Gå til innhold
Fiskersiden

Helt sinnsykt fiske i Sognefjorden


emilengø
 Share

Recommended Posts

Jepp. Vi har ikke fisket så mye etter pigghåen, men vi har fått på 8-10 kg når vi trakk line der.

Bonden der inne har også fått mye på oppimot ti kilo. Nå veier han ikke de fleste, men ja, ti kilo.

Flekksteinbit har vi fått ja, husker ikke hvor stor, men det er mest gråsteinbit der, men vi har flere ganger fått flekk.

Har du noe bilder av de flekksteinbitene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Vi har ikke fisket så mye etter pigghåen, men vi har fått på 8-10 kg når vi trakk line der.

Bonden der inne har også fått mye på oppimot ti kilo. Nå veier han ikke de fleste, men ja, ti kilo.

Flekksteinbit har vi fått ja, husker ikke hvor stor, men det er mest gråsteinbit der, men vi har flere ganger fått flekk.

Med så sensasjonelle fangster håper jeg du forstår at man lurer litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet ville vært nokså sensasjonelt, ja. Men Sognefjorden er spesiell...

Skal ikke si sikkert. Men det var faren min som sa vi hadde fått flekksteinbit.

Er det så sjeldent da? :turned: Hva er så sensasjonelt med å få det da? :turned:

Gråsteinbit har vi ihvertfall fått mye av der, spesielt i mai-juli. Men tror faren min kanskje har bilder av "flekksteinbit" hvis det var det. Skal sende han en mail, men han er i Burma på jobb, så tar noen dager isåfall :turned:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi flekksteinbit finnes kun ute på sokkelen, altså langt utafor fjordene.

Skjønner.... Skal sende en mail, så får vi se. Han mente det var flekksteinbit ihvertfall, men kan godt være han tar feil, eller det var en gråsteinbit med litt spesielt mønster. :turned:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har nok helt rett. Er nok bare vi som har blandet.

For når jeg leser om blå og flekk ser jeg at det umulig kan være det. Men er nok bare en grå vi har fått med litt mer variert mønster enn vanlig. :turned:

Vi skal der nok mer mot våren et par turer.

Vi har aldri fått på stang der, kun i garn.

Noen gode agn dere tror ville funket på disse? Makrell er det jeg bruker mest, men har hørt at kråkeboller og diverse skjell er bla i en blanding.

Og sei har jeg hørt er bra... :turned:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mitt første eksemplar av montserfisken nå i høst ved statisk kystmeite fra land (Sotra) på combo: makrell/reke/blåskjell - på glidende rigg. Den var omtrent helt brun og dro vekten til fantastiske 1300 gr. (ikke kg.... :glare: )... Det var ikke Brunsteinbit, men Gråsteinbit ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slik pose som jeg kan fylle opp med godsaker, så får prøve det.

Vi har ikke fått de så veldig dypt når jeg tenker meg om, og som regel utenfor bekken som renner ut i viken.

Får prøve neste gang :turned:

Et par bilder her som helt klart er gråsteinbit. Jeg har ikke hardisken alle bildene ligger på, men skal få tilsendt noen :turned:

images8.jpg

images9.jpg

images10.jpg

Et par gamle bilder med dårlig kvalitet fra Mjølsvik.

Fikk mitt første eksemplar av montserfisken nå i høst ved statisk kystmeite fra land (Sotra) på combo: makrell/reke/blåskjell - på glidende rigg. Den var omtrent helt brun og dro vekten til fantastiske 1300 gr. (ikke kg.... :glare: )... Det var ikke Brunsteinbit, men Gråsteinbit ^_^

http://www.google.no/imgres?um=1&hl=no&sa=X&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbnid=27K0iDeGoe34UM:&imgrefurl=http://nettakvariet.no/galleri/showphoto.php%3Fphoto%3D18340%26title%3D550l-m-f8bel-akvariumbrun-steinbit-og-vanlig%26cat%3D500&docid=8VQcvbxHvlbu-M&itg=1&imgurl=http://nettakvariet.no/galleri/data/500/medium/dscf1654.jpg&w=600&h=450&ei=Q_uGULW-H-Lm4QSy9YDoBg&zoom=1&iact=hc&vpx=197&vpy=152&dur=1758&hovh=194&hovw=259&tx=145&ty=146&sig=109023140468394168101&page=1&tbnh=140&tbnw=208&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:0,s:0,i:65

Slike nesten? Den nederste var nesten rød... :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.