Gå til innhold
Fiskersiden

Ny art, en ganske uventet en i grunn


veg
 Share

Recommended Posts

Hadde lite å gjøre etter skolen idag så jeg fant fram meiteutstyret og hoppet på første buss til storsand. Når jeg kom fram var det utrolig god sikt i vannet, men høyvann så jeg startet med kikkfiske nære land i noen tangklaser hvor jeg har sett spennende fisk tidligere. Nappet kjapt opp en håndfull sandkutling og dvergulke. For ikke å glemme småseien da selvfølgelig, spottet noe som kunne ligne en tangsprell som svømter rundt i tangklasene men strømmen gjorde det vanskelig å fiske på den, etter x antall timer så jeg plutselig en større fisk som svømte rundt inne på grunna, førsteinntrykket sa at det var en knurr, men det var noe rart med den. Fløyfisk! Jeg begynte å skjelve lett, sveivet raskt inn mosquito 14 kroken og satte på en litt større rekebit. Etter mye om og men i strømmen fikk jeg plassert agnet rett foran nesa til fisken. Den svømte nærmere, så nærmere og stoppet rett foran agnet. Vet ikke helt hvor lang tid det tok men plutselig snappet den opp rekebiten. Var usikker på hva jeg skulle gjøre neste, sjansen for at en så liten krok skulle finne godt feste var liten, men etter 5 sek strammet jeg opp. Fast fisk! Får løftet fisken opp på brygga og kan slippe jubelen løs!

Noen polakker som også fisket på brygga ble nysgjerrige og kom gående, spurte han ene om han kunne ta et bilde av fisken og jo. Det han :)

6103735219_708e98c1fc_z.jpg

IMGP9922 by Vegar Seljestokken, on Flickr

6104280968_d6ec8c3d88_z.jpg

IMGP9924 by Vegar Seljestokken, on Flickr

Art nr 37 :)

.

Senere spotter jeg enda en fløyfisk enda grunnere, bitteliten rekebit og denne sitter også, bare for å demonstrere liksom.

6103737645_51cee12672_z.jpg

IMGP9928 by Vegar Seljestokken, on Flickr

Etter dette satset jeg 100% på tangsprell men det ble bare småsei.

Veg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fløyfisk! :D

Men ville satset på fiske rett ned fra yttersiden av brygga etter tangsprellen da, og ikke i fjærekanten. :)

ja har innsett det nå :P men er vanskelig å fiske rett ned på dypere vann enn en meter når strømmen er så ille som den har vært de siste turene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynner å få en imponerende samling Veg :bow:

Men se til å få oppdatert seipersen din. Ser du har forholdsvis enkle arter å satse på fremover, som faktisk også jeg har hehe. Ål er grei å få på kroken både i Gaula og Nidelva hvis du er lei laksefiske og legger markklysa inntil muren i skumringen eller natta :shifty: Og lake skal vel være greit å få på kroken f.eks. i Nidelva ovenfor fossene eller Selbusjøen. Helst når det er mørkt. Fikk mye lake på Selbusjøen på isfiske husker jeg for mange år siden, da det var fin is ved Brøttem.

Er litt kry av at jeg har noen arter som ikke du har enda hehe.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.