Gå til innhold
Fiskersiden

0-1000 Leaderboard og ølgylts liste


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

  • Svar 268
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har surfa litt på nett og samenligna bilder, og er litt i villrede. Heller vel litt imot at det må være vanlig uer og at den har mer "snabel" en jeg var klar over. Har ikke spretta sjampisen for å si det sånn..... Får konsultere noen som har peil på slikt....

Vanlig uer har litt hakepynt, den også. Snabeluer har dog mer. Du får ringe han kompisen som hjalp deg med rødhaibildene. Foto gjør ting lettere :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig uer har litt hakepynt, den også. Snabeluer har dog mer. Du får ringe han kompisen som hjalp deg med rødhaibildene. Foto gjør ting lettere :)

Bildekonsulenten min er i Finnmark på fisketur :) så det blir nok vanskelig. Har forøvrig prata med en kar som har greie på Uer, og dette var "comon"-uer ja... Har kun fått Lusuer tidligere, og ble lurt av ilustrasjonsfoto på vanlig uer, der "snabelen" ikke kom frem i det hele tatt.

Vel, vel, ambisjonen var vanlig uer, og det fikk vi jo, så da er jo all ting godt. Hadde sef. Vert über cool om det hadde vist seg å være snabliser, men ny art, og morro lell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildekonsulenten min er i Finnmark på fisketur :) så det blir nok vanskelig. Har forøvrig prata med en kar som har greie på Uer, og dette var "comon"-uer ja... Har kun fått Lusuer tidligere, og ble lurt av ilustrasjonsfoto på vanlig uer, der "snabelen" ikke kom frem i det hele tatt.

Vel, vel, ambisjonen var vanlig uer, og det fikk vi jo, så da er jo all ting godt. Hadde sef. Vert über cool om det hadde vist seg å være snabliser, men ny art, og morro lell :)

Høres mer rett ut, ja :) Grattis med ny art!

6 nye på meg mandag. 574 totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer rett ut, ja :) Grattis med ny art!

6 nye på meg mandag. 574 totalt.

Takk, takk! Har nett komt inn etter en kveldstur i en Karuss-dam. Ble 26 stk. Største på 44g :)Veit ikke om det finnes noe vesentlig større, så vidt jeg har skjønt er karrusen aleine i denne dammen og da blir de vel kansje ikke no særlig større heller?

580 totalt i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første surf/ kyst meite turen i sjøen siden mai. Ble noe smått på surfen, største fisk var en torsk på 3 kilo.

Turen endte med 13 bergnebb, 4 sypiker, 2 lyr, 3 sei, 6 torsk,

Og på vei hjem fra jobb i dag ble det en stopp i en elv i enebakk. En ørret på 9 hekto og en liten abbor.

Tot 681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pr 06.07.12:

Totalt 1004 fisk fordelt på 58 arter:

Art12.JPG

Ingen stor overraskelse hvem som vant denne konkurransen :P Grattis med godt første halvår, Andreas!

For øvrig to nye på meg i natt, og siden jeg går for kvalitet i stedet for kvantitet, ble det en torsk og ny havålpers. Rapport fra siste fire fisketurer kommer når jeg har malt eiketaket fra Helvete...

586 totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat så langt i år: Sum: 262 (Og det er før sesongen har begynt! Min sesong begynner nemlig i september...) ;)

Bare legg meg til i listen din. Jeg vil trolig ikke nå 1000 fisk i år, men jeg skal ta størst fisk fra land, det lover jeg!

Ser frem til rapport fra Havål-tur: Fisk og Rask! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i finland nå. Ikke mye kult i østersjøen. Kun sett mort og gjedde. Og noe jeg trur kan være smerling. Døveste stedet å fiske vis ikke man er ute etter abbor eller gjedde.

Er i finland nå. Ikke mye kult i østersjøen. Kun sett mort og gjedde. Og noe jeg trur kan være smerling. Døveste stedet å fiske vis ikke man er ute etter abbor eller gjedde.

Noen som har noen tips til fiske i sør-finland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.