krainer Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Mulig det lønner seg å gå litt dypere hvis du er på jakt etter mort. I fjor på Bergsvannet prøvde jeg meg inne ved land etter agn-mort, ikke et napp, flyttet meg så ut på ca 4 meters dyp og vips, dro mort til den store gullpremien okey, takk for opplysningen. Jeg starta ikke å fiske på isen på bergsvannet før i fjor. Litt seinere på vinteren enn nå trur jeg og da blei jeg henvist til så nære land langs spissen av øya jeg turte borre og fortsatt treffe vann, hehe. Fikk masse mort der borte i fjor, men ingen hittil i vinter. Har heller ikke fiska så mye enda. Kanskje morten går dypere tidlig på vinteren og søker innover seinere eller kanskje den stimer rundt omkring hele tida. Bare må treffe den. Ikke veit jeg. Deilig å komme ut en tur uansett, men var en litt sur vind i dag. Skulle egentlig bare ut og kikke uansett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian N E Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 okey, takk for opplysningen. Jeg starta ikke å fiske på isen på bergsvannet før i fjor. Litt seinere på vinteren enn nå trur jeg og da blei jeg henvist til så nære land langs spissen av øya jeg turte borre og fortsatt treffe vann, hehe. Fikk masse mort der borte i fjor, men ingen hittil i vinter. Har heller ikke fiska så mye enda. Kanskje morten går dypere tidlig på vinteren og søker innover seinere eller kanskje den stimer rundt omkring hele tida. Bare må treffe den. Ikke veit jeg. Deilig å komme ut en tur uansett, men var en litt sur vind i dag. Skulle egentlig bare ut og kikke uansett Tror nok man bare må prøve seg fram på forskjellige dyp ja, at man rett og slett treffe den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krainer Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Tror nok man bare må prøve seg fram på forskjellige dyp ja, at man rett og slett treffe den. hvor høyt/lavt i vannet gikk morten når du tok den på 4 meters dyp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassius Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Noen som vet om isen er trygg på Akersvannet? og hva det koster i fiskekort der? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joergen_holt Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Isen er trygg på Akersvannet. Var der en liten tur på søndag. Litt usikker på prisene på fiskekort, veit det er femhundre for årskort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassius Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Isen er trygg på Akersvannet. Var der en liten tur på søndag. Litt usikker på prisene på fiskekort, veit det er femhundre for årskort. Ble det noe fangst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joergen_holt Posted January 11, 2013 Report Share Posted January 11, 2013 Bare abbor, ga meg på femti. Fant noen fine hull innimellom, og snittstørrelsen var grei. Her er en link til noen andre som også var ute forrige helg, vel og merke på et helt annet nivå en det jeg er på http://pimpelkonk.blogspot.no/2013/01/kosetur-til-akersvannet.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian N E Posted January 11, 2013 Report Share Posted January 11, 2013 hvor høyt/lavt i vannet gikk morten når du tok den på 4 meters dyp? De stod like over bunnen, fisket nok 20- 30 cm opp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L K Posted January 12, 2013 Author Report Share Posted January 12, 2013 Da var første turen i Sandebukta unnagjort. Labba ut til Hauken i 0800tida og rigget 4 stenger på 30 meter. Resultatet ble labert, en kilos makrell,mye hvitting,tosk og to slimål :\ De som stod lenger inn hadde fått mye sei på 2-4kg og noen koketorsker. Kjekt med Atv og hytte på tilhenger med vedovn når det er 12 blå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian N E Posted January 12, 2013 Report Share Posted January 12, 2013 Hehe, tøft med egen ATV-hytte! Kjipt med laber fangst, men så fint ut på isen uansett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjetillund Posted January 12, 2013 Report Share Posted January 12, 2013 Tjukk is? Melder jo mange dager med minusgrader så nå er det håp for at den ligger litt. Ingen rapport om gråhai ennå? Ellers så forholdene strålende ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L