Gå til innhold
Fiskersiden

Lierelva 2011


Holmen
 Share

Recommended Posts

Helga regner bort Stian! Meldt over 25mm nedbør på 6 timer i morra. Og mellom 3-7mm hver dag fram til fredag neste uke. Skal du fiske så blir det i kveld.

Ble forøvrig tatt en laks på 3.2 i morgentimene i dag på spinner på grøttedammen. Og her står man på jobb og pusher fiskeutstyr.......... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helga regner bort Stian! Meldt over 25mm nedbør på 6 timer i morra. Og mellom 3-7mm hver dag fram til fredag neste uke. Skal du fiske så blir det i kveld.

Ble forøvrig tatt en laks på 3.2 i morgentimene i dag på spinner på grøttedammen. Og her står man på jobb og pusher fiskeutstyr.......... :)

Såpass ? Hadde ikke sjekket værmeldingen ennå jeg...

Dæven, var på Grøttet jeg skulle vært skjønner jeg, tenkte på å kjøre dit, men stoppet ved Fuglerud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja... Mesteparten av kvelden ble brukt på blodsporkurs der jeg vimsa rundt etter håpefulle hundeeiere, men det ble da slutt på det før mørket kom.

Rask tur ned i en av mine 2 største barndomskulper. Resultatet ble at jeg fikk kjøre en SØ på ca 1.5kg et minutts tid før den takket for seg.. Om regnet blir avlyst i morra skal jeg ha fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har i natt blitt gjort noen endringer på hjemmesiden så nå vises de 3 siste nyhetene også på forsiden. Det vil også være mulig å abonere på en news feed fra hjemmesiden for de som vil få med seg når det skjer ting som f.eks stamfiske, utsetting og andre sosiale hendelser.

Regnet ble forøvrig ikke avlyst så nå går a på ca 15m3 og er nedadgående. Fargen tilsvarer da mer noe som kan minne om baileys. Forholder været seg nogenlunde tørt tenker jeg det er fiskbart søndagskveld eller mandagsmorran. Time will show..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok turen opp til Glitra i dag, har jo hørt at det har blitt observert laks der oppe allerde så tenkte "hvorfor ikke :)". Selve Lierelva var rimelig brun/grå så hadde ikke kjempetrua der. Dessverre ble det ikke noe kontakt med fisk i Glitra, startet ved gapahuken og gikk et godt stykke oppover, fisket med mark , spinner og wobbler.

DSCN0385JPGliten.jpg

Glitra er en vakker liten elv, alltid fint å fiske der selv når det ikke blir fisk på land.

Stoppet innom ved Åmotbru og Grøttetdemningen på vei nedover, pratet med andre fiskere, men ingen som haddde fått noe. En kar som fisket på Grøttetdemningen hadde mistet en, men det var den eneste kontakten med fisk jeg hørte om.

Elva blir helt sikkert flott i morgen så lenge regnet holder seg unna over natta.

Hilsen

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å denga oppe ved grøttet fra 06.00-12.00 i dag. Resultatet ble 1 mistet fisk på 1-1,5kg + en del kjenninger. Så masse fisk som gikk, da særlig mellom 8-9. Fisken er latterlig løs i bettet og bare lugger i marken 2-4 ganger før den slipper. Sterkt irriterendes. Kammeraten min som var med fikk 3 SØ på 3.1, 1.8 og 0.8 samt mista en på 2-2,5kg.

Blei også tatt en laks på 5.1 på ettermiddagen på grøttedammen. Så kom det ett latterlig sprutregn på ettermiddagen så nå er elva grå som bailey's igjen.... Bare å vente til det klarner opp...

Kanskje sitter'n i morra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok fri fra jobben og dro i elva med en kompis i elva i går. Tenkte som Stian at Glitra burde kunne levere varene.

Varer ble levert, men varene var litt av det mindreårige slaget. Ekstremt mye småfisk.

Vi gikk fra gapahuken og oppover nesten til sjåstad, og nedover et stykke.

Siden det var bare ungfisk å lure i glitra tenkte jeg at strekket fra åmotbrua og nedover kunne være bra. Det så meget lovende ut, men før jeg fikk bada marken kom en regn/hagelskur med tilhørende lyn og torden. Er ikke spes glad i å vifte med en lang stang i slikt vær. Det tok ca 30 minutter så ble sikten i elva redusert til lik null. Skulle jeg fått fisk der, så måtte jeg satse på en fisk som gjespet i det marken passerte kjeften. Oddsen for det er vel relativt liten, så vi tok turen opp i Glitra igjen.

Fikk samtidig telefoner fra fatter og en fetter som begge kunne fortelle om bra fangst lenger ned i elva - TYPISK, men det var selvfølgelig tidligere på dagen, og når fargen var ok.

9 timer i elva, null fisk over minstemål. Bedre lykke neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok fri fra jobben og dro i elva med en kompis i elva i går. Tenkte som Stian at Glitra burde kunne levere varene.

Varer ble levert, men varene var litt av det mindreårige slaget. Ekstremt mye småfisk.

Vi gikk fra gapahuken og oppover nesten til sjåstad, og nedover et stykke.

Siden det var bare ungfisk å lure i glitra tenkte jeg at strekket fra åmotbrua og nedover kunne være bra. Det så meget lovende ut, men før jeg fikk bada marken kom en regn/hagelskur med tilhørende lyn og torden. Er ikke spes glad i å vifte med en lang stang i slikt vær. Det tok ca 30 minutter så ble sikten i elva redusert til lik null. Skulle jeg fått fisk der, så måtte jeg satse på en fisk som gjespet i det marken passerte kjeften. Oddsen for det er vel relativt liten, så vi tok turen opp i Glitra igjen.

