Gå til innhold
Fiskersiden

Ettermiddagstur ga superfisk:))


obbien
 Share

Recommended Posts

Wow! Den har jeg ikke fådt med meg, grattis med superfisk Øivind

Dæven for ei spette. Gigafisk! Grattis!

Denna hadde på mystisk vis gått meg hus forbi, men det er bare å slenge seg på koret og gratulere med en helsikes drømmefisk!!!

I helvete! Drømmefisk!

Takker så mye.

Får vel følge opp med en liten steinbitrapport fra uka også:

Jakten på en Specimensteinbit

Denne uka tok Kim, Marcus og jeg to ettermiddagsturer. Målet var å få en steinbit over 10 kg, en såkalt specimen. Det nærmer seg rette tida nå. Jeg og Simon hadde fått brukbart med fisk to dager tidligere, inkludert nevnte gromspette. Men med mindre vind og strøm hadde vi enda bedre tro denne gangen.

DAG 1

DSC02362-kim+og+marcus.JPG

Kim og Marcus er klar til nye dyster.

Kim hadde bestemt seg for å kjøre ukonvensjonelt denne gangen. Scary Jerry måtte jo bare være en bra jigg til steinbit mente han. Og det også uten agn eller ekstra rigkrok. Som sagt så gjort. Jiggen ble senket til bunns, og på rundt 30 meters dyp gikk det på en bra fisk. Solid tyngde og typiske steinbitslag. Da den kom sigende opp så vi at det var en diger steinbit. Jeg håvet den greit og Kim slapp jubelen løs.

DSC02367-kim+11+kgs-crop.jpg

Nydelig steinbit, feit og fin. 11 kg, specimen og ny pers på Kim! Og da vet vi det også, Scary Jerry i steinbitfarger fungerer på steinbit! ;)

Ett bilde til av go'fisken:

DSC02379-steinbit+11+kgh-crop.jpg

Jeg kjørte som vanlig med søkke, slep og sild, og fikk litt senere en fin fisk:

DSC02387-oyvind+pers+9,0kg-crop.jpg

9,05 kg. Drøye 200 grams forbedring av min gamle pers.

DSC02402-marcus+6,8+kg-crop.jpg

Marcus' største ble 6,8 kg denne dagen. Vi fikk totalt 7 fisk, med et snitt på 7,5 kg. Ganske bra det:)

DSC02405-jeje-crop.jpg

Litt kos og klem på vei til land. Kim hadde forresten bursdag denne dagen. Kan vel ikke si annet enn at en 11 kilos specimensteinbit må være en perfekt bursdagsgave. Gratulerer :=)

DAG 2

DSC02419-marcus+kim+panorama.JPG

Nydelig vær og sol, enda bedre enn dagen før.

Kim fortsatte i samme stim og fikk den første go'fisken:

DSC02427-kim+steinbit+8,2+kg-crop.jpg

8,1 kg.

Jeg kjørte med en oransje stormjigg denne dagen. Eller er den egentlig i fargen "Rød paprika"? Ikke godt å si. Det som i hvertfall er sikkert er at det er en kontrafarge.. Og agnet med sildestrimler ble den for fristende for en stor steinbit:

DSC02442-steinbit+9+kg-crop.jpg

Ikke helt enkelt å få tatt gode bilder med en stor steinbit som vrir og kaster på seg i alle retninger..

DSC02445-steinbit+9kg-crop.jpg

Men det går da på et vis. 9 kg og nærmest tangering av gårsdagens pers. Fornøyd med det.

Jeg har foreløpig nok steinbit i fryseren, så denne fikk gå tilbake:

DSC02449-C&R.JPG

Steinbiten tåler fint gjenutsetting. Viktig å ikke fiske mer enn man har behov for.

Takk til Ingemar for lånet av båten. Får se for egen del om årets mål om 10+ går i oppfyllelse eller ikke. Har ikke tenkt å gi meg enda...

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Morsom tur!

Lørdag var det endelig tid for en fisketur igjen. Det var meldt en del vind ute på kysten, men lite inne i fjordene. Jørgen, Kim og jeg bestemte oss derfor for å ta en siste (?) tur etter steinbiten.

Vel framme på første plassen går det på fisk med én gang. Om man treffer rett her er det en rimelig bankersplass for steinbit. Kim fisket også i dag med Scary Jerry (ikke uventet) og den liker jo som kjent steinbiten godt:

DSC02573-steinbit+scary+jerry-crop.jpg

Første fisk er ca. 5-6 kg.

DSC02588-kjorinh-crop.jpg

Jørgen kjører steinbit.

Vi får 5-6 steinbiter på kort tid, men vi lar alle svømme tilbake med unntak av den første. Kim får en ny fisk som er litt tyngre enn den første:

DSC02577-kjoring-crop.jpg

DSC02580-steinbit+ca+7+kg-crop.jpg

Tipper ca. 7 kg. Den ble kjapt satt tilbake og ikke veid.

Vi bestemmer oss for å flytte til en ny posisjon og på første drift har Kim fisk igjen. Og denne er stor:

DSC02591-Kjoring+av+ny+fisk-crop.jpg

Vi berger fisken i håven og veier den.

DSC02606-specimensteinbit-crop.jpg

Nydelig steinbit på 10 kg! Kims andre specimen i år.

DSC02611-kim+steinbit+10+kg-crop.jpg

Meget fornøyd med denne.

Jeg titter på loddet og ser en stor "dott" dukke opp:

DSC02628-sildedott.JPG

Vi gjør klar miniheklene i en fei og slipper ned. Det viser seg å være en sildestim. Og den blir større og større:

DSC02629-sild+x2.JPG

Det meste av silda er mellom 100 og 150 gram, men vi får noen litt større også.

DSC02615-sild+216g-CROP.jpg

216 gram

DSC02622-jorgen+sild-crop.jpg

203 gram, ny pers for Jørgen.

DSC02620-glad+sildfisker.JPG

Glad sildefisker med dagens største på 376 gram...

Så får sildefiskeren på en riktig pjäs:

DSC02626-antirekord+paa+torsk-crop.jpg

Kim med ny antipers på torsk.

Midt i vannet går det på en sprek fisk hos Jørgen. Den gjør flere utras før vi får den til båten.

DSC02631-jorgen+kveite-crop.jpg

DSC02641-kveite+9kg.JPG

Det er en småkveite på 9 kg, som Jørgen setter tilbake.

En artig fisketur med både stor steinbit, sild og kveite (og den obligatoriske seien og torsken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir drittlei all steinbiten; det er et helsike å måtte dra 6-9 Kg steinbit hele tida vil jeg tro. :D Nok en gang utrolig artig å lese rapportene deres, en blir sittende og vente på hva det er for go'fisk som er i båten denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.