Gå til innhold
Fiskersiden

Gull anyone?


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

Kanskje noe uvanlig å etterlyse, men jeg er på jakt etter gull...som i gullring.

Har en ide jeg vil sette ut i live, men trenger en plass mellom 20 og 40 gram gull.

Er ikke slik at man får kjøpt slikt hos en vanlig gullsmed, så her må andre metoder brukes.

(joda, man får kjøpt ferdige smykker og ringer hos gullsmed, men til altfor høy pris.)

Dersom jeg får dette til, vil jeg legge ut rapport med bilder på forumet.

Det som skal lages er på en måte litt fiskerelatert, men poster det her siden jeg var usikker.

Om noen har noe å bidra med, send meg gjerne en PM, så ser vi om vi blir enige om noe.

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes billigere erstatninger for bly....

Hehehe....var nok ikke et gullodd jeg skulle lage :lolu: .

Skulle tatt seg ut om jeg brukte et lodd med prislapp 10.000 kroner eller noe i den dur :P .

(får vel et tonn bly omtrent for samme prisen som den lille dingsen jeg vil få lagd)

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er formålet Bin Ladden ? Om det er vekt , har jeg selv laget meg noen små dingser i tungstenmel (wolfram) som synker ganske fort og har lite strømmotstand , ca. 19 i egenvekt .Jeg har noen 10 talls kg med wolfram og bruker det kun til spesielle tilfeller med mye strøm eller når jeg vil fange smått ved bruk av små ting med stor vekt. Kosten er billigere en gul , dog dyrt nok og kun for spesiellinteresserte, nesten 1400 for kg. og må sintres.(presses med høøøøøøøøøøy trykk) Bare si i fra om jeg kan bidra med wolfram .

Edit : Får du tak i bly til kr 10 000 tonn , må du ha j***ge gode kontakter... :)

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som eks-metallurg er jeg også nysgjerrig på hva du trenger gull til?

@Martin; hva slags trykk og temperatur har du brukt for å sintre wolfram? Det fins mange muligheter for å senke sintringstemperaturen og unngå høyt trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skal få lagd, er ikke noe jeg hadde tenkt å bruke i det våte element.

Faktisk så blir det nok kun brukt et fåtall ganger hvis jeg kjenner meg selv rett.

Jeg har allerede noe(kjøpt her på FS) som er veldig likt, men vil ha en variant av det i gull.

Når det gjelder bly, så var utprisen på det 10 kroner kiloen sist jeg sjekka på en skraphandel SMS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.