Gå til innhold
Fiskersiden

Eivind Stensrud
 Share

Recommended Posts

Bunnefjorden 26.01-14

Det var tid for den første isfisketuren i år, samnt første av tre konkuransser i Sjøisfiske. Etter gårsdagens nedtur med OHK i drøbak der 17 av 30 stykker blanket eller ikke gadd og veie inn, var vi klare for en ny tur. Destinasjonen var nå Bunnefjorden.

Etter og ha parkert på Kjærmes kunne jeg og Carl luntre ut på isen, plassen vi skulle til lå noen hundre meter ut fra bryggene. Test borringene like ved land viste 10-15 cm så, ut bar det! 0915 ble det første hullet borret, og en hekle agnet med makrell ble sendt ned til 45 meters dyp. Det tok ikke lang tid får den første hvittingen kom opp av hullet, den var ikke særlig stor, men det var en begynnelse.

Det fortsatte og bite jevnt og trutt, og opp fortsatte det å komme små hvittinger. Dette gjorde at vi hadde problemer med å sette ut den andre stanga siden det beit med engang igjen. Men etter en stund beit det på noe større, ganske mye større en de 100 grams hvittingene vi nappet opp. Etter rundt fem minutter kunne jeg lande en ganske respektabel Hyse på 950 gram. Det er dessverre ingen bilder av den, siden vi rett og slett ikke hadde tid til å ta bilder mellom alle de små hvittingene.

Resten av dagen fortsatte i samme tempo, men til tider var det faktisk pauser slik at vi kunne spise maten vår, men det tokk ikke lang tid før fiskene begynte å nappe igjen, tror jeg faktisk brukte 15 minutter på å spise opp et lite pizzastykke. Rett før vi skulle pakke sammen, stod Carl for turens kuleste fisk, opp kom det en gapeflyndre på 190 gram, som var en ny art for han og en ny klubbrekord.

IMG_3298_zps90bc06d0.jpg

Etter endt tur kjørte vi bort til den faste samleplassen der som det er i tradisjonens tro både servering av pølser og premieutdeling. Ved ankomst forstod vi at vi hadde tatt storeslem, Carl hadde litt over 11 kg fordelt på 66 fisk, noe som tilsier en ganske lav gjennomsnitts størrelse, jeg hadde litt over 7,5 kg fordelt på 40 fisk. For å si det sånn, Carl hadde omtrent like mye vekt som jeg og de andre tilsammen. Det var en klar forskjell på hvor vi stod, de andre stod ved Nesset der noen nærmest hadde blanka, mens vi hadde dratt over 100 fisk tilsammen.

036-640-950-600-80-rd-255-255-255.jpg

Endret av Eivind Stensrud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.