Gå til innhold
Fiskersiden

Havål!


Eivind Stensrud
 Share

Recommended Posts

Har nå fått litt lyst til å prøve fiske etter havål, men vet ikke om det er noen greie plasser i nærheten av oslo.

Det er også interessant om noen har noen plasser i Østfold, men hovedsakelig i Oslo området.

Hvis noen har tenkt seg ut en tur send gjerne pm! (Har vel lest at de er mest aktive om høsten? men samma det :) )

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke hevde det er umulig, men jeg ville ikke brukt tiden min på havål på østlandet. De er nok mer fåtallige der enn på vestlandet. Tror du må belage det på mye blanking før det evt går i boks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langskudd kan jo også gå inn...

Jeg har ekstremt lite tips å komme med, men det minna meg om denna avisartikkelen for litt siden: http://www.f-b.no/nyheter/en-kraftig-kar-1.7740740

Noe optimistisk å nå denna plassen fra land, men finnes det en ål i området finnes det gjerne flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som guttunge fikk jeg en havål i Skjebergkilen. Kartlink

Der og da skjønte jeg ikke at det var en havål, jeg kan ikke ha vært mer enn 12 år og trodde det bare var en grovvokst ål, men i ettertid har jeg konkludert med at det må ha vært en mindre havål. Slangen kom som bonusfangst en sen kveld, i den alderen visste jeg ikke hva en havål var engang. :) Jeg lå nesten inne ved svaberget med jolla og meitet, og husker fighten som en av de tøffere opplevelsene i Skjebergkilen. Nå skal man kanskje ikke ta 20+ år gamle minner som helt god informasjon, men det viser i hvertfall at de finnes her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke helt umulig altså! Da må jeg teste det ut snart!

Let etter berg/steinras som har gått ut i sjøen, gjerne med litt bredde. På 20m+/- dybde i mørket skal det absolutt være muligheter for å få havål, selv på østlandet.

Endret av O.C
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.