Gå til innhold
Fiskersiden

Nok en kjempe tur.


Kims
 Share

Recommended Posts

I dag var Stig med meg igjen. Han hadde hivet ut ett par sildegarn i går kveld, og etter at vi begge hadde fått levert ungene på skole og barnehage så var det bare og komme seg i båten å kjøre innover. Etter at jeg hadde lagt til båten og Stig hadde fått fyrt i gang Tobias båten sin var det rett bort på garnet, som var smekkfult. Vi drog garnet rett ombord i båten og kjørte bort til kaia og begynte å rense garnet som viste seg å ha ca 80kg.

Etter et par timer så var vi ferdig med å greie garnet, så da var det bare å komme seg avgåre for å fiske kveite.

Da vi kom frem og fikk hivet uti snørene så gikk det ikke mere enn 10minutter før Stig fikk første kveita på. Jeg sveivet søre mitt opp da jeg hørte han hadde fisk på og toro du ikke det fulgte etter en kveite med meg også :)

Etter å fått ombord 4 kveiter fant vi ut at vi måtte flytte plass fordi de vi fikk var ikke så veldig store. Vi trekte oss litt lenger ut men det var en voldsom til sjø/bølger der men vi prøvde likevel. Og etter en halvtime fisking der ute så small den i. Ny pers som viste seg å være 33kg. Etter mang utras og en herlig kamp fikk vi fisken ombord og da ble det full jubel ;)

Vi prøvde litt til der på den plassen og hadde noen napp men fikk ikke noe flere der. Vi byttet plass igjen og prøvde litt til og der smalt det til med Stig igjen, ett salig utras og jeg ba han stramme opp bremsen sin men den viste seg at den sto på fult :) Etter nok en herlig kamp fikk vi kveita ombord og dette ble Stigs pers. Den var 23kg. og etter å fått 6kveiter begynte vi å tenke på tilbaketuren for å berge husfreden og kanskje få muligheten til å dra ut og fiske en annen dag ;)

Dette ble en kjempe dag og 6 kveiter på 2 man på litt over 4 timers fiske, 2 persjonelige rekorder. Helt top og kan ikke bli mye bedre. Selv om man blir sliten i ryggen etter all den kampen med dronninga ;)

kve1.JPG

To stolte unggutta med hver sin pres.

En liten fim snutt
Endret av Kims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatastisk! Skulle ønske jeg kunne få en slik på kroken her utafor Ålesund. Har forsøkt noen få ganger utafor Godøya uten hell so langt.

Den finnes der. vet om noen som har fått der. og hørte tiligere en som fikk 9stk på en dag nede på sundmøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis flåtte mat kveite.+50kg neste neste :bow:

Dere er virkelig i flytt sonen nå

.

Her oppe er -10-12 grader må kansje prøve og få laga ei råk ned i småbåthavna så en for ut båten blir jo litt gira nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med sinnsyk uttelling! Ikke bare over én tur, men jevnt! Mener å ha lest tidligere at du får dem på 30-40m for tida? Er relativt nyinnflyttet til Kr.sund selv, spørs om jeg ikke må ha meg utafor og lete litt..

ikke lenge siden en som var i avisa fordi han fikk ei på 26kg tror jeg det var. Og da bestemte jeg meg på å slå han og det greide jeg ;) Han fikk den innenfor Griptaren tror jeg det var.

Gratis flåtte mat kveite.+50kg neste neste :bow:

Dere er virkelig i flytt sonen nå

.

Her oppe er -10-12 grader må kansje prøve og få laga ei råk ned i småbåthavna så en for ut båten blir jo litt gira nå.

Hehe, har kommet nordvesten her også nå så det blir litt kaldere å være utpå. Men har heldigvis diselvarmer ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9. Mars

I dag var det jeg og Alf som reiste ut på sjøen og ja nok en ny pers idag også. Det ble bare to kveiter i dag men det var to fine kveiter. Den største var 36kg og da slå jeg min personlige rekord som bare er to dager gammel;) Disse to fikk vi før kl 1200 og etter kl 1200 var det bare napping. Men vi hadde minst 20 napp. Hadde ei kveite på også som hadde noen veldig lange utras og ramlet av igjen, fikk aldri sett den men etter kreftene å bedømme var det ei pen ei det og. Alf fikk også en veldig fin longe på 10+

IMG_0544.jpg Ny pers igjen;)

Filmet i dag også men filmen ble litt lang i dag fordi hun ga meg en veldig god og lang fight. Får se om jeg gidder å redigere litt senere. Har ikke gjort det før så det tar vel litt tid.

tuklipp fra bloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt fiske, og det er veldig positivt. Uten sammenligning for øvrig (fiskemessig altså) fikk vi tre kveiter mellom 4 og 7 kilo i fjor, på plasser folk aldri har fått kveite før (fra land). Dette er utenfor Bergen, og selvsagt et godt stykke lengre sør enn dere fisker, og i dette området er det vinter og vår siden det ble tatt kveite på jevnlig basis. Veldig gledelig å se at kveiten kan være på vei opp og frem også sørover i landet. Nå gjelder det å ta vare på stammen som forhåpentligvis er på vei oppover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.