K Posted January 12, 2013 Author Report Share Posted January 12, 2013 Isen var 18cm og steinhard. Gutta med gamle morabor sleit for å si det sånn. Fint sparkføre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tunhovdfiskeren Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 Isen var 18cm og steinhard. Gutta med gamle morabor sleit for å si det sånn. Fint sparkføre Må vel være muligheter ved Kattholmene også nå vel? Hørte forøvrig rykter om sinnsyke mengder makrell i fjorden , litt spesielt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjøauren Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 (edited) Herlig med is, litt for kaldt i dag for min del - men neste helg blir det nok en tur. Noen som vet status på isforholdene i Melsomvik også? Edited January 13, 2013 by Sjøauren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L K Posted January 13, 2013 Author Report Share Posted January 13, 2013 (edited) Så ingen der igår,tror den er litt for tynn enda. Men isen legger fort på seg nå,så den kan være gangbar ganske fort tror jeg. Isen i Melsomvik var foreløpig litt for tynn har jeg hørt. Edited January 13, 2013 by L K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holmen Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 3 mann fra 11:30 til 17 resulterte i 5 sandflyndrer, 2 sei på forholdsvis 2,5 og 4kg, 1 kolje på snaue 2kg, 1 torsk på¨ca 1.5 og et par småtorsk. Fikk også en makrell + ett lass med småhvitting. Hadde mye run på silda, men veldig lite uttelling så mistenker makrellen for å tidvis slå hardt til. Satt ganske så nøyaktig rett i kanten på Hauken. Snøret nærmest land var det godt over 20m dypt på, det lengst ut hadde knapt nok 10m vann under isen. Seien tok forøvrig godt inne på grunna på stigende flo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sveinsbukalven Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 du er vell ikke pysete Sjøauren ;P. jeg fikk en fin sei i dag på 3,5 kg og en haug hvitting i det fine været i sandebukta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjøauren Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 LK: Takker for status på is i Melsomvik. Sveinsbukalven: Hehe, neste helg er jeg på plass ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassius Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 3 mann fra 11:30 til 17 resulterte i 5 sandflyndrer, 2 sei på forholdsvis 2,5 og 4kg, 1 kolje på snaue 2kg, 1 torsk på¨ca 1.5 og et par småtorsk. Fikk også en makrell + ett lass med småhvitting. Hadde mye run på silda, men veldig lite uttelling så mistenker makrellen for å tidvis slå hardt til. Satt ganske så nøyaktig rett i kanten på Hauken. Snøret nærmest land var det godt over 20m dypt på, det lengst ut hadde knapt nok 10m vann under isen. Seien tok forøvrig godt inne på grunna på stigende flo. Tok du koljen på balanse eller bunnmeite? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holmen Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 Kolja tok på sild 8m under isen så da blir det vel pelagisk meite Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 Hvor langt ut ligger isen i Sandebukta? Er det noe håp om å fiske på 40-50m? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassius Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 Kolja tok på sild 8m under isen så da blir det vel pelagisk meite Haha. ok. Er det regler for antall stenger egentlig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 Burde nesten vært det når du ser "mafiaen" fiske med 20 ståsnører hver ute på isen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L K Posted January 15, 2013 Author Report Share Posted January 15, 2013 Isen ligger helt ut til Langøya utenfor byen,men vet ikke hvor tykk den er. Men vil tro den er gangbar et godt stykke ut. Er vel ikke noe problem å komme seg utpå 40-50,er jo det rett på utsiden av Hauken blant annet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 Isen ligger helt ut til Langøya utenfor byen,men vet ikke hvor tykk den er. Men vil tro den er gangbar et godt stykke ut. Er vel ikke noe problem å komme seg utpå 40-50,er jo det rett på utsiden av Hauken blant annet. Jepp, var det jeg mente. Så du folk utpå øst-sørøst for Hauken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts