Gå til innhold
Fiskersiden

0-1000 Leaderboard og ølgylts liste


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

  • Svar 268
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en liten agntur resulterte i en lyr tre sei og 12 makrell

Den ene seien var det noe passe tungt som greip tak i på veien opp. da var seien vel 10 meter under overflata og ca 260 meter over bunn, hadde det ikke vært fordi den sto stille ville jeg trodd det var en større artsfelle, men nå vet jeg neimen ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten agntur resulterte i en lyr tre sei og 12 makrell

Den ene seien var det noe passe tungt som greip tak i på veien opp. da var seien vel 10 meter under overflata og ca 260 meter over bunn, hadde det ikke vært fordi den sto stille ville jeg trodd det var en større artsfelle, men nå vet jeg neimen ikke.

Da Malg og meg var på Surf-tur her for noen dager tilbake, sør-vest på Sotra - der så vi noen Niser som herjet rundt da vi kom, men de forsvant etter hvert.

Det som var litt spesielt, var at alle utenom den store Lyren vi fikk; Hadde bitemerker. Den ene manglet masse skinn på halve ene siden! Så litt ferskt ut... de andre hadde tydelige merker som hadde grodd mer eller mindre sammen. Vet ikke om dette kan skyldes Nise eller noe annet. Torsken jeg fikk på 4 kg. hadde ingen bitemerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo litt artig å se hvor mye fisk man får på ett år. Har brukt en liten notat blokk som har ligget i fiske baggen, men den måtte jeg kaste fordi den var full av blod og gørr. Håper på litt mere sjøfiske til høsten igjen.

Tot 737

Endret av Heavy met....fish man!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ølgylt

Vi kan jo hive på en ti tolv sjøfluer og dorge makrell . C&R så slipper fryseboksen å bli full.

Tar ikke lang tid å komme til tusen da.

Har vært inne på tanken. Jeg trenger uansett å få fylt opp med noe agn til vinteren.

Gi et pip når du er ferdig med å springe rundt på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pip

Er nok kommet hjem.

Var ute på nordåsen og dorget med fluestangen på mandag. 2 timer etter sjøørret.

Resultat: 17 makreller, en liten lyr og en mini sjøørret..

Var vanskelig å dorge når den j..... Makrellen skulle bite hele tiden. Tør ikke tenke på hvordan det hadde vært med mer enn en flue .

Vi må finne en dag som passet med noelunde vær snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.