Gå til innhold
Fiskersiden

Isforhold og fangstrapporter i Vestfold 2013


L K
 Share

Recommended Posts

Er det sandebukta og hauken dere snakker om eller helt andre steder som er labert om dagen? vurderer dit selv til helgen men med slike labre fangster så vurderer jeg andre steder

Dette er lenger sør. Sandebukta leverer i hvert fall en og annen makrell som bankers.

Du får spørre på fredag ang isen, med plussgrader og sønnavind kan isen bli dårlig skrekkelig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er lenger sør. Sandebukta leverer i hvert fall en og annen makrell som bankers.

Du får spørre på fredag ang isen, med plussgrader og sønnavind kan isen bli dårlig skrekkelig fort.

Såpass ja. Nei makrell har vi fått nok av allerede. Ikke så moro med 5-750g. Heller SØ, større sei, torsk og lyr. Eller andre arter man mangler på lista. Får spørre nærmere helgen ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var ute en tur på Bergsvann i dag med kjetillund. Resulterte i gjedder på 5.2, 2.9, ca 1.3 og ca 0.6kg. Abboren var ikke i det store bettet i dag.

Den største gjedda var det bra fart i, i hvert fall på litt lett utstyr og ikke den strammeste bremsen. Hadde flere gode utras.

5.2 kg's gjedde.

dscn0034kp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vintergjedder :)

Roar og jeg prøvde oss nesten ute ved Kommersøya på lørdag.

Hadde stenger på bunn,50,40,og 30 meter,hadde 2 napp.

Roar fikk en sei 1,3kg rett før vi ga oss.

Tåka kom også,så ikke en dritt...

Kommersøya i bakgrunn :turned:

doslashdt_zps40402a9e.jpg

Endret av L K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ved sundet. Er i det området jeg har vært tidligere og dit jeg er blitt anbefalt å gå. Er vel gjedde overalt i vannet og de populære plassene rundt sundet pleier fort være opptatt på finværsdager.

Var plass til mer i magen på gjedda, var litt slunken. Den på 2.9 var mer trommeskinn i mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ved sundet. Er i det området jeg har vært tidligere og dit jeg er blitt anbefalt å gå. Er vel gjedde overalt i vannet og de populære plassene rundt sundet pleier fort være opptatt på finværsdager.

Var plass til mer i magen på gjedda, var litt slunken. Den på 2.9 var mer trommeskinn i mage.

Oki, takker for svar :) Får se om det blir en tur på Bergsvannet i morgen faktisk.

Vi var forresten tre stykker på isen ved Kattholmene i Sandebukta i dag. Ble endel fisk etterhvert, men ikke noe stort. Totalt ble det 6 arter: torsk, hvitting, kolje, sypike, sandflyndre og øyepål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte drøye 7 timer i Sandebukta i går. Latterlig vanskelig å kroke det som skulle være av napp og run. Lite hvitting- og sypikenapp i grunn, men heller småspist strømsild. Ingar dro tre stk med en topp på 154gr, mens undertegnede kunne skryte heftig av et par kilostorsker. Seeeeegt fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble noen timer på Bergsvannet søndag, gikk ut ved kirka og tuslet over isen mot spissen av øya utenfor. Fisket med 3 stenger etter gjedde på 6 - 8 meters dyp, plasserte agnene fra rett over bunnen og opp på 4 - 5 meter.

Ble en gjedde på isen, liten tass på rundt 2 kg. Mistet en betydelig større, fikk aldri sett den i hullet, men kjentes bra ut, hadde et par fine utras før krokfestet løsnet.....

Peip et par ganger til i varslerne uten at det ble fast fisk ut av det.

DSC_1472_zpsa5c31f0e.jpg?t=1361775487

Neeeeesten påskestemning på isen like før sola gikk ned, digg med en bitteliten smak av vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke feil så lenge det blir litt fangst. Vi fikk våre gjedder på 3-4m dyp. Hadde ute 2-3 snører på 5-8m uten antydning til run når vi var der.

Nå søndag var jeg selv på Gilhus og klarte kunststykket å bli snøblind. Hatt en fin dag så langt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt inne ved land på jakt etter agnfisk til gjedda. Fikk en sik på ca halvkiloen, en 200grams abbor + en SØ på ca halvkiloen når jeg tok et desperat forsøk med balansen. Alt dette i løpet av ca 6,5time fiske. Satt å så på 3 stk lenger ut hele dagen. De drakk mye kaffe og kosa seg i sola. Jeg registrerte ikke ett eneste napp på ståsnørene dems.. Var lite folk utpå til så fint vær. Praten om dårlig fiske sprer seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke feil så lenge det blir litt fangst. Vi fikk våre gjedder på 3-4m dyp. Hadde ute 2-3 snører på 5-8m uten antydning til run når vi var der.

Nå søndag var jeg selv på Gilhus og klarte kunststykket å bli snøblind. Hatt en fin dag så langt....

Oki, får se om jeg også setter agn litt grunnere neste gang, dere hadde jo mer action enn meg på agnene.

Huff da, det er ikke godt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag på Bergsvann i dag. 4 karer, 10 stenger = 4 gjedder med topp på 2.7 + et run hvor fisken datt av etter ca 2 sekunder, men var ikke tyngde utover 2kg da fisken blei løfta elegant i tilslaget. De 3 minste gjeddene kom opp av samme høl, 2 av de med mindre enn 10 minutters mellomrom.

Passe kaldt, men lett snødrev og flau bris fra nord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på Bergsvannet lørdag. 3 fiskere, med 3 stenger hver. Ble ei gjedde på isen på meg, ellers diverse abbor på maggot.

DSC_1516_zps87bb8dd4.jpg?t=1362932978

Fin gjedde på 5,88 kg, småhissig før den kom opp av hullet, artig :)

Holmen: var det dere som satt ved sundet, rundt høyspenten ?

Endret av Stian N E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.