Gå til innhold
Fiskersiden

Bryggefisket er i gang


LasseB
 Share

Recommended Posts

Har blitt ekstremt lite fisking i starten av det nye året, og ser at den forrige rapporten er datert helt tilbake til starten av november 2010! Idag ble det tid til en bryggetur med Ivar Magne for å sjekke om lomrene var kommet. Turen var prega av mye napping, men også litt fisk på land. Ivar havna vel på seks lomrer, største på 840gr, mens jeg modererte meg litt og havna på fire. Min bestenotering ble en ganske tynn sak på 940gr/45cm. En potensiell kilosfisk i rett kondisjon, men denne var slank. Jeg mistet en veldig bra flatfisk i fortøyningene til flytebrygga, etter at min største lomre var landet. Tipper på ei brukbar rødspette...

IMGP4367.jpg

IMGP4368.jpg

Endret av LasseB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være kaldt og guffent på Stord om dagen når Lasse går med genser og tilogmed skjerf!

Men det er et fint skjerf da, det skal sies. Pen lomre Lasse, bra at du er ute og gjør hverdagen mer spennende for de flate igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur idag sammen med dama. Testa ei annen flytebrygge siden sist, som tidligere har levert brukbart med flatfisk for flere av meiterne her på øya. Har personlig ikke hatt rare suksessen her, men idag løsnet det litt. Havnet på sju lomrer og ei sandflyndre, og en liten steinbit som bonusfisk på siste nedslipp.

IMGP4375.jpg

Dagens nest største lomre: 930gr/43cm.

IMGP4384.jpg

Toppnotering på lomre hittil i år: 970gr/42cm.

IMGP4396.jpg

Dagens bonusfisk - gråsteinbit på drøye kilo'n som selvfølgelig ble sluppet tilbake.

Syns de største lomrene virker utgytt allerede, mens de små er sprekkeferdige. Lengdene er der, mens vekta er skuffende i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.