Gå til innhold
Fiskersiden

Skogseidvatnet vs Dan. 2-2


Dan
 Share

Recommended Posts

En eller annen gang før fuglerne begynte fise i morges ringte vekkerklokken på min iphone og jag hade mest lust at drepe den (noe som skulle vise seg skje på andre måter senere på dagen).

Jag plukket opp André og vi satte kursen inn mot Skogseidvannet. Været var si som så men vi var giret. Wobblerbokserne var fulle med allt fra massprodusert plastikk, finske samlerobjekter og hjemmelagde wobblere. Dom første to-tre timerne var resultatløse for meg men André fikk noen 2-300g fisker på sluk. Helt dødt! Jag kjører med en Wäylä wobbler i kanonfarger men etter hvert som tiden går drister jag meg at prøve en av mine nye hjemmelagde wobblere. Dette var garantert bare tilfälldigheter men 10 minutter senere får jag min første fisk! En flott ørret på 3820g og soleklar pb med over 3kg :thumbsup:

247324_10150269749606153_678356152_9061199_4025514_n.jpg

Dan vs Skogseidvatnet: 1-0

Planen var at få tatt et kjapt posseringsbilde av fisken med min wobbler i kjeften på fisken. Så jag ger mobilen min til André og prøver få løssnet den frie kroken fra håv-nettingen. Fisken hade varit lugn og fin frem til nå... Det slutter i alle fall med at jag har en sinna ørret med den ene kroken i kjeften. Og den andre kroken godt plantet i min tommel.

250467_10150269749741153_678356152_9061203_7419430_n.jpg

Dan vs Skogseidvatnet: 1-1

Litt småstresset roper jag på andre at finne frem avbitern og klippe kroken. Varpå min mobil detter ned bak i båten med 10 cm vann. Dette er førøvrig den 3. iphonen jag dreper.

Dan vs Skogseidvatnet: 1-2

Det blev en tur på legevakten i Eikelandsosen før vi kunde fortsette fisket. Det var fortsatt ikke noe særlig fart i ørreten men det kom opp en til fangst på meg etter drygdt en timme.

250449_10150269749851153_678356152_9061206_6119287_n.jpg

Kjapp bilde før den blev satt ut så vet ikke vekta men vil tippe va 2.5kg. Denne blev tatt på en annen av mine hjemmelagde wobblere. Morro!

Dan vs Skogseidvatnet: 2-2

Vi får se vem som vinner neste gang!

Det blev bare to fisker på meg i dag, men føler meg ganske så førnøyd med det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treblen så grusom ut, jeg har litt erfaring med vondt i tommelen...

Grattis med flott pers Dan og to veldig pene fisker! På hjemmemekka wobbler er det jo ekstra stas - selvsagt har ikke det noe med tilfeldigheter å gjøre! Der tok du feil... :D:dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flotte ørreter! :shiftyninja: ligger skogseidvatnet i bergensområdet eller ? kunne godt tenkt meg en slik aurehttps://www.fiskersiden.no/forum/public/style_emoticons/default/thumbsup.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede gratulert deg, Dan - men en god ting kan ikke sies for oftte: Gratulerer med grov ørret på hjemmespikka!

Høres ut som en dyr fisketur. Legevakt, IPhone og plenty vondt. Ja, vondt lider ofte den Fisker-Dan, som det heter i ordtaket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flotte eksemplarer på hjemmelagde wobblere! Når man først skal sette en eller flere kroker i hånden, så er det like greit å parkere den/de godt nedi rett ved neglen. Du får 10/10 på den. :shiftyninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.