Gå til innhold
Fiskersiden

Småflekket rødhai x3 (Nå x4)


boblerør
 Share

Recommended Posts

Litt høstfiske i mørket har gitt diverse fangster. Småflekket rødhai, lysing og havål er de mest spennende artene.

Her er en liten småflekket rødhai som jeg fikk tidligere i høst, og ble dermed ny art på meg. Den tok under skatefiske, men på en stang som jeg fisket med 1/0 krok og lite agn.

post-1156-0-96182000-1384998893_thumb.jp

Så kom der jammen meg en til for en liten mnd siden på et helt annet sted (helt annet fjordsystem), og den var veldig grei størrelse på.

Med 1.2kg er det ikkje noe å klage over :) Den tok på 1/0 krok med Makrellbit

post-1156-0-68763300-1384999413_thumb.jp

Og i dag kom jaggu meg nr. 3 på land på samme sted som nr. 2. Den var vel under kiloet, men greit resultat uansett.. Den tok på 2/0 krok med makrellbit.Hadde flere run som legnet veldig på småflekket rødhai sine run, men uten at det dermed vardet. Den spytter ut agnet vist du gir den for god tid kan det virke som.

post-1156-0-96102100-1384999001_thumb.jp

Mulig denne plassen som har gitt to stk på 3 eller 4 turer er en plass som kan gi flere av denne arten i fremtiden. Denne plassen gir også ca 20hågjel for hver småflekket :)

Og før dere begynner å mase, disse plassene er min lille hemmelighet, og blir ikke fortalt videre til flere enn de som vet det... Men kan si så pass at det er i osterfjorden og sognefjorden

I natt kom nr. 4 på land. Etter myyye tullefisk (hvitting) kom endelig en skikkelig fisk på land.. Samme plass som nr. 2 og 3, så dette er uten tvil en god spott.... 4 turer og 3 fisk er godkjent. og den turen jeg ikke fikk, fisket jeg bare 1 1/2 time der, så det var jo som forventet

post-1156-0-48127200-1385209838_thumb.jp

Endret av boblerør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første plassen er vel ca 8-10meter og sand/grov grus bunn og mye strøm. Den andre plassen er ca 25-30meter og sandbunn.

Jeg tror tipset er å prøve etter den. du må bruke små kroker og 2-4ca makrellstrimmel på sandbunn på kvelden. har følelsen av at når det fiskes i mørket er det vanligvis med store kroker og stort agn, og da tror jeg mangen småflekker svømmer forbi og ser dumt på hågjel som glefser over monsterkrokene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første plassen er vel ca 8-10meter og sand/grov grus bunn og mye strøm. Den andre plassen er ca 25-30meter og sandbunn.

Jeg tror tipset er å prøve etter den. du må bruke små kroker og 2-4ca makrellstrimmel på sandbunn på kvelden. har følelsen av at når det fiskes i mørket er det vanligvis med store kroker og stort agn, og da tror jeg mangen småflekker svømmer forbi og ser dumt på hågjel som glefser over monsterkrokene...

Her hjemme bruker vi primært kroker fra 1\0-3\0 og fisker med relativt store agn, strimler som er 5-10cm lange og 2-3cm brede. Ikke noe trøbbel med det, og grunnen til såpass "store" agn er at hvittingen er uutholdelig fra tid til annen så agnet varer litt lenger. Ingen hågjel her, dog to milliarder hvitting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvittingen er et problem her innimellom, men ikkje nå på disse turene. Fikk vel bare en hvitting i går.
bruker mye surretråd så agnet ser ut som en surret svinesteik så holder det en stund.

Men nå har jeg bare fått tre stk, så jeg kan bare si hva som har gitt resultat for meg og større agn på andre stenger ved siden av har ikke gitt småflekket. var en småflekket som spyttet ut en tynn liten fisk på 3-4cm.

Men er litt gøy fisk å få siden nesten ingen får den her på disse trakter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første plassen er vel ca 8-10meter og sand/grov grus bunn og mye strøm. Den andre plassen er ca 25-30meter og sandbunn.

Jeg tror tipset er å prøve etter den. du må bruke små kroker og 2-4ca makrellstrimmel på sandbunn på kvelden. har følelsen av at når det fiskes i mørket er det vanligvis med store kroker og stort agn, og da tror jeg mangen småflekker svømmer forbi og ser dumt på hågjel som glefser over monsterkrokene...

Takk for svar. Jeg har noen på lista her på vestlandet jeg og, men det er bra å få så mye som mulig å teoretisere om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er fiske etter den på østlandet da?? Er det agntyv som du drar opp i bøtter og spann, eller sånn at du drar opp en i ny og ne på gode plasser??

De fleste som får arten målrettet tar den i øst, selv om d heller ikkje her e bare å hente arten, så virker det som det er noe tettere mellom individene enn i vest for å si det mildt. Noen hotspots har det allikevel dukket opp i vest, som din, og tippe d blir flere fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.