Gå til innhold
Fiskersiden

0-1000 Leaderboard og ølgylts liste


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

  • Svar 268
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De fleste har kommet med oppdatert antall i det siste, og tegningen er klar

Det tas flere fisk i ferskvann, første halvdel av året.

Når leppefiskene har våknet går det fort å hale innpå.

Så spørs det bare om vi sjøfiskere rekker å ta noen solide makrellrunder før Rage og Heavyen er i mål.

Og fremfor alt, TULLEFISK RULER!!!!!

Endret av Ølgylt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilbragt uka som var, i og ved Andsfjorden og resultatet ble som følger: 1. sypike (?!) 1. Hvitting 1. Lange 9. Brosmer 42. Sei 37. Torsk 8. Snabeluer og 7 kveiter. Tot. På turen 106, og tot. I år; 554.

Hvis du har fått åtte snabeluer er jeg grenseløst imponert. Antar at du tenker på lusuer :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har fått åtte snabeluer er jeg grenseløst imponert. Antar at du tenker på lusuer :P

Er ingen ekspert på uer, og det kan tenkes jeg tar feil, men etter å ha konsultert fiskebokji konkluderte vi med at det måtte være snabeluer. De hadde en helt definert "snabel" under hakespissen, og forholdsvis store øyne. Flesteparten lå rundt kiloen, største på 1,150. Skjønte at snabelueren hadde en litt nordlig utbredelse i forhold til vanlig uer, men andsfjorden ligger jo et stykke nord...

Ellers fikk jeg ei sypike, og den skal jo ikke være der i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen ekspert på uer, og det kan tenkes jeg tar feil, men etter å ha konsultert fiskebokji konkluderte vi med at det måtte være snabeluer. De hadde en helt definert "snabel" under hakespissen, og forholdsvis store øyne. Flesteparten lå rundt kiloen, største på 1,150. Skjønte at snabelueren hadde en litt nordlig utbredelse i forhold til vanlig uer, men andsfjorden ligger jo et stykke nord...

Ellers fikk jeg ei sypike, og den skal jo ikke være der i det hele tatt :)

Høres jo rett ut. Lus er det i alle fall ikke. Bilde hadde hjulpet, snabelen er ofte mer rosa i fargen. I kommersiell fangst skilles det ikke på fiskene, men det er ikke mange som har fått de på stang. Om du har fått åtte stykk er det oppsiktsvekkende bra. Men, then again, treffer du de så treffer du de :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.