Gå til innhold
Fiskersiden

Lovens lange fiskearm


PeterSL
 Share

Recommended Posts

Etter å ha hørt om flere som ha blitt oppsøkt av politiet på fisketur mens de lusker rundt på kaier og småbåthavner med hodelykt, lurer jeg på hvor mange som faktisk har truffet, blitt kastet vekk, snakket til eller lignende av politiet på fisketur.

Selv har jeg blitt oppsøkt to ganger i vintermørket. Dette har kun vært slik at politiet ville finne ut om jeg drev med noe lugubert, eller om jeg var ufarlig. De har alltid konkludert med det sistnevnte. Heldigvis.

Men selv om politiet har vært snille med meg har jeg engang blitt jaget vekk av Militærpolitiet på Haakonsvern. En MP i førstegangstjeneste kom putrende bort til meg og påstod at jeg hadde klatret over piggtrådgjerder og trosset skilting om "Adgang Forbudt". Skiltet han mente dette stod på viste seg å være et "parkering forbudt"-Skilt. Jeg hadde heller ikke klatret over noen gjerder, ettersom jeg bare fulgte veien fra et boligområde gjennom en port og inn på militært område ^_^ Derfor ble jeg heldigvis frikjent på stedet, og MP'en lovet at skiltingen skulle forbedres :D

Endret av Schizofrenia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel igrunn bare blitt direkte oppsøkt en gang, ved ett vann med nærliggende bebyggelse for noen år siden. Vi var 4 stk store tattoverte snauskaller ifølge en beboer som ringte inn en bekymringsmelding, med ryggsekker og lommelykter og hodelykter. Og rotet rundt i mørket.

I det øyeblikket politiet kom drev vi med følgende.

1 kar gravde meitemark.

1 kar satt og matet ett pinnsvin med meitemark.

1 kar hang over kanten på en brygge med en akvariehåv og fanget småkrek på ett glass.

Meg selv prøvde og kroke av en motvillig ål.

Intet mindre enn 5 politifolk + en hund dukket opp for dette. De bare dro på smilebåndet og sa ha en fin kveld gutter etter en kort forklaring på hva som foregikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polti som kommer til meg på fisketur ja. Ja regner med at alle her veit at det har skjedd meg en del ganger :P men den forje gangen var det noen som hadde sett meg gå ned til en høl i åroselva og ikke kommet opp igjen så når jeg ligger og snorker på mitt beste i gapahuken der får jeg et hælvettes skarpt lys i tryne og våkner og ser mitt i tryne på en like skremt polti mann.... forklarer hva jeg gjør og viser til en kilos ørret på veggen der og ber dem slutte og lyse meg i trynet sånn at jeg kanskje kan se noe de neste timene.... de får vær sin bolle og jeg tar meg en bolle så reiser de igjen.

Gangen før der var når jeg bodde i Grong og var nede på Hylla for og fiske. Hadde fått lånt meg båt og værmeldinga viste maks 2 m/s vind så jeg tok meg tia til og dorge til straumen og tilbake men på vei tilbake begynner det jo og blåse ganske godt! og når jeg kommer rundt en større odde ser jeg ikke land der jeg skal heller, ser ikke over de bølgene heller men kort fortalt klokka blei mye før jeg kom meg tilbake og da sto poltiet der og snakka med rednings helikopteret. Jeg binder fast båten og kommer bare labbenes opp i kjent viktor stil med en balje torsk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel igrunn bare blitt direkte oppsøkt en gang, ved ett vann med nærliggende bebyggelse for noen år siden. Vi var 4 stk store tattoverte snauskaller ifølge en beboer som ringte inn en bekymringsmelding, med ryggsekker og lommelykter og hodelykter. Og rotet rundt i mørket.

I det øyeblikket politiet kom drev vi med følgende.

1 kar gravde meitemark.

1 kar satt og matet ett pinnsvin med meitemark.

1 kar hang over kanten på en brygge med en akvariehåv og fanget småkrek på ett glass.

Meg selv prøvde og kroke av en motvillig ål.

Intet mindre enn 5 politifolk + en hund dukket opp for dette. De bare dro på smilebåndet og sa ha en fin kveld gutter etter en kort forklaring på hva som foregikk.

Hahaha, sikkert ei god historie på politikontoret den dag i dag!

Eg skjølv har aldri blitt vekt av politiet... på fisketur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel igrunn bare blitt direkte oppsøkt en gang, ved ett vann med nærliggende bebyggelse for noen år siden. Vi var 4 stk store tattoverte snauskaller ifølge en beboer som ringte inn en bekymringsmelding, med ryggsekker og lommelykter og hodelykter. Og rotet rundt i mørket.

I det øyeblikket politiet kom drev vi med følgende.

1 kar gravde meitemark.

1 kar satt og matet ett pinnsvin med meitemark.

1 kar hang over kanten på en brygge med en akvariehåv og fanget småkrek på ett glass.

Meg selv prøvde og kroke av en motvillig ål.

