, 2 befridde fisk og en flott fangst!

Husk at du kan rapportere garnet her: http://www.ulovligegarn.no/

Fin fangst!

Som jeg sa til deg i går, så var jeg på akkuratt den samme plassen kun 4 timer tidligere og ikke fikk et napp en gang. Brukte samme flua til og med! Nå jeg skal naturligvis skylde alt dette på at du fisket om kvelden, mindre sol, jeg fisket lav vann, osv.....Eller at du er fluekongen :rock:

Så, så - jeg er knapt nok rutersju når det kommer til fluefiske. Men alle kan ha flaks, i går var det min tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super fiskern sugen på en tur etter noe mer sølvfarga? vurderer å ta pontongen/kajakken en tur i helga.....

Alltid sugen, men om det passer er en annen sak...

Helga er nok fyllt opp, og det eneste fisket jeg kanskje muligens potensielt kan få til er en kjapp tur ned i nabolaget hvis alt klaffer.

Men jeg har den til gode Pero, må få blitt med deg på litt flytefiske en vakker dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til å plaske litt rundt inni rennes da det ble for surt lengre ute..... ble en 15 talls sø på flua, ei teppesild med svart rygg og mye hvitt i...... fra 700 gram til rett over kiloen. Prøver de mer salte dersom vinden løyer litt til i morgen

ps. faktisk bare en støing......

Endret av Pero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de bedre turene i dag. Første kastet endte med en sjøørret på 1,44kg. Ny pers!

Ganske tynn, men kunne ikke la min første over kiloen svømme videre.

Kan legge ut bilde senere om folk ønsker.

Endret av Kafk4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til å plaske litt rundt inni rennes da det ble for surt lengre ute..... ble en 15 talls sø på flua, ei teppesild med svart rygg og mye hvitt i...... fra 700 gram til rett over kiloen. Prøver de mer salte dersom vinden løyer litt til i morgen

ps. faktisk bare en støing......

Se det ja, ringreven leverer! Regner med at det var en trivelig tur selv om du måtte trøkke deg litt innover.

En av de bedre turene i dag. Første kastet endte med en sjøørret på 1,44kg. Ny pers!

Ganske tynn, men kunne ikke la min første over kiloen svømme videre.

Kan legge ut bilde senere om folk ønsker.

Grattis! (Bilder er aldri feil....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.