Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret på sørlandet


Wiggy
 Share

Recommended Posts

Flott fisk det der! Det kan være langt nok mellom slike fisker også....Første på flue og over kiloet er bra!

Men vind og fluefiske er mer symbiotisk enn mange tror. Vi fisker ikke med flyteline og myggpupper. Vinden lager strøm og samler byttedyrene i strømskillene. Samt at sjøørreten ikke er så sky. Derimot "feil" vindretning kan trekke ørreten dypere. 2fish: jeg holder til i MANDAL!!!!!

Takker....kjempegøy å omsider få fisk på fluestang. Så kommer nok til å kvitte meg med alt av haspel......haha!!!!

Fisken ble dyttet full av hvitløk, kan anbefales på det sterkeste.

Noen andre som vil dele oppskrifter på denne flotte fisken?

Landet forøvrig to til i helga på korte turer i trysfjorden på rett tundt halv kiloen, men disse ble satt ut. Tar dem til neste år tenker jeg :blush: De faller for min versjon av pattegrisen, knæsj rosa!!!

For ut å prøve lykken igjen i morra, gøy at det er så mye action!!!

Fortsett å legg ut fangster i denne tråden, spennede å lese om fisk her i nærområdet.

Alle ønskes en god ny fiskeuke!!!

Spennende! Er forelsket i alt hardy selv. Utstyrssortiment er naturligvis preget av denne sykdommen :D Hva kjøpte du?

Elelrs grattis til alle med utrolig fin fangst. Sitter på jobb og drømmer meg vekk med tanker om sol, varme og digre sjøørret!

Har ikke helt peiling på fluesneller enda, men den var vanvittig bra å kjøre fisk på. Men har kjøpt en som heter Uniqua, som jeg ble anbefalt av den lokale fiskesjappa. Så langt har jeg ingentiing å klage på. Den kostet rett i overkant av ett par store, så den får duge som min første snelle!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke vært like bra de siste to dagene. mye fisk har trukket litt ut, men det det kan variere fra sted til sted. Fikk en 700g i går og en på 1000g idag, begge lever.

Håper på litt mer vind og regn jeg!

Fin fangst!!! Flott at det er flere som setter ut fisken igjen :blush:

Blir litt vind til tirsdag i følge yr, men ikke regn før uka etter. Jeg for min del trenger ikke så mye vind, ettersom jeg må bli bedre til å kaste flue og ikke få den i bakhue!!!!!

Fiske igjen i morra :D

Har du noen gode oppskrifter på hvordan du tilbereder fisken din?

Har hatt noen korte økter i helgen etter sø- lørdag fikk jeg et par stk med en brun en på topp med 1.8 kg. Søndag ble prioritert til havfiske, men tok 3-4 kast på vei inn og fikk en på 1.5 som fikk friheten tilbake. Landet en lange på 6.3, før på dagen så fant at denne holdt........

Flotte fangster på deg!!!! Størrelsen på langen er jo meget bra, og dette er en fisk som er megagod å spise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke ut som laks, få prikker betyr ikke alltid laks. Synes det ser ut som en sjøørret, hvertfall helhetsintrykket. Trenger heller ikke å være oppdretter, kan være fisk som har hatt det hardt i elva. Ellers så ser gjellelokket kort ut og det heller mot oppdrett, samme med den slitne ryggfinna, samt de andre finnene. Tipper det er en sjøørret med rare gener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble veldig usikker selv også da jeg fikk den opp i går.

det som jeg la mest merke til var at den hadde store garnskader på den siden som ikke kommer frem i bildet.

samt det virket som om den manglet mye sjell, nesten som den hadde vært skrapt opp etter noe.

men visst det er oppdrett så er det jo godt de kommer opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48,5 og 1340, den var brun.

49 cm og 1010 også brun

1150 gram, brun.

Dette var resultatene på hytta i påskeferien. Alt for bra vær etter min mening, blåste nesten ikke i det hele tatt. Den på 1150 tok når det kom et lite vindrag, mens de to andre tok på morgenfiske.

Var god kondis på to av tre, den på 1010 var tynn. Alt ble sluppet ut igjen. Tok wobbler forresten, alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei folkens!

Jeg har akkurat meldt meg inn i dette forumet og kunne tenke meg å høre om det er noen i Mandal/Lindesnes-regionen som kan rapportere om fine SØ-fangster fra land for tiden?

Selv opplever jeg at det har blitt mindre og minde SØ kontakt i det siste - utenom småfisken som heller får komme tilbake på kroken senere :) Jeg liker best å fiske i skumringen på kveldene og for meg virker det som de stedene jeg har fisket på koker av enten sei eller horngjel nå. De tar omtrent på hvert kast og gjerne to i slengen. Mange av fisketurene ender ofte opp som fine spaserturer for å slippe unna disse bi-fangstene :dribble:

I morgen er det fridag, så da frister det å komme seg opp litt tidlig for å sjekke forholdene. Er det noen andre i området som har tenkt seg ut i morgen tidlig - eller er det sånn at det er elva som lokker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tok en mini SØ i går ute på galgebergtangen, slapp den seff ut igjen. Men ellers var det masse sånne små sild ? som steamet rundt på stranda der... og sei'n var helt vill.

De svermet rundt bena mine når jeg stod ute i vannet der... og jeg dro opp et par sei også på rundt 1kg på flue :dribble: Artig å få på flue forøvrig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

I neste uka må jeg nok ta meg en tur, men det har ellers blitt veldig lite i det siste.

Jeg mistet de to topp delene til min SØ stang, og fant ut i går at det vil koste kr 2500,- til å få ny. Skal jeg punge ut eller bare kjøpe en ny stang?! Krise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Er det noen som har vært ut i det siste?

Selv har jeg endelig begynt å få tid til noe små turer men veldig lite å vise for insatsen. Jeg har sett en god del men de vil søren ikke ha flua? Det er bare noe veldig små sei som er meget bitevillige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.