Fikk samtidig telefoner fra fatter og en fetter som begge kunne fortelle om bra fangst lenger ned i elva - TYPISK, men det var selvfølgelig tidligere på dagen, og når fargen var ok.

9 timer i elva, null fisk over minstemål. Bedre lykke neste gang.

Synd Glitra ikke leverte for deg heller. Som du selv skrev, bedre lykke neste gang :thumbsup:

Hilsen

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt den tvilsomme gleden å rapportere diesel utslipp i elva til politiet i dag. Gikk ca 15-20 minutter fra jeg var hos onkel blå til det sprang 2 fortvila folk fra teknisk etat i kommunen rundt for å lokalisere utslippet. Det var jo typisk nok fra dem det kom.

Så nå etter en liten tur i elva lenger opp at de ikke har fått stoppa det helt, men det var blitt mindre diesel i elva. Nå ca 4,5time etter jeg sa ifra til politiet.. Så får satse på at de har fått fiksa faenskapet og at det ikke gjentar seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt den tvilsomme gleden å rapportere diesel utslipp i elva til politiet i dag. Gikk ca 15-20 minutter fra jeg var hos onkel blå til det sprang 2 fortvila folk fra teknisk etat i kommunen rundt for å lokalisere utslippet. Det var jo typisk nok fra dem det kom.

Så nå etter en liten tur i elva lenger opp at de ikke har fått stoppa det helt, men det var blitt mindre diesel i elva. Nå ca 4,5time etter jeg sa ifra til politiet.. Så får satse på at de har fått fiksa faenskapet og at det ikke gjentar seg.

Så kjipt. Mener det var et utslipp i vinter også? Det var lenger ned i elva ettersom jeg har forstått.. Uansett håper jeg konsekvensene av å slippe ut giftig avfall i natur blir såpass alvorlig at ingen tar unødvendige sjanser.

2 år siden jeg sist hadde sesongkort i elva nå. Blir lett bitt av basillen når jeg leser fangstrapporter. Lurer på om jeg skal hive meg på i år igjen... hmmmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utslippet var rettt på oversiden av Lierbyen ja. Diesel flyter jo opp så håper det ikke berører fiskebestanden i nevneverdig grad. Det var jo også rett på oversiden av den største lokaliteten av elvemusling i Lierelva også så det er enda en grunn til å reagere raskt. Litt mer usikker hvordan insekter blir påvirket av et dieselutslipp.

Kan jo rapportere at samme manne har mistet 2 lakser på 2 dager ved grøttet nå. Begge 2 rundt 4kg. Den ene tok marken, var oppe og viste seg før den rasa ut brekket og takk for seg. Den andre som han mistet i dag var praktisk talt klar for kleppen, hadde bare det siste utraset i seg, men satt bare i ei skinnfille i munnviken og festet røyk. Fisken er latterlig løs i bettet disse dagene. Håper det endrer seg når elva klarner nå så fisken tar skikkelig. Er litt lei av å miste fisk nå så har sagt til meg selv at jeg ikke skal barbere meg før jeg får fisk i hoven over halvkiloen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rask kveldstur i en av mine favoritthøler resulterte i ei raukjærring på 3-400 gram. Prøver for harde livet å bestemme meg for om det er stam eller vederbuk jeg har fiska i mine barndomsår, men for meg ser de skummelt like ut på bildene jeg finner på google, unntatt de mer voksne eksemplarene. Da ligner de mest på stam. Største jeg har veid var 1.7kg, dog hørt snakk om en som fikk ei raukjærring på litt over 3 på en Mepps 4 for noen år tilbake... Usikker om vekta hans gikk riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkaelv! Sto opp 5 for å fiske før jobbenog alt jeg fikk var ei lita raukjærring( tror forøvirg at det er både stam og vederbuk i elva ved nærmere ettersyn på den jeg fikk i dag).

Ellers fikk en kamerat denne ørreten her på 2.7kg i går kveld:

26855510150656031125468.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkaelv! Sto opp 5 for å fiske før jobbenog alt jeg fikk var ei lita raukjærring( tror forøvirg at det er både stam og vederbuk i elva ved nærmere ettersyn på den jeg fikk i dag).

Ellers fikk en kamerat denne ørreten her på 2.7kg i går kveld:

Hehe, planen min i går kveld var å ta en morgentur før jobb i dag jeg og, men var så trøtt at det utgikk...

Stam er en fin fisk det, når man fisker etter den :thumbsu: ....når det biter under SØ/laksefiske er det kjipt...

Har hatt et par fine turer etter stam i elva med flytebrød, det er artig !

Flott ørret på kompisen din, grattis til han !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for revansje etter elendig morra fiske. Noe som gikk ganske så bra om jeg får si det selv..

dsc0230ge.jpg

Ovenifra og ned: 1.6kg, 1.5kg og 1.4kg.

Er en Hunter som ligger der og viser seg fram.

Fikk også en SØ på 32-33cm som fikk friheten tilbake. Kakker ikke fisk under minstemål som sitter pent kroka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det regner og det regner. Ser ut som vi ryker på en flom igjen gitt.

Og jeg som hadde håpe på laksefarge i helga, den blir nok ikke før tirsdag neste uke tenker jeg. Da sitter kanskje laksen. Bare det blir innen juni så jeg kan huke av en måned til jeg har fått laks i Lierelva i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.