Intet mindre enn 5 politifolk + en hund dukket opp for dette. De bare dro på smilebåndet og sa ha en fin kveld gutter etter en kort forklaring på hva som foregikk.

Hehe . utrolig bra

polti som kommer til meg på fisketur ja. Ja regner med at alle her veit at det har skjedd meg en del ganger :P men den forje gangen var det noen som hadde sett meg gå ned til en høl i åroselva og ikke kommet opp igjen så når jeg ligger og snorker på mitt beste i gapahuken der får jeg et hælvettes skarpt lys i tryne og våkner og ser mitt i tryne på en like skremt polti mann.... forklarer hva jeg gjør og viser til en kilos ørret på veggen der og ber dem slutte og lyse meg i trynet sånn at jeg kanskje kan se noe de neste timene.... de får vær sin bolle og jeg tar meg en bolle så reiser de igjen.

Gangen før der var når jeg bodde i Grong og var nede på Hylla for og fiske. Hadde fått lånt meg båt og værmeldinga viste maks 2 m/s vind så jeg tok meg tia til og dorge til straumen og tilbake men på vei tilbake begynner det jo og blåse ganske godt! og når jeg kommer rundt en større odde ser jeg ikke land der jeg skal heller, ser ikke over de bølgene heller men kort fortalt klokka blei mye før jeg kom meg tilbake og da sto poltiet der og snakka med rednings helikopteret. Jeg binder fast båten og kommer bare labbenes opp i kjent viktor stil med en balje torsk :P

Burde du få en egen GPS tracker? :)

Etter å ha hørt om flere som ha blitt oppsøkt av politiet på fisketur mens de lusker rundt på kaier og småbåthavner med hodelykt, lurer jeg på hvor mange som faktisk har truffet, blitt kastet vekk, snakket til eller lignende av politiet på fisketur.

Selv har jeg blitt oppsøkt to ganger i vintermørket. Dette har kun vært slik at politiet ville finne ut om jeg drev med noe lugubert, eller om jeg var ufarlig. De har alltid konkludert med det sistnevnte. Heldigvis.

Men selv om politiet har vært snille med meg har jeg engang blitt jaget vekk av Militærpolitiet på Haakonsvern. En MP i førstegangstjeneste kom putrende bort til meg og påstod at jeg hadde klatret over piggtrådgjerder og trosset skilting om "Adgang Forbudt". Skiltet han mente dette stod på viste seg å være et "parkering forbudt"-Skilt. Jeg hadde heller ikke klatret over noen gjerder, ettersom jeg bare fulgte veien fra et boligområde gjennom en port og inn på militært område ^_^ Derfor ble jeg heldigvis frikjent på stedet, og MP'en lovet at skiltingen skulle forbedres :D

Dimitert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod å tyvfisket i en liten elv nær Tromsø da ikke mindre en tre politibiler med fulle sirener kom rasende. Den en bråbremset da han så meg og en polititype i full krigsmundur kom joggende.

Forstod fort at det måtte være noe annet en tyvfiskere de var etter, og etter litt prat så kom det frem at de var etter en væpnet ransmann i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei stoppa i promillekontroll på bybrua i Stavanger en tidlig søndagsmorgen for flere år siden. Etter å ha blåst grønt fattet idioten av en politijypling interresse for alt fiskeutstyret mitt. Han kom med flere indirekte anklager om att eg måtta ha stjålet det. Ingen hadde så mange fiskestenger med seg på tur. (Han skulle bare vist att de fleste her inne har langt flere) Det var rett før han ville ha meg med på politikammeret for å avgi forklaring. Eg blei meir og meir stressa for eg var jo i ferd med å gå glipp av den beste bettperioden. Snartenkt som eg var, fant eg papir og penn og ba om å få se tjenestebeviset til fyren. Eg sa eg skulle ha navn og nummer og att han skulle rapporteres for oppførselen sin. Eg ga klar beskjed om att eg ikke fant meg i denne trakkaseringen. Det kunne gått begge veier, men heldigvis jekka fyren seg, og sa god tur videre:-)

Husker eg riktig, så rakk eg lomrebettet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei periode for noen år siden at det skjelden slo feil at vi ble stoppa på vei hjem fra sjøørretfiske. Bilen til kompisen så nok noe lurvete ut, og vel var klokka 04:00, men når de hadde stoppa oss og så at vi satt med vadebukser opp under ørene mener jeg at de kunne spurt om det hadde blitt no fisk, og vinka oss videre, men neida. Hver gang var det like tydelig at de skjønte at de hadde stoppa fiskere, like forbanna kom regla med "vognkort, førerkort, takk!.

Utrolig irriterende når det skjer for E'nte gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å fanga mark i slike store blomstbed på kirkegården for en del år sia. Da tok det ikke lang tid før Onkel Politi kom. Det kom to menn og en hund. De bare lo når vi fortalte hva vi gjorde der.. "Pellær dere mærk???" sa dem og dro videre.

Hehe, håper dere tok mark fra kompost haugene og ikke blomsterbeda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.